    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: u2 <u...@o...pl>
    Subject: Petru grozi procesem Lubnauer
    Date: Sat, 15 Feb 2020 20:40:10 +0100

    https://www.salon24.pl/newsroom/1019706,petru-grozi-
    procesem-lubnauer-poszlo-o-dlugi-nowoczesnej

    Katarzyna Lubnauer skrytykowała Ryszarda Petru za "niezbyt rozsądne"
    prowadzenie finansów Nowoczesnej, przez co odziedziczyła w spadku kilka
    milionów długu w partii. Były lider ugrupowania broni swojego imienia i
    rozważa wystąpienie na drogę sądową.

    Nowoczesna przebojem dostała się do Sejmu po wyborach w 2015 roku z
    poparciem 7,6 proc. Po kilku miesiącach niektóre sondaże wskazywały, że
    partia Ryszarda Petru cieszy się coraz większą popularnością - na tyle,
    że jest w stanie nadrobić dystans do PO i stać się drugą siłą w parlamencie.

    Nowoczesną pogrążyły wpadki przewodniczącego, ze słynnym lotem na Maderę
    w czasie protestów w Sejmie w grudniu 2016 roku. Dobiły ją wreszcie
    błędy w rozliczeniach finansowych popełnione przez skarbnika Michała
    Pihowicza - prywatnie męża posłanki Kamili Gasiuk-Pihowicz, które
    doprowadziły do utraty subwencji partyjnej.

    Katarzyna Lubnauer kilka dni temu była pytana w RMF FM o spłatę długów
    Nowoczesnej. Partia jest winna ok. 2 mln złotych skarbowi państwa z
    powodu błędnych rozliczeń finansowych po wyborach. - Staramy się to
    robić. Gdy długi były zaciąganie, nie byłam nawet członkiem Nowoczesnej.
    Jak zostałam przewodniczącą, czułam się w obowiązku, by spłacać kredyt
    na bieżąco. I spłacaliśmy go. Spłaciliśmy wtedy prawie milion zł naszych
    różnych zobowiązań - tłumaczyła posłanka Koalicji Obywatelskiej. Uznała
    też, że polityka Ryszarda Petru nie była "zbyt rozsądna".

    - Przypomnę, że to zarząd zaciągał kredyt. Ta długo, jak byłem szefem
    Nowoczesnej, kredyt był na bieżąco spłacany (spłacono ok. 1.5 mln PLN).
    Bardzo mi przykro, że Katarzyna Lubnauer nie miała świadomości, że
    zadłużenie trzeba obsługiwać, a pieniądze nie biorą się z nieba - odparł
    Petru.

    https://twitter.com/RyszardPetru/status/122683036057
    6700417

    Ekonomista zamierza bronić się w sądzie przed fałszywymi - jego zdaniem
    - oskarżeniami. Dlatego wysłał już pismo procesowe do Lubnauer, w którym
    zażądał "niezwłocznego zaprzestania naruszeń dóbr osobistych". Petru
    wyjaśnił, że nie tylko on odpowiadał za finanse Nowoczesne. - Z tych też
    względów obciążenie przez Panią mego Mocodawcy odpowiedzialnością za
    zaciągnięty dług, jak również sugerowanie, iż prowadził "niezbyt
    roztropną politykę", uznać należy za poważne nadużycie - wskazał mecenas
    byłego przewodniczącego.

    https://twitter.com/RyszardPetru/status/122820867047
    2753152

    Ryszard Petru był posłem na Sejm w latach 2015-2019. Po rozłamie w
    Nowoczesnej i utracie pozycji szefa partii, założył ugrupowanie "Teraz".
    Po kilku miesiącach postawił je w stan likwidacji i wrócił do biznesu. -
    Wracam do biznesu. Będę pracował i zarabiał na życie - deklarował przed
    jesiennymi wyborami parlamentarnymi.

    Ryszard Petru odchodzi z polityki. "Wracam do biznesu"

    GW
    Źródło: Salon24.pl
    Opublikowano: 14 lutego 2020, 10:36
    (C) Artykuł jest chroniony prawem autorskim.