  • 1. Data: 2007-03-25 20:43:17
    Temat: jak dokopać Urzędowi, który nie zna przepisów?
    Od: "Igor Zgola" <i...@w...pl>

    Witam.

    Jak dokopać Urzędowi który nie zna przepisów?

    Sprawa wygląda tak. Urząd Miasta podczas rejestracji pojazdu zażądał
    pokazania polisy OC na pojazd. Odmówiłem - mój pojazd jest ustawowo
    zwolniony z koniecznosci posiadania stałego OC (jest historyczny, OC
    muszę mieć zanim nim wyjadę na drogę, nie muszę go mieć przy
    rejestracji). Pojazd mi zarejestrowali ale minęło kilka miesięcy i
    przychodzi pismo z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego że mam:

    1. pokazać polisę lub pokazać im dokument że pojazd nie musi mieć OC,
    lub

    2. zaplacić grzywnę

    W treści tego pisma jest wzmianka że UFG powziął te informacje na
    skutek przeprowadzonej kontroli. Nie przyznają tego wprost, ale innej
    możliwości nie ma - kontrolę tę przeprowadził Urząd Miasta podczas
    rejestracji - sprawdziłem - ma takie prawo.

    Pytanie brzmi: Dlaczego ja mam wykonywać jakąś czynność (tłumaczyć się
    przed UFG) z powodu tego że Urząd Miasta zawiadamia UFG o braku OC w
    przypadku kiedy z ustawy wynika że tego OC mieć nie muszę?
    Czy mam jakąś możliwość wygrania sporu z Urzędem Miasta tak aby
    nauczyli się szacunku dla petentów, nauczyli się czytać ustawy na
    podstawie których działają i nauczyli się te ustawy stosować oraz
    sprawdzać czy aby na pewno zawsze mają rację w swoim postępowaniu?

    Dodatkowy kruczek: w moim dowodzie rejestracyjnym jest podana marka
    pojazdu z błedem, tj. przez 'k' a tymczasem właściwą markę pojazdu
    pisze się przez 'c' (pojazd amerykański). Co ciekawe na wezwaniu
    napisali mi przez 'c'. Jak ja bym chciał aby mi w DR poprawili literę
    to muszę wykonać cały korowód czynności a tymczasem oni sami z rozpędu
    piszą na wezwaniu w sposób poprawny a niezgodny z DR.

    Chciałbym wykorzystać tę sytuację tak aby dać im trochę prztyczka w
    nos aby może trochę zmądrzeli w tych Urzędach w swoim postępowaniu.

    Byłbym wdzięczny za wszelkie dobre pomysły.

    Igor
    i...@w...pl

  • 2. Data: 2007-03-25 20:46:28
    Temat: Re: jak dokopać Urzędowi, który nie zna przepisów?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ja mam taką sugestię: skoro chcesz "dokopać" urzędowi, to idź kopnij w
    drzwi. Najlepiej gdzieś w okolicach kamery.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-25 20:49:48
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Pytanie brzmi: Dlaczego ja mam wykonywać jakąś czynność (tłumaczyć się

    Biedaku ... jeszcze sie nie nauczyłeś, ze u nas obywatel ma udowadniac,
    ze nie jest wielbłądem. Ale jestes na dobrej drodze do pokory.

    Powodzenia.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2007-03-25 21:44:37
    Od: Xerxes <k...@a...pl>

    Igor Zgola wrote:
    > Witam.
    >
    > Jak dokopać Urzędowi który nie zna przepisów?

    Zapytaj sie pana Kluski. On wie jak.

    --
    Kserkses

    " - Mam zamiar umrzec - stwierdzil Jones. "
    " - Mozesz powtorzyc? "

  • 5. Data: 2007-03-25 22:35:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Igor Zgola" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Odpisz Funduszowi, że to do ich obowiązków należy wskazanie podstawy prawnej
    żądania (art. 6 kc), a nie Twojej udowadnianie im, że nie mają racji.

  • 6. Data: 2007-03-26 01:16:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Igor Zgola napisał(a):

    > Sprawa wygląda tak. Urząd Miasta podczas rejestracji pojazdu zażądał
    > pokazania polisy OC na pojazd. Odmówiłem - mój pojazd jest ustawowo

    Że niby co??? A od kiedy wydział komunikacji kontroluje OC?

    Prawa jazdy też zażądali? I świadectwa szczepień? ;->

  • 7. Data: 2007-03-26 21:51:52
    Od: "Igor Zgola" <i...@w...pl>

    On 25 Mar, 23:35, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > żądania (art. 6 kc), a nie Twojej udowadnianie im, że nie mają racji.

    Zasadniczo to oni w wezwaniu wskazali podstawe prawna - odpowiedni
    artykul ustawy o UFG. Ten artukul wymaga ode mnie pokazania polisy OC
    lub zaplacenia grzywny. Co ciekawe sytuacja w ktorej sie znalazlem
    nie jest przewidziana w ustawie o UFG. Ustawa ta nie przewiduje bowiem
    że organ kontrolujący się pomyli i wyśle zawiadomienie o braku OC gdy
    wlasciciel pojazdu jest z OC zwolniony.

    To sklania mnie do stwierdzenia ze UFG postapil wlasciwie - dostal
    zawiadomienie o braku OC w wyniku kontroli przeprowadzonej przez Urzad
    Miasta i kaze mi postepowac dalej zgodnie z ustawą. Problem jest taki
    że to Urząd Miasta popełnił błąd zawiadamiając UFG o braku OC w
    sytuacji gdzie nie jest ono wymagane prawem.

    I pytanie brzmi co i jak zrobić z tym Urzedem Miasta.

    Igor

  • 8. Data: 2007-03-26 21:53:27
    Od: "Igor Zgola" <i...@w...pl>

    On 26 Mar, 02:16, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Że niby co??? A od kiedy wydział komunikacji kontroluje OC?

    Mysle zo co najmniej od wejscia w zycie ustawy o ubezpieczneiach
    obowiązkowych i UFG - odpowiedni artykul mowi wprost ze uprawniony do
    kontroli jest organ rejestrujacy pojazdy.

    Igor

  • 9. Data: 2007-03-26 22:10:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Igor Zgola" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > I pytanie brzmi co i jak zrobić z tym Urzedem Miasta.

    Z urzędem, to co najwyżej możesz skargę na nich napisać do Prezydenta Miasta. A
    UFG powiadom, ze Twój samochód nie musi posiadać ubezpieczenia.

  • 10. Data: 2007-03-29 18:22:43
    Od: "Igor Zgola" <i...@w...pl>

    Żadnych pomysłów jak się skutecznie urzędasom odegrać?

    A tyle dyskusji...