    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Otylia Jędrzejczak - wyrok
    Date: Mon, 26 Mar 2007 00:31:22 +0200

    Użytkownik "Zenek" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eu6ovn$2mj$1@news.task.gda.pl...

    > W uzasadnieniu wyroku dla Otyli Jędrzejczak było podane - cytuję z pamięci -
    > że sąd nie chciał psuć kariery sportowej dzielnej pływaczce - w efekcie wyrok
    > w zawieszeniu.

    Na tym polega sąd, że sądzi. Prokurator może się odwołać.

    > Nasuwają mi się zatem pytania:
    >
    > 1)
    > Czy ktoś chciałby jechać naprzeciwko terenowego auta mknącego lewym pasem z
    > prędkością 140km/h prowadzonego przez równie znamienitą osobę jak Otylia,
    > która prowadząc od tej chwili auto ma świadomość, że gdy się nie uda, to
    > będzie TYLKO 1 ROK w zawiasach?

    Pewnie nikt. I to bez względu na to, kto i z jakich powodów siedział będzie za
    kierownicą tego pędzącego pojazdu. Natomaist nie sądzę, by ktokolwiek znamienity
    w ten sposób kalkulował jadąc samochodem.

    > 2) Czy nie jest to szkodliwe moralnie?

    Ale sprecyzuj co?

    > 3) Czy jako obywatel mogę protestować np. zgłosić formalne zastrzeżenie
    > przeciwko EWIDENTNEJ nierówności wobec prawa i potraktowaniu tej osoby przez
    > sąd ze szczególnym pobłażaniem?

    Oczywiście, że możesz. Ba, nawet to już zrobiłeś.

    > 4) Mam zatem pytanie do znawców - czy sąd mógł przesunąć wykonanie kary np. na
    > czas po zakończeniu kariery sportowej - chciażby, gdy osiągnie wiek 35-ciu
    > lat?

    Nie mógł, bo przede wszystkim kto niby miałby stwierdzić, że jej kariera się już
    skończyła?