  • 1. Data: 2007-03-25 15:23:57
    Temat: obowiązki pracownika w regulaminie pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W regulaminie pracy znajduje się zapis, że obowiązkiem pracownika jest
    informowanie pracodawcy i prowadzeniu działalności gospodarczej. Zaznaczam,
    że zapis nie ma żadnych konotacji z działalnością konkurencyjną, chodzi o
    prowadzenie DG w ogóle.
    Moim zdaniem taka klauzula nie ma żadnej mocy prawnej i można ją spokojnie
    olać. Czy mam rację?

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2007-03-25 17:59:35
    Temat: Re: obowiązki pracownika w regulaminie pracy
    Od: "pinguela" <s...@g...com>

    On 25 Mar, 17:23, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > prowadzenie DG w ogóle.
    > Moim zdaniem taka klauzula nie ma żadnej mocy prawnej i można ją spokojnie

    Nie napisałaś(łeś) tego ale jeśli jesteś pracownikiem samorządowym to
    masz obowiązek informowania pracodawcy o prowadzeniu lub zaprzestaniu
    prowadzenia działalności w terminie 30 dni od zaistnienia tego faktu.
    Podstawa prawna: Art. 18a. USTAWY z dnia 22 marca 1990 r. o
    pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 21, poz. 124 z późn. zm.)

    Pozdrawiam, Ela

  • 3. Data: 2007-03-25 18:19:55
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 25 Mar 2007 10:59:35 -0700, pinguela w wiadomości
    ups.com> napisał(a):

    > Nie napisałaś(łeś) tego ale jeśli jesteś pracownikiem samorządowym

    Nie jest.

    --
    Sz.

  • 4. Data: 2007-03-25 19:37:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Czy mam rację?

    Nie masz.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 5. Data: 2007-03-25 20:03:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    pinguela <s...@g...com> pisze:

> [...]
    > Podstawa prawna: Art. 18a. USTAWY z dnia 22 marca 1990 r. o
    > pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 21, poz. 124 z późn. zm.)
    Chodzi o pracownika zatrudnionego na stanowisku technicznym w państwowej
    placówce oświatowej.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-03-25 20:03:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eu6j3n$nph$3@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Nie masz.
    Dasz coś konkretnego?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-03-25 20:36:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    Może ty najpierw uzasadnij czemu ten zapis jest bez znaczenia.
    Czemu twoim zdaniem pracodawca nie może wiedzieć czy jego pracownik
    prowadzi działalność gospodarczą czy nie. No i może skonkretyzuj stan
    faktyczny, czyli jaki to pracodawca.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 8. Data: 2007-03-25 20:49:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eu6mh3$8ti$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

> [...]
    > Czemu twoim zdaniem pracodawca nie może wiedzieć czy jego pracownik
    > prowadzi działalność gospodarczą czy nie. No i może skonkretyzuj stan
    To jest zwyczajna szkoła państwowa.
    Nie pytam czy pracodawca może wiedzieć o prowadzeniu działalności
    gospodarczej przez pracownika, tylko czy ma prawo od niego informacji takiej
    żądać. Nie znam bowiem przepisu, na podstawie którego pracodawca (dyrektor
    szkoły) miałby _prawo_ _żądać_ od pracownika informacji, czy prowadzi on
    działalność gospodarczą.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-03-25 21:18:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > To jest zwyczajna szkoła państwowa.
    > Nie pytam czy pracodawca może wiedzieć o prowadzeniu działalności
    > gospodarczej przez pracownika, tylko czy ma prawo od niego informacji
    > takiej żądać.

    Dla mnie to to samo. Skoro ma prawo wiedzieć, to ma prawo żądać
    udzielenia tej informacji.

    > Nie znam bowiem przepisu, na podstawie którego pracodawca (dyrektor szkoły) miałby
    _prawo_ _żądać_ od pracownika informacji, czy
    > prowadzi on działalność gospodarczą.

    Jeden przepis juz ci wskazano.
    Taki obowiązek informowania o rozpoczęciu działalności gospodarczej może
    mieć znaczenie, dla pracodawcy, przykładowo:
    - dla oceny czy pracownik nie zaczął prowadzić działalności
    konkurencyjnej, a więc czy nie działa na szkodę pracodawcy (art. 100 §1
    pkt. 4 kp);
    - oceny pracownika z punktu widzenia dyspozycyjności do pracy w
    nadgodzinach, lub różnych porach dnia.;

    - to czy jakiś pracownik prowadzi działalność gospodarczą, czy nie może
    być uzasadnionym kryterium doboru pracowników do zwolnienia w przypadku
    ograniczenia zatrudnienia;
    itd.

    Wszystko jednak zależy od konkretnego stanu faktycznego. Czy taki
    obowiązek po stronie pracownika ma sens.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 10. Data: 2007-03-25 21:37:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eu6p7c$gp1$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Dla mnie to to samo. Skoro ma prawo wiedzieć, to ma prawo żądać udzielenia
    > tej informacji.
    Dla mnie "może" i"ma prawo" to jednak nie to samo.

    > Jeden przepis juz ci wskazano.
    Nie dotyczy.

    > Taki obowiązek informowania o rozpoczęciu działalności gospodarczej może
    > mieć znaczenie
    Nie pytałem o znaczenie, tylko o podstawę prawną żądania podania takiej
    informacji.
    Możesz konkretnie wskazać czy takowa istnieje?

    --
    Jotte