  • 1. Data: 2003-09-27 08:22:33
    Temat: Otwarcie rachunku bankowego.
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Czy bank ma prawo pytac mnie o rachunki w innych bankach? Czy jesli
    posiadam rachunek w innym banku a nie chce informowac o tym to nie musze?

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2003-09-27 09:57:48
    Temat: Re: Otwarcie rachunku bankowego.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli nie będziesz się w tym banku starał o prawo do zadłużenia (debet,
    karta kredytowa lub debetowa, kredyt w ROR itp.) to moim zdaniem nic Ci nie
    grozi za zatajenie tamtego konta. Jednak, jeśli w późniejszym czasie złożysz
    wniosek o któryś z tych przywilejów, a bank opierając się na Twoim wniosku o
    otwarcie rachunku nie będzie już drugi raz oto pytał, tylko oceni na
    podstawie fałszywych danych Twoją zdolność kredytową, to narażasz się na
    odpowiedzialność karną z art. 297 kk.

  • 3. Data: 2003-09-27 11:06:48
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" napisał w wiadomości
    > Czy bank ma prawo pytac mnie o rachunki w innych bankach? Czy jesli
    > posiadam rachunek w innym banku a nie chce informowac o tym to nie musze?

    Zależy jaki rachunek.

    ______
    Robert

  • 4. Data: 2003-09-27 16:16:00
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl> napisał w
    wiadomości news:bl3r3a$l4a$1@news.onet.pl...

    > Zależy jaki rachunek.

    Ze tak spytam... A czy to ma jakies znaczenie? Akurat w moim przypadku
    chodzi o konto indywidualne, ale czy stanowiloby to jakakolwiek roznice
    jesli chodziloby o konto gospodarcze? Przeciez bank nie musi wiedziec czy i
    ile mam kont gospodarczych. O tym informuje tylko US i ZUS. Pierwszy raz
    spotkalem sie z pytaniem o konto w innych bankach, a mam ich trzy, stad
    moje pytanie na grupie.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 5. Data: 2003-09-27 18:42:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Sep 2003, Tomasz Kałużny wrote:

    >+ Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl> [...]
    >+ > > Czy bank ma prawo pytac mnie o rachunki w innych bankach?
    [...]
    >+ > Zależy jaki rachunek.
    >+
    >+ Ze tak spytam... A czy to ma jakies znaczenie?

    Ma :)
    [...]
    >+ ale czy stanowiloby to jakakolwiek roznice
    >+ jesli chodziloby o konto gospodarcze?
    >+ Przeciez bank nie musi wiedziec czy
    >+ i ile mam kont gospodarczych.

    Nie każdy bank musi. Musi co najmniej jeden i o tym jednym
    muszą wiedzieć pozostałe;
    z PDG:

    ++++++
    2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, a w razie posiadania więcej niż jednego
    rachunku - do wskazania jednego z nich jako rachunku podstawowego
    i zawiadomienia o tym banku, w którym rachunek jest otwarty, oraz
    właściwego urzędu skarbowego; [...]
    3) zawiadomienia właściwego urzędu skarbowego oraz banku, w którym
    otwarty jest podstawowy rachunek bankowy związany z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, o posiadaniu rachunków bankowych
    w innych bankach, informując o nazwach i adresach banków oraz
    o numerach rachunków bankowych,

    4) zawiadomienia banków, w których otwarte są inne rachunki bankowe
    tego przedsiębiorcy, o nazwie i adresie banku, w którym otwarty
    jest rachunek podstawowy tego przedsiębiorcy związany z wykonywaną
    działalnością gospodarczą.
    -----

    Jak widać - da się :) (wymagać)

    >+ O tym informuje tylko US i ZUS.