    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Otwarcie rachunku bankowego.
    Date: Sat, 27 Sep 2003 20:42:30 +0200

    On Sat, 27 Sep 2003, Tomasz Kałużny wrote:

    >+ Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl> [...]
    >+ > > Czy bank ma prawo pytac mnie o rachunki w innych bankach?
    [...]
    >+ > Zależy jaki rachunek.
    >+
    >+ Ze tak spytam... A czy to ma jakies znaczenie?

    Ma :)
    [...]
    >+ ale czy stanowiloby to jakakolwiek roznice
    >+ jesli chodziloby o konto gospodarcze?
    >+ Przeciez bank nie musi wiedziec czy
    >+ i ile mam kont gospodarczych.

    Nie każdy bank musi. Musi co najmniej jeden i o tym jednym
    muszą wiedzieć pozostałe;
    z PDG:

    ++++++
    2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na podatek
    dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, a w razie posiadania więcej niż jednego
    rachunku - do wskazania jednego z nich jako rachunku podstawowego
    i zawiadomienia o tym banku, w którym rachunek jest otwarty, oraz
    właściwego urzędu skarbowego; [...]
    3) zawiadomienia właściwego urzędu skarbowego oraz banku, w którym
    otwarty jest podstawowy rachunek bankowy związany z wykonywaną
    działalnością gospodarczą, o posiadaniu rachunków bankowych
    w innych bankach, informując o nazwach i adresach banków oraz
    o numerach rachunków bankowych,

    4) zawiadomienia banków, w których otwarte są inne rachunki bankowe
    tego przedsiębiorcy, o nazwie i adresie banku, w którym otwarty
    jest rachunek podstawowy tego przedsiębiorcy związany z wykonywaną
    działalnością gospodarczą.
    -----

    Jak widać - da się :) (wymagać)

    >+ O tym informuje tylko US i ZUS.