  • 1. Data: 2014-08-20 13:07:13
    Temat: Otrzymałem sprzeciw od NZ z EPU po terminie, gdy sprawa jest już u komornika.
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    Witam,
    jak w temacie. Dłużnik tłumaczy się tym, że opuścił Polskę i na stałe
    mieszka za granicą. Rodzice dłużnika podobno informowali listonosza, że
    adresat wezwania do zapłaty i NZ się wyprowadził ale na kwitach z Inpostu i
    PP widnieją adnotacje, że dłużnik nie podjął korespondencji w terminie. Czy
    jest szansa, że EPU nie przyjmie sprzeciwu od NZ i odrzuci ew. wniosek o
    przywrócenie terminu po wydaniu NZ oraz pozwu pełnomocnikowi dłużnika?

    --
    Pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2014-08-20 14:58:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-20 13:07, wromek pisze:
    > Witam,
    > jak w temacie. Dłużnik tłumaczy się tym, że opuœcił Polskę i na stałe
    > mieszka za granicš. Rodzice dłużnika podobno informowali listonosza, że
    > adresat wezwania do zapłaty i NZ się wyprowadził ale na kwitach z Inpostu i
    > PP widniejš adnotacje, że dłużnik nie podjšł korespondencji w terminie. Czy
    > jest szansa, że EPU nie przyjmie sprzeciwu od NZ i odrzuci ew. wniosek o
    > przywrócenie terminu po wydaniu NZ oraz pozwu pełnomocnikowi dłużnika?

    Jeśli stan jest taki, jak opisałeś, to raczej jest szansa, że zarzuty
    przyjmie, a klauzulę uchyli.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-08-20 15:34:34
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Jeśli stan jest taki, jak opisałeś, to raczej jest szansa, że zarzuty
    > przyjmie, a klauzulę uchyli.

    Tak myślałem, czyli cofnie pozew z EPU do marmura i dalej będzie ze mną
    walczył pełnomocnik?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2014-08-20 15:35:00
    Temat: Re: Otrzyma�em sprzeciw od NZ z EPU po terminie, gdy sprawa jest ju� u komornika.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 sierpnia 2014 13:07:13 UTC+2 użytkownik wromek napisał:
    >Rodzice d?u?nika podobno informowali listonosza, ?e
    > adresat wezwania do zap?aty i NZ si? wyprowadzi? ale na kwitach z Inpostu i
    > PP widniej? adnotacje, ?e d?u?nik nie podj?? korespondencji w terminie. >

    Bo to kolejna rzecz którą InPost robi inaczej jak do tej pory Poczta Polska.
    Listonosze z PP pisali "adresat wyprowadził się" "adresat nie żyje" "adresat
    nieznany"
    Listonosze InPostu mają wytyczne aby takich rzeczy nie pisać tylko np. jak ktoś z
    domowników powie "adresat wyprowadził się" to zostawiają awizo 1 potem drugie a potem
    zwracają korespondencję z adnotacja "awizowano, nie podjęto w terminie"

    Miałem tu już kiedyś pytać czy zapiski listonosza typu ""adresat wyprowadził się"
    "adresat nie żyje" "adresat nieznany"" mają jakaś ważnośc dla sądu?
    Czy "adresat wyprowadził się" rodzi inne skutki prawne od "awizowano nie podjęto w
    terminie"?

  • 5. Data: 2014-08-20 15:37:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-20 15:34, wromek pisze:

    > Tak myślałem, czyli cofnie pozew z EPU do marmura i dalej będzie ze mną
    > walczył pełnomocnik?

    Tak to już jest ten świat urządzony.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-08-20 15:38:28
    Temat: Re: Otrzymai?1em sprzeciw od NZ z EPU po terminie, gdy sprawa jest jui?1 u komornika.
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    >dla sądu?
    >Czy "adresat wyprowadził się" rodzi inne skutki prawne od "awizowano nie

    Wg mnie rodzi różne skutki. Jeśli "się wyprowadził" to doręczenie
    nieskuteczne a jeśli "nie podjęto w terminie" to doręczenie zastępcze i
    myślałem, że u mnie tak powinno to być traktowane ale Liwiusz mnie już
    "wyprostował".

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 7. Data: 2014-08-20 15:39:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-20 15:35, Kris pisze:

    > Bo to kolejna rzecz którą InPost robi inaczej jak do tej pory Poczta Polska.
    > Listonosze z PP pisali "adresat wyprowadził się" "adresat nie żyje" "adresat
    nieznany"

    Raczej nie pisali, chyba że gdzieś na zapadłej wsi, gdzie każdy zna
    każdego - przynajmniej w popularnym przypadku, gdy nikogo w domu nie ma
    i trzeba było zostawić awizo.

> [...]
    > Czy "adresat wyprowadził się" rodzi inne skutki prawne od "awizowano nie podjęto w

    Dopiski takie mają tę wartość, że nie następuje doręczenie i trzeba
    szukać nowego adresu lub spadkobierców.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-08-20 15:40:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-20 15:38, wromek pisze:
    > a jeśli "nie podjęto w terminie" to doręczenie zastępcze i
    > myślałem, że u mnie tak powinno to być traktowane ale Liwiusz mnie już
    > "wyprostował".

    Doręczenie przez awizacje to tylko domniemanie, które można obalić. I w
    sumie słusznie, patrząc obiektywnie.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-08-20 15:40:44
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Tak to już jest ten świat urządzony.

    No to przynajmniej pojawił się ktoś, kto może ze mną otwarcie przegrać-bez
    chowania się po kątach ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 10. Data: 2014-08-20 15:41:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-20 15:40, wromek pisze:

    > No to przynajmniej pojawił się ktoś, kto może ze mną otwarcie przegrać-bez
    > chowania się po kątach ;)

    A jakie ma zarzuty?

    --
    Liwiusz