  • 21. Data: 2022-07-14 15:43:59
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):

    > Z tymi ułamkami to pojechałeś...
    > Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
    > w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
    > i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
    > do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).

    Mundrzysz się niczym nauczyciel z podstawówki po rodzicach z podstawowym
    wykształceniem
    (inna sprawa, że rzeczywiście większość nauczycieli z podstawówki ma poważne problemy
    nie tylko z zadaniami na poziomie maturalnym - i to nie tylko z "nie swoich", ale i
    "ze swojego"
    "przedmiotu" - a przecież teraz KAŻDY nauczyciel musi mieć WYŻSZE wykształcenie,
    inaczej out - i to już od dobrych 10 lat - ale i na poziomie "egzaminu 8-klasisty").

    A te ułamki mają głęboki sens życiowy.
    Vide wypisy u notariusza - płatne od "strony" (6zł+VAT teraz czy więcej?).
    Gdyby nie zapis - chyba w KC - że za "stronę" uważa się tylko taką, która ma
    minimum 25 wierszy tekstu, to chybaby pisali te akty taką czcionką, że na
    każdej stronie byłaby jedna litera.
    I tak jest dobrze, że jednak na stronie jest więcej niż 25 wyrazów (po jednym w
    wierszu,
    jakby ktoś nie skumał ;)

    Swoją drogą ostatnio skanowałem akty z lat 1979-80 wypisywane na maszynie.
    Jeden z nich miał 18 pełnych stron tekstu...

  • 22. Data: 2022-07-14 15:48:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:41:18 UTC+2 dantes napisał(a):

    > Będzie zadanie "pomocnicze"....
    > A ile "dni" wolnego masz
    > przebywając na urlopie od 2-go do 7-go?

    Np. 11 - bo pierwszy święto, i poniedziałek, a przed nim jeszcze sobota i niedziela -
    a po siódmym też jeszcze sobota i niedziela.
    Nawet "ilością wydatkowanych dni urlopu" się nie wykpisz, bo niby dlaczego czwarty i
    piąty to nie mógł być weekend?

  • 23. Data: 2022-07-14 15:49:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:42:25 UTC+2 Liwiusz napisał(a):

    > Albo:
    > od strony ostatniej przeczytanej odejmij strony nie przeczytane, czyli:
    > 97-91.

    A dlaczego nie odejmujesz "nieprzeczytanych stron" po 97.?
    Przecież nie jest napisane, że przeczytała książkę do końca ;P

  • 24. Data: 2022-07-14 15:50:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 15:28:23 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1?

    Policz na palcach, ile stron przeczytała Małgosia, jeśli czytała od strony
    1 do 2, 1 do 3, 1 do 4, a potem możesz zastosować indukcję.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2022-07-14 15:52:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:41:49 UTC+2 dantes napisał(a):

    > Czego nie rozumiesz?

    Niewytłumaczone, skąd to "1+" - a o to się rozchodziło.
    Bo skoro można sobie dostawić "1+" "bo tak", to równie dobrze można sobie ułożyć
    równanie "97-91=6" (to byłoby prawie dobrze, bo jednak liczba 91 nie występuje w
    "danych",
    więc trzeba jeszcze wytłumaczyć, skąd się wzięła w "równaniu")
    albo "1506-1500=6" - przecież "wyszło dobrze".
    A może po prostu "6=6"? Źle?

  • 26. Data: 2022-07-14 15:53:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 06:43:59 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > nauczyciel z podstawówki po rodzicach z podstawowym wykształceniem

    Ale o co właściwie chodzi?
    Moja babka skończyła 4 klasy austriackiej szkoły. Nie wiem jak było z drugą
    i obydwoma dziadkami, ale raczej nie lepiej. Czy dzieci albo wnuki osób
    niewykształconych nie mogą iść na studia?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 27. Data: 2022-07-14 15:56:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:50:35 UTC+2 Olin napisał(a):
    > Policz na palcach, ile stron przeczytała Małgosia, jeśli czytała od strony
    > 1 do 2, 1 do 3, 1 do 4, a potem możesz zastosować indukcję.

    Przyłaź do podstawówki tłumaczyć dzieciom indukcję.
    W sumie dobry challenge na wyjazd nad morze - trzeba będzie sprawdzić, jak sobie
    poradzi
    z tym 8-latek (kurtałka musiałem się zastanowić, czy on ma 7 czy 8 lat - to tak
    jak z tym "Zosiu, jak nasz Piotruś ma na imię?" w "Filipie z Konopii" ;)
    To coś, jak w "Mikołajku", gdy mama Kleofasa odkryła, że dzieci mają
    w szkole algebrę, więc na pewno dlatego wszyscy (tzn. Kleofas) sobie nie radzą...

    A, nie zapomnij o udowodnieniu tej zasady ;)
    Czy może już udowodnili?

  • 28. Data: 2022-07-14 15:57:18
    Od: dantes <d...@q...com>

    > Mundrzysz się niczym nauczyciel z podstawówki po rodzicach z podstawowym
    > wykształceniem
    Nie za bardzo rozumiem na czym polega Twój "ból dupy"?
    To był przykład z życia. Dotyczy nauczycielki z wyższym wykształceniem.
    W nawiasie dodam, żony policjanta.

    Po kilkunastu latach "spotykam" kolejną nauczycielkę klas 1-3
    i, uwaga, tez żonę policjanta. Drukowała u mnie swoją pracę dyplomową
    (chyba jeszcze licencjat).
    Szczegółów Ci oszczędzę.......

> [...]
    > "przedmiotu" - a przecież teraz KAŻDY nauczyciel musi mieć WYŻSZE
    > wykształcenie, inaczej out - i to już od dobrych 10 lat - ale i na

    Musi...

> [...]
    > jedna litera. I tak jest dobrze, że jednak na stronie jest więcej niż
    > 25 wyrazów (po jednym w wierszu, jakby ktoś nie skumał ;)

    "Ostatnio" to liczą to trochę inaczej... zwłaszcza w sądach.

    .

  • 29. Data: 2022-07-14 16:05:57
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 06:52:31 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Niewytłumaczone, skąd to "1+" - a o to się rozchodziło.
    Dzieci "nie musiały tłumaczyć" czegokolwiek Pani.
    Pani znała tylko wynik.
    Jeśli wynik się nie zgadzał to Pani stawiała pałę.

    Za dużo kombinujesz...

  • 30. Data: 2022-07-14 16:13:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A dlaczego nie odejmujesz "nieprzeczytanych stron" po 97.?
    > Przecież nie jest napisane, że przeczytała książkę do końca ;P

    Bo ta dana jest nieistotna.

    --
    Liwiusz