  • 1. Data: 2022-07-11 12:29:17
    Temat: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    Dzisiaj dostałem pismo od jednego z dużych ubezpieczycieli działających na rynku
    polskim że w wyniku błędu ich pracownikach moje dane osobowe:
    adres, PESEL, numer telefonu, imię nazwisko, itp zostały ujawnione 220 osobom.
    Pytanie moje jest proste czy można wyrwać jakieś odszkodowanie zadośćuczynienie od
    tej firmy?

  • 2. Data: 2022-07-11 15:25:04
    Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Jul 2022 03:29:17 -0700 (PDT), Kris wrote:
> [...]
    > Pytanie moje jest proste czy można wyrwać jakieś odszkodowanie zadośćuczynienie od

    Zadac bezczelnie pytanie o szczególy polisy którą mieli na taki
    przypadek ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-07-11 15:37:14
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-07-11 o 12:29, Kris pisze:
> [...]
    > Pytanie moje jest proste czy można wyrwać jakieś odszkodowanie zadośćuczynienie od

    To jest PZU?

    --
    animka

  • 4. Data: 2022-07-11 17:10:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 11 lipca 2022 o 15:25:08 UTC+2 J.F napisał(a):
    polskim że w wyniku błędu ich pracownikach moje dane osobowe:
    > Zadac bezczelnie pytanie o szczególy polisy którą mieli na taki
    > przypadek ? :-)

    W sumie racja- kto.pyta nie bladzi
    Ps
    Opisali dość szczegółowo co i jak wyciekło, napisali jakie mogę mieć z tego tytułu
    kłopoty( pożyczka na moje dane, rejestracja prepaid itp) ale zabrakło w ich piśmie
    słowa "przepraszamy" czy chociażby "przykro nam"

  • 5. Data: 2022-07-11 22:56:59
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Kris w news:587ea70e-73c8-406f-ab99-46b64e2d02c1n@googlegro
    ups.com
    [..................]
    > zabrakło w ich piśmie słowa "przepraszamy" czy chociażby "przykro nam"

    to oznacza, ze albo tutaj juz jest ukraina kolomyjskiego, albo.... ich
    prawne klopoty teoretycznie - i oni o tym wiedza - zaczynaja sie dopiero od
    momentu, gdy poniesiesz faktyczna strate (np. ktos wezmie pozyczke, kredyt).
    W kazdym razie *dla* *rozgarnietego* *prawnika* opowiedz na Twe pytanie
    bedzie
    banalem.

  • 6. Data: 2022-07-12 07:26:28
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.07.11 o 17:10, Kris pisze:

    > Ps
    > Opisali [...] i jak wyciekło,

    Podziel się z grupowiczami informacją jak to wyciekło ? To może być
    interesujące.

  • 7. Data: 2022-07-12 11:07:24
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-07-12 o 07:26, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Podziel się z grupowiczami informacją jak to wyciekło ? To może być
    > interesujące.

    A tu dali tylko komunikat i nic nie zdzialali. a2mobile nalezy do
    Tmobile. Nawet nie napisali skargi do "ministra" od danych osobowych.
    Zaczęlam dostawać jakieś maile nawet z Francji od jakichś lesbij itd.

    Premium Mobile Sp. z o.o., świadcząca usługi pod marką a2mobile,
    otrzymało wstępne powiadomienie o zdarzeniu od zewnętrznego Dostawcy w
    dniu 9 sierpnia 2021 r., potwierdzone dnia 11 sierpnia 2021 r., że
    doszło do incydentu bezpieczeństwa związanego z działaniem złośliwego
    oprogramowania na systemy naszego zewnętrznego Dostawcy. Premium Mobile
    oraz Dostawca podjęli działania prewencyjne i odtworzeniowe wyjaśniające
    zdarzenie i trwa jego analiza. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że
    zdarzenie to mogło skutkować dostępem osób nieuprawnionych do baz danych
    Klientów. Zdarzenie mogło dotyczyć w szczególności danych przetwarzanych
    w ramach umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych: nazwisko i imię,
    adres korespondencyjny, numer ewidencyjny PESEL lub dokument tożsamości,
    adres e-mail, numer telefonu, NIP/REGON.

    Ze względu na bezpieczeństwo naszych Klientów, mimo, że nieuprawnione
    wykorzystanie danych jest jedynie prawdopodobne i niepotwierdzone, to
    informujemy, że istnieje prawdopodobieństwo, że zdarzenie potencjalnie
    może pociągnąć za sobą skutki dla podmiotu danych polegające m.in. na:
    - uzyskaniu dostępu do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej przez
    osoby trzecie;
    - korzystaniu z nieprzysługujących praw obywatelskich, np. do głosowania
    nad środkami budżetu obywatelskiego;
    - wyłudzeniu ubezpieczenia lub środków z ubezpieczenia;
    - uzyskaniu przez osoby trzecie dostępu do środków finansowych;
    - nieuprawnionym zarejestrowaniu przedpłaconej karty telefonicznej
    (pre-paid);
    - nieuprawnionym uzyskaniu kredytów/pożyczek w instytucjach poza bankowych;
    - nieuprawnionym zawarciu umowy o świadczenie usług, np. telewizji
    kablowej, telefonu, Internetu.

    Premium Mobile podjęło działania zapobiegawcze polegające m.in. na
    wprowadzeniu w procedurze dodatkowej weryfikacji Klienta
    (uwierzytelnienie poprzez wysłanie SMS z kodem weryfikacyjnym).
    Ponadto, Dostawca potwierdził usunięcie złośliwego oprogramowania z
    systemów.

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Prezesa Urzędu
    Ochrony Danych Osobowych Premium Mobile informuje, że w celu
    zapobieżenia ewentualnym próbom nieuprawnionego wykorzystania danych
    można podjąć środki zaradcze w postaci:
    - zgłaszania na Policję wszelkich prób nieuprawnionego wykorzystania danych;
    - zastrzeżenia dokumentu tożsamości w banku;
    - skorzystania z możliwości założenia płatnego konta w systemie
    informacji kredytowej i gospodarczej i aktywowania alertów BIK. Więcej
    informacji można uzyskać na stronie BIK (www.bik.pl/);
    - skorzystania z możliwości bezpłatnego założenia konta i uzyskania
    informacji na temat swoich zobowiązań pieniężnych z biur informacji
    gospodarczych (BIG). Więcej informacji na stronie internetowej:
    https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/wyka
    z-biur-wykonujacych-dzialalnosc-gospodarcza;
    - zachowania ostrożności podczas podawania danych przez Internet. Należy
    dokładnie analizować kierowane komunikaty, zawarte np. w wiadomościach
    SMS, e-mail, by uniknąć np. ataku phishingowego.

    W związku z zaistniałą sytuacją Premium Mobile poinformowało Prezesa
    Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz dokonało zgłoszenia do CSIRT NASK,
    CSIRT GOV i organów ścigania.

    Kontakt w sprawie zdarzenia: Dział Obsługi Klienta Premium Mobile, na
    adres: b...@a...pl, tel. 720 20 30 40, lub pisemnie na adres Premium
    Mobile Sp. z o.o., ul. Warszawska 18, 35-205 Rzeszów lub Inspektorem
    Ochrony Danych Osobowych: i...@p...pl

  • 8. Data: 2022-07-12 14:15:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 12.07.2022 o 11:07, Animka pisze:

    > a2mobile nalezy do
    > Tmobile.
    >
    > Premium Mobile Sp. z o.o., świadcząca usługi pod marką a2mobile,

    Tmobile, to chyba nie to samo co Premium Mobile?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2022-07-13 14:45:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 12 lipca 2022 o 07:26:32 UTC+2 Krzysztof kw1618 napisał(a)
    > Podziel się z grupowiczami informacją jak to wyciekło ? To może być
    > interesujące.

    Ich pracownik nieświadomie wysłał do 220 odbiorców maila z załącznikiem zawierający
    między innymi moje dane osobowe

  • 10. Data: 2022-07-14 21:21:55
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-07-12 o 14:15, Kviat pisze:

    > Tmobile, to chyba nie to samo co Premium Mobile?

    Szukałam w internecie, rozmawialam też z pewnymi ludźmi i dowiedziałam
    się, że to jedna i ta sama "firemka".

    --
    animka