  • 1. Data: 2022-07-12 07:24:03
    Temat: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    https://news.google.com/search?q=oszust%20nie%20we%C
    5%BAmie%20kredytu&hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

    Ciekawe jaki jest pomysł na funkcjonalność tego rejestru ?

  • 2. Data: 2022-07-12 11:59:36
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 12.07.2022 o 07:24, Krzysztof kw1618 pisze:

    > https://news.google.com/search?q=oszust%20nie%20we%C
    5%BAmie%20kredytu&hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

    > Ciekawe jaki jest pomysł na funkcjonalność tego rejestru ?

    Taki że mało kto sam zablokuje swój pesel.
    A ci którzy to zrobią szybko polecą odblokować jak ich wygonią
    z punktu obsługi operatora sieci telefonicznej.

    Tyle wiadomo na dziś. A czego nie wiadomo?
    Pesel i/lub dowód chcą jak oddaje krew w laboratorium.
    Przy zapisach do lekarza pewnie też.
    Okaże się że z zastrzeżonym peselem nie działa cała masa
    potrzebnych usług.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2022-07-13 11:45:19
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 12.07.2022 o 11:59, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Przy zapisach do lekarza pewnie też.
    > Okaże się że z zastrzeżonym peselem nie działa cała masa

    W usługach bankowych jest opcja, aby na chwilę zmienić limity
    transakcyjne karty, więc może będzie podobnie ?

  • 4. Data: 2022-07-13 19:28:46
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 13.07.2022 o 11:45, Krzysztof kw1618 pisze:

    >>> https://news.google.com/search?q=oszust%20nie%20we%C
    5%BAmie%20kredytu&hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

    > W usługach bankowych jest opcja, aby na chwilę zmienić limity
    > transakcyjne karty, więc może będzie podobnie ?

    Albo wręcz przeciwnie i zautomatyzowany kiosk nie sprzeda
    ci głupiego biletu za kilka zł. Bo masz zastrzeżony pesel.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2022-07-13 23:41:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 13 lipca 2022 o 19:28:50 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
    5%BAmie%20kredytu&hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

    > Albo wręcz przeciwnie i zautomatyzowany kiosk nie sprzeda
    > ci głupiego biletu za kilka zł. Bo masz zastrzeżony pesel.

    A kto i w jaki sposób będzie mógł PESEL zastrzec?
    No i "odstrzec", bo chyba raczej nie dostanie się nowego PESELu po "zastrzeżeniu", to
    nie karta płatnicza czy dowód osobisty/paszport.

    Choć w sumie byłoby to ciekawe ;>
    Coś jak zmora obecnych szkół, czyli PESELe z zerem na początku - które to zero z
    upodobaniem zjada excel ;>

  • 6. Data: 2022-07-14 10:53:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 13 Jul 2022 14:41:38 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Coś jak zmora obecnych szkół, czyli PESELe z zerem na początku - które to zero z
    upodobaniem zjada excel

    Nieco bardziej rozgarnięty użytkownik Excela bez trudu ustawi odpowiedni
    format komórki, żeby nie zjadało.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2022-07-14 11:09:22
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 10:53:55 +0200, Olin napisał(a):

    > Nieco bardziej rozgarnięty użytkownik Excela bez trudu ustawi odpowiedni
    > format komórki, żeby nie zjadało.

    Zbyt wiele wymagasz od pracowników oświaty...

  • 8. Data: 2022-07-14 11:34:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 11:09:22 +0200, dantes napisał(a):

    > Zbyt wiele wymagasz od pracowników oświaty...

    Myślałem, że po licznych reformach zostali tam tylko najlepsi z
    najlepszych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2022-07-14 14:03:31
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 11:34:47 +0200, Olin napisał(a):

    > Myślałem, że po licznych reformach zostali tam tylko najlepsi z
    > najlepszych.

    Człowieku...
    ponad 63% nauczycieli klas 1-3 szkoły podstawowej to osoby, których rodzice
    mieli podstawowe wykształcenie. To największa "sodówka" w oświacie.
    To ci, którzy najbardziej drą ryja bo przy 20 h "pensum" oni są, kurwa,
    zapracowani... W szkołach podstawowych i średnich 90% to miernoty, klasy
    "kopiuj" & "wklej". Jakiś czas temu okazało się, że ta
    banda debili ma coś takiego jak "podręczniki dla nauczyciela", w których to
    podręcznikach mają napisane rozwiązania zadań. Czujesz? Rozwiązania.
    Za moich czasów była jedna książka dla nauczyciela i dla ucznia, w tyle
    której zamieszczony był ostateczny wynik.
    Kiedyś córka sąsiadki opowiada takie zdarzenie ze szkoły podstawowej.
    Pani zadała dzieciom zadanie o treści:
    "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
    (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
    Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
    Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania domowe i sypią się same pały.
    Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo zrobione zadanie - chodzi o wynik.
    Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
    gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.
    W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki:
    "- Uspokój się! "

    No i na koniec...
    Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?

  • 10. Data: 2022-07-14 14:45:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):

> [...]
    > Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
    > gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.

    Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
    stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/