  • 51. Data: 2022-07-15 10:01:01
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-15, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > W sensie, że jak masz przeczytać strony od 92 do 97, to właściwie żadnej

    W sensie, że jak masz coś zrobić od do to nie musi to być włącznie.

    > nie musisz przeczytać? Coś ci się analogie pomieszały.

    Już objaśniam. Jak masz coś zrobić od do, to może oznaczać też, że tylko
    pomiędzy. Zobacz tak, tuptasz sobie pomiędzy boiskiem a polem a nie
    najpierw po boisku potem pomiędzy a potem też po polu.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2022-07-15 10:09:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > pomiędzy. Zobacz tak, tuptasz sobie pomiędzy boiskiem a polem a nie
    > najpierw po boisku potem pomiędzy a potem też po polu.

    Ale czym innym jest książka, czym innym przejście z punktu A i B.
    Kontekst, sens, itp.
    Jeśli tego nie czaisz, to jesteś tym obśmianym informatykiem od zakupu
    jaj i parówek i masz braki w przedszkolnej edukacji nauki języka.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2022-07-15 10:19:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-15, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Jeśli tego nie czaisz, to jesteś tym obśmianym informatykiem od zakupu
    > jaj i parówek i masz braki w przedszkolnej edukacji nauki języka.

    Może i jestem, z tym, że jednak na tyle często w podobnych sytuacjach
    pojawia się pytanie o włączność, że chyba więcej osób widzi, że pewne
    definicje zakresu można różnie rozumieć. W tym przypadku, "od" jest dla
    mnie w miarę jednoznaczne, ale już do nie bardzo. Byłoby klarowniej
    jakby powiedziano, Małgoś, masz przeczytać do 96. strony włącznie.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2022-07-15 10:30:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > mnie w miarę jednoznaczne, ale już do nie bardzo. Byłoby klarowniej
    > jakby powiedziano, Małgoś, masz przeczytać do 96. strony włącznie.

    To, że nie rozumiesz, że czytać do którejś strony oznacza również tę
    stronę, to już twój problem, i tych, którzy tak jak ty gorzej operują
    językiem polskim. Możesz sobie mówić, że 100-stronicową książkę musisz
    przeczytać do 101. strony, ale nie wcinaj się, jak inni ludzie mówią
    poprawie.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2022-07-15 10:52:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-15, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > językiem polskim. Możesz sobie mówić, że 100-stronicową książkę musisz
    > przeczytać do 101. strony, ale nie wcinaj się, jak inni ludzie mówią

    Nie to nie mój problem. To w ogóle nie jest problem, to jest niesamowita
    zaleta. Pewnie z ponad 60% populacji widzi wyłącznie proste, prymitywne
    rozwiązania. Możesz nawet uważać je za wynik poprawnej edukacji i być
    dumny ze swoich ograniczeń podobnie jak całe gro debili uważa, że zaletą
    i postawą patriotyczną jest nieznajomość języków obcych. Nie znaczy to w
    żadnym wypadku, że twoje ograniczone postrzeganie różnych zagadnień ma
    być czymś porządanym i wyznacznikiem rozumienia zagadnien dla innych.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2022-07-15 11:15:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 Jul 2022 08:52:51 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Pewnie z ponad 60% populacji widzi wyłącznie proste, prymitywne
    > rozwiązania.

    No właśnie. Jeżeli na stronie 94 kończył się rozdział, to 95 mogła być cała
    pusta i czy wtedy taka strona została przeczytana?
    Nie wiemy też nic o ilustracjach, które mogą wszak zajmować całą stronę.

    Powyższe napisałem wyłącznie z nudów, bo dzisiaj piątek (weekendu
    początek).

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 57. Data: 2022-07-15 11:22:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-15, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > No właśnie. Jeżeli na stronie 94 kończył się rozdział, to 95 mogła być cała
    > pusta i czy wtedy taka strona została przeczytana?

    Przyjąłbym, że tak.

    > Nie wiemy też nic o ilustracjach, które mogą wszak zajmować całą stronę.

    O właśnie. Proszę, od razu zrobiło się ciekawiej.

    > Powyższe napisałem wyłącznie z nudów, bo dzisiaj piątek (weekendu
    > początek).

    Mylę, że kompensacyjne ataki Liwiusza znalazły już adresata w mojej nie
    tak znowu skromnej osobie. Inni uczestnicy wątku nie potrzebują tu
    jakiejś specjalnej asekuracji.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2022-07-16 00:27:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 15 lipca 2022 o 11:22:25 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

    > Przyjąłbym, że tak.
    > O właśnie. Proszę, od razu zrobiło się ciekawiej.

    Ale co, jak pusta strona, to liczymy mimo wszystko "przeczytana", a jak z obrazkiem
    na całą kartkę, to nie? Czy też tak?
    Ale jeśli "tak", to co tu niby nowego i ciekawego?

    > Mylę, że kompensacyjne ataki Liwiusza znalazły już adresata w mojej nie
    > tak znowu skromnej osobie. Inni uczestnicy wątku nie potrzebują tu
    > jakiejś specjalnej asekuracji.

    No to jeszcze dołączmy rozważenie wojskowego pojęcia czasoprzestrzeni,
    czyli "kopania rowu stąd do wieczora" ;>

  • 59. Data: 2022-07-16 00:39:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A, i skoro mowa o wojsku, to warto ogólnie przyjrzeć się sytuacji czytania jakiegoś
    wycinka książki (nie od początku).
    Co też ta Małgosia czytała?
    Jakieś procedeengsy?
    A może to szyfrantka?
    To, czym może się skończyć czytanie książki od środka (uwaga, spojler - można stracić
    cygarniczkę, a o nową na wojnie niełatwo), znajdziemy w encyklopedii życia na miarę
    "autostopem przez galaktykę" ("nie panikuj!" ;), czyli w "Szwejku" - na wykładze
    kapitana Sagnera z użyciem "die suenden der vaters - zweiter band" - ale numer strony
    zapomniałem

  • 60. Data: 2022-07-16 12:55:53
    Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 16:05:07 UTC+2 dantes napisał(a):
    > Dzieci "nie musiały tłumaczyć" czegokolwiek Pani.
    > Pani znała tylko wynik.
    > Jeśli wynik się nie zgadzał to Pani stawiała pałę.

    To jest wytłumaczenie całej sytuacji. I wcale nie byłby zdziwiony gdyby w książce u
    Pani pisało, że wynik to 5.