  • 11. Data: 2022-07-14 15:03:28
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :

    > Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
    > stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.

    Cienias. Dzieci miały ułożyć równanie. Nie podać intuicyjną
    odpowiedź, choćby i prawidłową. Sam nie wiem, jak takie równanie
    miało by wyglądać :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 12. Data: 2022-07-14 15:05:34
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):

    > Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
    > stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.

    Z tymi ułamkami to pojechałeś...
    Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
    w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
    i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
    do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).

  • 13. Data: 2022-07-14 15:25:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 15:03:28 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Cienias. Dzieci miały ułożyć równanie. Nie podać intuicyjną
    > odpowiedź, choćby i prawidłową.

    Ale ja miałem tylko podać odpowiedź.
    Dzieci mogą robić, co chcą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2022-07-14 15:28:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    dantes napisał(a) :
    > do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).

    To wiemy, ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1? "Bo tak",
    to za mało dla dociekliwych :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 15. Data: 2022-07-14 15:29:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 10:53:57 UTC+2 Olin napisał(a):

    > Nieco bardziej rozgarnięty użytkownik Excela bez trudu ustawi odpowiedni
    > format komórki, żeby nie zjadało.

    Jak ktoś używa excela to nie jest rozgarnięty ;>
    Zaś prostsze od szukania rozwiązania tak wyrafinowanego problemu jest poczekanie 10
    lat (no dobra, 17) (a to wariant pesymistyczny, dla 8-letniej podstawówki, licea i
    studia krócej ;)- problem sam minie.
    Taka podróż w czasie w świetlaną przyszłość ;>

  • 16. Data: 2022-07-14 15:34:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:29:18 UTC+2 Zbynek Ltd. napisał(a):
    > To wiemy, ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1? "Bo tak",
    > to za mało dla dociekliwych :-)

    Jakby numerowano strony tak jak się powinno, czyli od zera, to każdy by to wiedział
    "intuicyjnie" ;>
    A prawie prawie się udało - na stronie tytułowej nie ma numeru strony (czyli stronę
    nr 1 rzadko trafisz - choć nie zawsze
    strona tytułowa jest liczona jako ta pierwsza...).
    Sprawdzić czy nie word - ale w wordzie numer strony na stronie tytułowej zasłania się
    białym prostokątem
    (usenet przewodnikiem w życiu - przeczytane na śp. p.r.h.n. ;)

  • 17. Data: 2022-07-14 15:35:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):

> [...]
    > i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
    > do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).

    No to dawaj to "równanie"!
    Czy może ma być to to "1+97-92=6"?

  • 18. Data: 2022-07-14 15:42:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No to dawaj to "równanie"!
    > Czy może ma być to to "1+97-92=6"?

    Albo:
    od strony ostatniej przeczytanej odejmij strony nie przeczytane, czyli:
    97-91.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2022-07-14 15:43:11
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 15:28:23 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > To wiemy, ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1? "Bo tak",
    > to za mało dla dociekliwych :-)
    Będzie zadanie "pomocnicze"....
    A ile "dni" wolnego masz
    przebywając na urlopie od 2-go do 7-go?

  • 20. Data: 2022-07-14 15:43:48
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 06:35:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No to dawaj to "równanie"!
    > Czy może ma być to to "1+97-92=6"?

    Czego nie rozumiesz?