  • 1. Data: 2022-07-09 08:34:41
    Temat: Jedno uderzenie trzylatka w twarz to "spowodowanie uszczerbku na zdrowiu i narażenia na CIĘŻKIE uszkodzenie ciała"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/slask/uderzyl-trzylatka-w
    -twarz-i-uciekl-koszmar-na-ulicy-w-bialy-dzien/9dmd8
    l7

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-07-09 08:40:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2022 o 08:34, A. Filip pisze:
> [...]
    > Sprawcą [...] Usłyszał już zarzut spowodowania uszczerbku na zdrowiu i
    > narażenia dziecka na*ciężkie* uszkodzenie ciała [...[.

    Bo dziecko jest chronione tak samo, jak każdy "inny" człowiek i samo
    naruszenie nietykalności jest ścigane z oskarżenia prywatnego (art. 217
    kk), a pasowało jednak jakiś zarzut postawić. Zdarzenie dziwne i
    podejrzewam, że trzeba by było znać rzetelny opis zdarzenia, chyba że
    sprawca jest niepoczytalny po prostu.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-07-09 08:46:32
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 9 Jul 2022 08:40:14 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > kk), a pasowało jednak jakiś zarzut postawić. Zdarzenie dziwne i
    > podejrzewam, że trzeba by było znać rzetelny opis zdarzenia, chyba że

    Po ilu latach następuje przedawnienie i poszkodowany nie może już ścigać
    sprawcy?

  • 4. Data: 2022-07-09 08:51:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > dziwne i podejrzewam, że trzeba by było znać rzetelny opis zdarzenia,
    > chyba że sprawca jest niepoczytalny po prostu.

    Ja mam tylko nadzieje że to tylko opis sprawy przez dziennikarzyny jest
    IMHO "słabawy" dla uzasadnienia akurat takiego oskarżenia.
    Ja jako cynik "nie wykluczam" że może chodzić o uciułanie aresztu pod
    "gwarancje" wyroku skazującego bez zawiasów.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2022-07-09 08:56:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-09, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > https://wiadomosci.onet.pl/slask/uderzyl-trzylatka-w
    -twarz-i-uciekl-koszmar-na-ulicy-w-bialy-dzien/9dmd8
    l7

    Facet wali trzylatka w twarz tak, że ten upada i traci przytomność, a Ty
    masz wątpliwości, czy jest to narażenie na ciężkie uszkodzenie ciała?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-07-09 12:39:24
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    >
    > Facet wali trzylatka w twarz tak, że ten upada i traci przytomność, a Ty
    > masz wątpliwości, czy jest to narażenie na ciężkie uszkodzenie ciała?

    Widziałeś?
    Opowiedz, jak to było.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 7. Data: 2022-07-09 14:53:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Facet wali trzylatka w twarz tak, że ten upada i traci przytomność, a Ty
    > masz wątpliwości, czy jest to narażenie na ciężkie uszkodzenie ciała?

    Z czego to wnosisz? Ja po prostu nie wierzę, że normalna osoba coś
    takiego bez powodu może zrobić. Pytam po prostu o powód. Bo może
    przypadkowo uderzył. Może chciał rodzica. Ciężkie uszkodzenie ciała, to
    musi być obrażenie powodujące skutek ponad 7 dni.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2022-07-09 14:55:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2022 o 08:46, marek pisze:
    > Po ilu latach następuje przedawnienie i poszkodowany nie może już ścigać
    > sprawcy?

    To zależy od kwalifikacji. Moim zdaniem akurat ta z ciężkim uszczerbkiem
    może się nie utrzyma.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-07-09 15:09:52
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > przypadkowo uderzył. Może chciał rodzica. Ciężkie uszkodzenie ciała, to
    > musi być obrażenie powodujące skutek ponad 7 dni.

    z otwierającego dyskusję posta opisującego sprawę:

    "mężczyzna podszedł na ulicy do spacerującego z opiekunem 3-letniego
    chłopca, uderzył go w twarz i uciekł. Dziecko upadło na chodnik i
    straciło przytomność"

    co do zasady jak ktoś zostanie uderzony tak że straci przytomność to jest to
    NARAŻENIE na
    ciężkie uszkodzenie ciała, chociażby z powodu tego co dzieje się z głową podczas
    upadku,
    ale biegłym nie jestem

    powód jest tu niespecjalnie istotny bo to nie zarzut z naruszenia nietykalności

    trzylatek ma głowę na takim poziomie że rodzica to mógł chcieć co najwyżej w kolano
    udwrzyć

  • 10. Data: 2022-07-09 15:44:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> pisze:

> [...]
    >
    > "mężczyzna podszedł na ulicy do spacerującego z opiekunem 3-letniego
    > chłopca, uderzył go w twarz i uciekł. Dziecko upadło na chodnik i

    Jest to wersja zdarzenia zarejestrowana przez monitoring, zeznania
    świadków czy zeznanie/wersja *tylko* opiekuna trzylatka?
    Znasz pojęcie "faktu prasowego"? To w jaki sposób dziennikarzyny
    opisały "zdarzenie" mojej wiary w słuszność takiego zarzutu nie
    wzbudza. Choć do pewności zamiast wątpliwości że zarzut jest z
    czapy ciągle mi daleko.

    --
    A. Filip