eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOskarżyciel posiłkowy i orzeczenie odszkodowania w procesie karnym › Oskarżyciel posiłkowy i orzeczenie odszkodowania w procesie karnym
  • Data: 2009-05-21 09:14:14
    Temat: Oskarżyciel posiłkowy i orzeczenie odszkodowania w procesie karnym
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    We wrześniu 2008 jechałem rowerem i miałem wypadek. Moim zdaniem z winy
    kierującego samochodem. Dostałem właśnie fax z policji, że zakończyli
    czynności wyjaśniające i skierowali sprawę do Sądu Grodzkiego (wAw,
    Marszałkowska 82). Chcę złożyć wniosek o chęć występowania jako
    oskarżyciel posiłkowy - mam na to 7 dni od dostania faxu.

    Czy taki tekst wystarczy?

    "Zwracam się z uprzejmą prośbą o włączenie mnie jako oskarżyciela
    posiłkowego do sprawy o ukaranie p. Pawła XXXX, który dnia 8 września
    2008 roku kierując Seatem nr rej. XXXX doprowadził do kolizji ze mną,
    prawidłowo jadącym na rowerze" + numer sprawy z policji.

    I druga sprawa zawarta w temacie: czy jest możliwość wnioskowania o
    orzeczenie odszkodowania w procesie karnym, tak żeby uniknąć osobnego
    procesu cywilnego? Czy mogę taką prośbę zawrzeć w powyższym wniosku?

    Wybaczcie jeżeli było to poruszane, ale mam tylko te kilka dni, a w
    robocie sajgon totalny...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki