  • 1. Data: 2009-05-21 09:14:14
    Temat: Oskarżyciel posiłkowy i orzeczenie odszkodowania w procesie karnym
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Witam!

    We wrześniu 2008 jechałem rowerem i miałem wypadek. Moim zdaniem z winy
    kierującego samochodem. Dostałem właśnie fax z policji, że zakończyli
    czynności wyjaśniające i skierowali sprawę do Sądu Grodzkiego (wAw,
    Marszałkowska 82). Chcę złożyć wniosek o chęć występowania jako
    oskarżyciel posiłkowy - mam na to 7 dni od dostania faxu.

    Czy taki tekst wystarczy?

    "Zwracam się z uprzejmą prośbą o włączenie mnie jako oskarżyciela
    posiłkowego do sprawy o ukaranie p. Pawła XXXX, który dnia 8 września
    2008 roku kierując Seatem nr rej. XXXX doprowadził do kolizji ze mną,
    prawidłowo jadącym na rowerze" + numer sprawy z policji.

    I druga sprawa zawarta w temacie: czy jest możliwość wnioskowania o
    orzeczenie odszkodowania w procesie karnym, tak żeby uniknąć osobnego
    procesu cywilnego? Czy mogę taką prośbę zawrzeć w powyższym wniosku?

    Wybaczcie jeżeli było to poruszane, ale mam tylko te kilka dni, a w
    robocie sajgon totalny...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 2. Data: 2009-05-21 09:54:14
    Od: kuba <j...@g...com>

    Rafał Wawrzycki pisze:
> [...]
    > 2008 roku kierując Seatem nr rej. XXXX doprowadził do kolizji ze mną,
    > prawidłowo jadącym na rowerze" + numer sprawy z policji.

    Tak, wystarczy.

    > I druga sprawa zawarta w temacie: czy jest możliwość wnioskowania o
    > orzeczenie odszkodowania w procesie karnym, tak żeby uniknąć osobnego
    > procesu cywilnego? Czy mogę taką prośbę zawrzeć w powyższym wniosku?

    Będzie proces o wykroczenie, a nie proces karny, a taki nie przewiduje w
    zasadzie procedur zmierzających do naprawienia szkody pokrzywdzonemu.
    Więc raczej zostaje Ci powództwo cywilne.

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-05-21 14:08:36
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 21 maj 2009 w liście [news:gv38c2$b5k$1@inews.gazeta.pl] kuba
    [j...@g...com] napisał(a):

    > Będzie proces o wykroczenie, a nie proces karny, a taki nie
    > przewiduje w zasadzie procedur zmierzających do naprawienia szkody
    > pokrzywdzonemu. Więc raczej zostaje Ci powództwo cywilne.

    Rozumiem. Dzięki wielkie!

  • 4. Data: 2009-05-21 17:26:25
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    kuba <j...@g...com> napisał(a):

    > Tak, wystarczy.

    Nie, nie wystarczy. Zgodnie z przepisami pismo o przyspapieniu do sprawy w
    takim charakterze musi zawierać oświadczenie, że będzie się działało w
    charakterze oskarzyciela posiłkowego. Wniosek o dopuszczenie w charakterze
    oskarzyciela posiłkowego nie jest równoznaczny z oświadczeniem, ze będzie się
    w takim charakterze działało. W mojej ocenie, gdyby sąd otrzymał pismo o
    takiej treści, jak powyżej, powinien wezwać do uzupełnienia jego braków
    formalnych poprzez jednoznaczne wskazanie, czy będzie działał w charakterze
    oskarzyciela posiłkowego, czy nie.

  • 5. Data: 2009-05-21 18:08:13
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 21 maj 2009 w liście [news:gv42s0$6fi$1@inews.gazeta.pl] jb
    [j...@g...pl] napisał(a):

> [...]
    > formalnych poprzez jednoznaczne wskazanie, czy będzie działał w
    > charakterze oskarzyciela posiłkowego, czy nie.

    Czyli lepiej będzie tak?

    "Oświadczam, że w sprawie o wykroczenie p. Pawła XXXX, który dnia 8
    września 2008 roku kierując Seatem nr rej. XXXX doprowadził do kolizji
    ze mną, prawidłowo jadącym na rowerze, pragnę występować jako
    oskarżyciel posiłkowy."

  • 6. Data: 2009-05-21 20:48:14
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał(a):
    > pragnę występować

    Nie. ;) Nikogo nie interesują twoje pragnienia. ;)
    "Oświadczam, że w sprawie ... będę działac jako oskarzyciel posiłkowy."

  • 7. Data: 2009-05-21 23:31:41
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 21 maj 2009 w liście [news:gv4eme$6m0$1@inews.gazeta.pl] jb
    [j...@W...gazeta.pl] napisał(a):

    > Nie. ;) Nikogo nie interesują twoje pragnienia. ;)

    :)

  • 8. Data: 2009-05-22 12:55:13
    Od: kuba <j...@g...com>

    jb pisze:
> [...]

    > formalnych poprzez jednoznaczne wskazanie, czy będzie działał w charakterze

    Moim zdaniem, to taki najgorzej pojęty formalizm i rygoryzm
    proceduralny. Zupełnie bezsensowny.

    pozdrawiam