1. Data: 2009-05-21 09:14:14
Temat:Oskarżyciel posiłkowy i orzeczenie odszkodowania w procesie karnym
Od:Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

We wrześniu 2008 jechałem rowerem i miałem wypadek. Moim zdaniem z winy
kierującego samochodem. Dostałem właśnie fax z policji, że zakończyli
czynności wyjaśniające i skierowali sprawę do Sądu Grodzkiego (wAw,
Marszałkowska 82). Chcę złożyć wniosek o chęć występowania jako
oskarżyciel posiłkowy - mam na to 7 dni od dostania faxu.

Czy taki tekst wystarczy?

"Zwracam się z uprzejmą prośbą o włączenie mnie jako oskarżyciela
posiłkowego do sprawy o ukaranie p. Pawła XXXX, który dnia 8 września
2008 roku kierując Seatem nr rej. XXXX doprowadził do kolizji ze mną,
prawidłowo jadącym na rowerze" + numer sprawy z policji.

I druga sprawa zawarta w temacie: czy jest możliwość wnioskowania o
orzeczenie odszkodowania w procesie karnym, tak żeby uniknąć osobnego
procesu cywilnego? Czy mogę taką prośbę zawrzeć w powyższym wniosku?

Wybaczcie jeżeli było to poruszane, ale mam tylko te kilka dni, a w
robocie sajgon totalny...

Rafał Wawrzycki

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

2. Data: 2009-05-21 09:54:14
Od:kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wawrzycki pisze:
> [...]
> 2008 roku kierując Seatem nr rej. XXXX doprowadził do kolizji ze mną,
> prawidłowo jadącym na rowerze" + numer sprawy z policji.

Tak, wystarczy.

> I druga sprawa zawarta w temacie: czy jest możliwość wnioskowania o
> orzeczenie odszkodowania w procesie karnym, tak żeby uniknąć osobnego
> procesu cywilnego? Czy mogę taką prośbę zawrzeć w powyższym wniosku?

Będzie proces o wykroczenie, a nie proces karny, a taki nie przewiduje w
zasadzie procedur zmierzających do naprawienia szkody pokrzywdzonemu.
Więc raczej zostaje Ci powództwo cywilne.

pozdrawiam
kuba

3. Data: 2009-05-21 14:08:36
Od:Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 maj 2009 w liście [news:gv38c2$b5k$1@inews.gazeta.pl] kuba
[j...@g...com] napisał(a):

> Będzie proces o wykroczenie, a nie proces karny, a taki nie
> przewiduje w zasadzie procedur zmierzających do naprawienia szkody
> pokrzywdzonemu. Więc raczej zostaje Ci powództwo cywilne.

Rozumiem. Dzięki wielkie!

4. Data: 2009-05-21 17:26:25
Od:" jb" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kuba <j...@g...com> napisał(a):

> Tak, wystarczy.

Nie, nie wystarczy. Zgodnie z przepisami pismo o przyspapieniu do sprawy w
takim charakterze musi zawierać oświadczenie, że będzie się działało w
charakterze oskarzyciela posiłkowego. Wniosek o dopuszczenie w charakterze
oskarzyciela posiłkowego nie jest równoznaczny z oświadczeniem, ze będzie się
w takim charakterze działało. W mojej ocenie, gdyby sąd otrzymał pismo o
takiej treści, jak powyżej, powinien wezwać do uzupełnienia jego braków
formalnych poprzez jednoznaczne wskazanie, czy będzie działał w charakterze
oskarzyciela posiłkowego, czy nie.

5. Data: 2009-05-21 18:08:13
Od:Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 maj 2009 w liście [news:gv42s0$6fi$1@inews.gazeta.pl] jb
[j...@g...pl] napisał(a):

> [...]
> formalnych poprzez jednoznaczne wskazanie, czy będzie działał w
> charakterze oskarzyciela posiłkowego, czy nie.

Czyli lepiej będzie tak?

"Oświadczam, że w sprawie o wykroczenie p. Pawła XXXX, który dnia 8
września 2008 roku kierując Seatem nr rej. XXXX doprowadził do kolizji
ze mną, prawidłowo jadącym na rowerze, pragnę występować jako
oskarżyciel posiłkowy."

6. Data: 2009-05-21 20:48:14
Od:" jb" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał(a):
> pragnę występować

Nie. ;) Nikogo nie interesują twoje pragnienia. ;)
"Oświadczam, że w sprawie ... będę działac jako oskarzyciel posiłkowy."

7. Data: 2009-05-21 23:31:41
Od:Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21 maj 2009 w liście [news:gv4eme$6m0$1@inews.gazeta.pl] jb
[j...@W...gazeta.pl] napisał(a):

> Nie. ;) Nikogo nie interesują twoje pragnienia. ;)

:)

8. Data: 2009-05-22 12:55:13
Od:kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

jb pisze:
> [...]

> formalnych poprzez jednoznaczne wskazanie, czy będzie działał w charakterze

Moim zdaniem, to taki najgorzej pojęty formalizm i rygoryzm
proceduralny. Zupełnie bezsensowny.