  • 1. Data: 2003-11-16 11:17:50
    Temat: Oprogramowanie z USA
    Od: Wladek <w...@n...com>

    Witam.

    Zamierzam kupić oprogramowanie programistyczne firmy Microsoft na
    aukcjach www.ebay.com. Chcialbym to oprogramowanie uzywac do celow
    zarobkowych. Sprzedający pochodzi z USA. Na pudelku od kupowanego
    oprogramowania jest napis: "For distribution in USA/Canada only".

    Mam pewne niejasnosci i w zwiazku z tym mam kilka pytan do grupowiczow,
    moze ktos bedzie w stanie mi odpowiedziec:

    1) czy mozna uzywac tego oprogramowania w Polsce?
    2) czy jesli go kupie w Stanach i sprowadze do Polski to wtedy jest
    legalne uzywanie go?
    3) czy jesli kupie na aukcji na www.ebay.com to ewentualna
    odpowiedzialnosc prawna ponosi sprzedawca czy ja?

    Pozdrawiam
    Wladek

  • 2. Data: 2003-11-16 12:13:49
    Temat: Re: Oprogramowanie z USA
    Od: "KK" <k...@i...pl>

> [...]

    > moze ktos bedzie w stanie mi odpowiedziec:

    > 1) czy mozna uzywac tego oprogramowania w Polsce?

    uzywać można...

    > 2) czy jesli go kupie w Stanach i sprowadze do Polski to wtedy jest

    > legalne uzywanie go?

    nie jest legalne z tego wzgledu że umowa licencyjna którą będziesz sie
    zgadzał przy instalacji określa własnie rejon użycia...

    > 3) czy jesli kupie na aukcji na www.ebay.com to ewentualna

    > odpowiedzialnosc prawna ponosi sprzedawca czy ja?

    O ile juz ci wyślą to odpowiedzialność za użycie spadnie na ciebie, im co
    prawda może grozić jakieś tam sankcje za eksport licencji poza wyznaczony
    obszar... ale i tak to ty będziesz bity w tyłek w razie kontroli.

    > Pozdrawiam

    > Wladek

    pozdrawiam

    Krak

  • 3. Data: 2003-11-16 14:37:45
    Od: "jelen" <j...@s...org>

> [...]
    > 1) czy mozna uzywac tego oprogramowania w Polsce?
    > 2) czy jesli go kupie w Stanach i sprowadze do Polski to wtedy jest

    nie bedzie legalne - skoro jest tak na pudelku to w licencji bedzie tak
    rowniez

    pozdrawiam,
    jelen

  • 4. Data: 2003-11-16 19:43:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nie bedzie legalne - skoro jest tak na pudelku to w licencji bedzie tak
    > rowniez

    Nie jestem pewien, czy masz rację. Microsoft chciałby gorąco, by tak było.
    Wg mnie jest pewnym, że Microsoft tą klauzulą może się zwolnić od
    odpowiedzialności z rękojmi za program poza granicami tych krajów czy
    ewentualnie świadczenia usług serwisowych. Czyli na przykład może on się
    nie aktualizować przez sieć poza te kraje. Napis ten może być wiążący dla
    osób mających umowy z Microsoftem jako przedstawiciele. Ale nie dla
    Władka, który po prostu kupuje to pudełko i jeśli to tylko nie jest jakaś
    nielegalna kopia, to co go to obchodzi.

    W mojej ocenie na pewno nie popełni swoim zachowaniem przestępstwa
    ściganego w Polsce. Prawa amerykańskiego nie znam. Być może naruszy jakieś
    umowy cywilnoprawne, ale uważam, że on żadnych umów z Microsoftem nie
    zawierał, a zatem naruszyć ich nie może. Po za tym zawsze może powiedzieć,
    że program kupił bez oryginalnego pudełka na rynku w Warszawie. Jeśli to
    oryginał, to żadnej szansy na wygranie przez Microsoft sprawy nie widzę.

  • 5. Data: 2003-11-16 20:59:37
    Od: "jelen" <j...@s...org>

> [...]
    > osób mających umowy z Microsoftem jako przedstawiciele. Ale nie dla
    > Władka, który po prostu kupuje to pudełko i jeśli to tylko nie jest jakaś

    ale umowa licencyjna okresla, na jakich warunkach mozna softu uzywac
    i jest tam pewnie rowniez napisane, iz nie wolno uzywac poza granicami
    kraju...
    choc wlasnie zrozumialem, ze to bez sensu ;-) bo jak ktos sobie wyjezdza....
    trzeba puscic maila do p...@m...com i zapytac

    pozdrawiam,
    jelen

  • 6. Data: 2003-11-16 21:05:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem jak najbardziej ta. O legalnosci oprogramownia swiadczy
    oryginalny nosnik wersji instalacyjnej, a nie faktura. W koncu ja nie mam
    firmy i jak kupuje program, to nie biore w ogóle faktur. Czy to oznacza,
    ze mam pirackie programy? Nie. Tyle, ze nie majac faktury nie wliczysz
    tego w koszty.

  • 7. Data: 2003-11-16 22:25:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wladek rzecze:
    > 1) czy mozna uzywac tego oprogramowania w Polsce?

    Tak.

    > 2) czy jesli go kupie w Stanach i sprowadze do Polski to wtedy jest
    > legalne uzywanie go?

    Tak.

    > 3) czy jesli kupie na aukcji na www.ebay.com to ewentualna
    > odpowiedzialnosc prawna ponosi sprzedawca czy ja?

    Jakiego typu i za co konkretnie odpowiedzialność ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 8. Data: 2003-11-17 10:04:56
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    jelen napisał(a):

    > ale umowa licencyjna okresla, na jakich warunkach mozna softu
    > uzywac i jest tam pewnie rowniez napisane, iz nie wolno uzywac
    > poza granicami kraju...

    no tak, ale na pudelku jest napisane "For distribution in USA/Canada
    only", distribution - to inaczej dystrybucja, a nie uzywanie. Wszystko
    jest git: sprzedaz w USA, a uzywanie gdziekolwiek :D

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 9. Data: 2003-11-17 18:12:20
    Od: Wladek <w...@n...com>

    Dziekuje wszystkim za odpowiedz.

    Mam jeszcze jedno pytanie:
    czy tak zakupione oprogramowanie na aukcji mozna uzywac w firmie jesli
    nie dostane faktury?

    Pozdrawiam
    Wladek

  • 10. Data: 2003-11-17 18:29:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wladek rzecze:

    > Dziekuje wszystkim za odpowiedz.
    >
    > Mam jeszcze jedno pytanie:
    > czy tak zakupione oprogramowanie na aukcji mozna uzywac w firmie jesli
    > nie dostane faktury?

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek