    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie z USA
    Date: Sun, 16 Nov 2003 20:43:28 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc221.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    > nie bedzie legalne - skoro jest tak na pudelku to w licencji bedzie tak
    > rowniez

    Nie jestem pewien, czy masz rację. Microsoft chciałby gorąco, by tak było.
    Wg mnie jest pewnym, że Microsoft tą klauzulą może się zwolnić od
    odpowiedzialności z rękojmi za program poza granicami tych krajów czy
    ewentualnie świadczenia usług serwisowych. Czyli na przykład może on się
    nie aktualizować przez sieć poza te kraje. Napis ten może być wiążący dla
    osób mających umowy z Microsoftem jako przedstawiciele. Ale nie dla
    Władka, który po prostu kupuje to pudełko i jeśli to tylko nie jest jakaś
    nielegalna kopia, to co go to obchodzi.

    W mojej ocenie na pewno nie popełni swoim zachowaniem przestępstwa
    ściganego w Polsce. Prawa amerykańskiego nie znam. Być może naruszy jakieś
    umowy cywilnoprawne, ale uważam, że on żadnych umów z Microsoftem nie
    zawierał, a zatem naruszyć ich nie może. Po za tym zawsze może powiedzieć,
    że program kupił bez oryginalnego pudełka na rynku w Warszawie. Jeśli to
    oryginał, to żadnej szansy na wygranie przez Microsoft sprawy nie widzę.