  • 31. Data: 2016-02-14 09:43:29
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "cef"

    Ale czy naprawdę zatrzymują was do kontroli tak często
    i postępowanie policji jest tak nieregulaminowe, że aż trzeba
    odgrywać twardziela i miotać paragrafy?..
    ---
    Prawie się nie zdarzyło by policjant mi się przedstawił przy kontroli a
    teksty jakie słyszałem to by trzeba nagrywać np "Dmuchamy", "Jak nie
    dmuchniesz dobrze to będziemy tu do rana dmuchać". Ścierwa jebane

  • 32. Data: 2016-02-14 09:54:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > .. w razie uzasadnionego podejrzenie popełnienia czynu zabronionego pod
    > groźbą kary. art 15.1
    > Nie ma prawa mnie przeszukać bo nie chcę mu dać dowodu do ręki.
    > Moze sobie na poczekaniu wymyśleć inny.

    Nie musi. Żaden sąd nie zaprzeczy, że takie zachowanie daje podstawy do
    podejrzeń, że kierujący ma coś do ukrycia.
    ---
    Daje się zauważyć, że sądy "trzymają sztamę" z policją i prokuraturą, ale
    obiektywnie nie ma tu żadnych podstaw. Jeszcze gościu podaje podstawę
    dlaczego tylko okazuje co wyczerpuje temat.

    Z polecenia policjanta. Nie znajdziesz na wszystko ustaw i rozporządzeń.
    Jak się kierowcy nie podoba, to po wykonaniu polecenia może sobie pisać
    skargę na policjanta, że mu kazał. To, co jest na podlinkowanym przez
    Ciebie filmie "woła po prostu o pomstę do nieba". Normalnie facet już
    gdzieś koło 1:41 nagrania powinien leżeć na asfalcie skuty kajdankami -
    z poprawką na uprzedzenie o użyciu ŚPB, które może by go sprowadziło na
    ziemię.
    ---
    Pojebało Cię ? Chcesz zostać adekwatnie potraktowany przez kogoś w stosunku
    do kogo takie środki chcesz stosować ?

  • 33. Data: 2016-02-14 10:00:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-02-16 o 23:56, witek pisze:

    > W drugą stronę też to działa.
    > Podanie policjantowi paru paragrafów o trybie jego postępowania bardzo
    > studzi ich zapał do nieregulaminowego postępowania.

    Bo przede wszystkim niepotrzebnie dyskutuje z takim kierowcą.

    > A wiesz jak szybko wstępują we właściwe tory jak po stronie pasażera
    > widzą wyższego rangą od siebie?
    > Wowczas się okazuje, że jednak nie wszyscy muszą wysiadać z samochodu,
    > nie trzeba sprawdzać działania hamulców ani nie mają podejrzenia, że
    > samochód pochodzi z kradziezy tudziez przestali mieć wrażenie, że
    > jechałem z niezapiętymi pasami.
    >
    > Aż się prosi, żeby samemu złożyć wówczas zawiadomienie.

    Spróbuj.

    > I odwrotnie, czasem policjantowi wydaje się ze jest szeryfem w Teksasie
    > i kubeł wody na głowę szybko sprowadza go na ziemie.

    Jak przegina, to fakt. Żądanie dokumentu nie jest żadnym przegięciem i
    po prostu policjanci na tym filmiku dali się zrobić w idiotów.

  • 34. Data: 2016-02-14 10:06:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-16 o 02:23, RadoslawF pisze:

    > Napisałeś "policjant ma prawo "przeszukać" kierowcę", też potrzebujesz
    > rzecznika prasowego który nam wytłumaczy że pisząc białe miałeś na
    > myśli czarne ?

    A cudzysłów widzisz? Jaki sens używać sformułowań ustawowych do osoby,
    która tego prawa nie zna?

    > Skoro dowód "okazał" tak samo jak policjant swoją legitymację
    > to nie widzę podstaw do przeszukiwania czy rewizji.

    A do SPRAWDZENIA? :-)

    > Dla zastrachanego Jasia bardzo kiepski.
    > Dla człowieka wykształconego i obrotnego okazja do powalczenia
    > z policyjna głupotą, indolencją oraz nieznajomością przepisów
    > i mijanie się z własnym regulaminem.
    >
    > Przegapiłem przepis zezwalający na patrol bez terminala ?

    A jest jakikolwiek,który nakazuje patrolowi mieć terminal? Pytam, bo o
    ile wiem,to nie ma. U nas w terenie jest masa miejsc, w których te
    terminale nie działają z przyczyn technicznych.

    Po za tym - i ja do tego się odnosiłem - potwierdzenie podanych przez
    legitymowany danych personalnych nie stanowi podstawy do ustalenia jego
    tożsamości. Co za problem nauczyć się personaliów innej osoby.

    > Nie mają obowiązku noszenia tych dokumentów.
    > Podają swoje dane a policjant ma je sobie w systemie sprawdzić.
    > I co ciekawe to działa.
    > Co ciekawe w przypadku obcokrajowca potrafią potwierdzić jego dane
    > telefonicznie z osobą wynajmującą mu lokal/mieszkanie.
    > Tyle że tam za bezpodstawne zatrzymanie policjant może zostać ukarany.
    > Więc straszenie że niegrzeczny Jasio zostanie zatrzymany i więziony
    > do wyjaśnienia to metoda naszej postkomunistycznej mundurowej mafii.

    W Polsce też może zostać ukarany. Można również ustalić tożsamość
    poprzez potwierdzenie przez osobę, której tożsamość ustalono.

  • 35. Data: 2016-02-14 10:12:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    pl...
> [...]
    > Bywa, że policjant nie chce tego do ręki. Jak legitymujesz przykładowo
    > świadków zdarzenia, to pytasz o tożsamość, potem rzucasz okiem na dowód i

    Ostatnio byłem światkiem potrącenia i policjant nawet nie prosił o okazanie DO.
    Prosił o podanie imienia i nazwiska + nr telefonu.

  • 36. Data: 2016-02-14 10:24:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > np tak
    > http://www.wykop.pl/link/3005011/nielegalny-pomiar-i
    skra-1-proba-wejscia-w-posiadanie-prawa-jazdy/

    Policjanci nieporadni i tyle. Po wydaniu zgodnego z prawem polecenia i
    odmowy jego wykonania ...
    ---
    O czym Ty p...isz ?! To :
    1. nielegalny pomiar urządzeniem Iskra1
    2. nadużycie polegające na kierowaniu bezprawnego żądania

    poucza się dla porządku kierującego o zamiarze
    użycia środków przymusu bezpośredniego, a następnie wywleka go z
    samochodu, bo skąd policjant wie, czy zamiast zadzwonienia do prawnika
    facet pistoletu ze schowka nie wyjmie albo nie podejmie próby ucieczki.
    ---
    Masz nasrane we łbie. To zwykła kontrola drogowa.

  • 37. Data: 2016-02-14 10:53:05
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 13 Feb 2016 21:59:42 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > To, że normalnie policjant prosi nie zmienia tego, że jest to polecenie
    > - po prostu wyrażone w kulturalny sposób. Nie zawsze się wrzeszczy: "Na
    > ziemię, kurwa, na ziemię!". Czasem wystarczające bywa polecenie "Pan
    > będzie uprzejmy się położyć, bo jak nie, to przestrzelę stopę". Jak
    > zarepetujesz pistolet, to działa naprawdę.
    I to już zostało przetestowane w sądzie, że odmowa położenia się na ziemi
    przez nie stwarzającego przesłanek do użycia SPB ukarana przestrzeleniem
    stopy, jest jak najbardziej mieszcząca się w uprawnieniach przyznanych
    policji ustawami?

    Cały problem w okresleniu warunków brzegowych. Te wyznaczają przepisy
    prawa, wszysto pośrodku to układy międzyludzkie.

    To tak jak przy zatrzymaniu przez drogówkę, w zatoczce autobusowej bez
    'bomb', za naprawdę spore przekroczenie dozwolonej prędkości. Przy miłych
    i rzeczowych policmajstrach raczej nie wywołuje to chęci zgłaszania
    wykoroczena przez tychże. Dobrze jednak wiedzieć, że stawać tam im również
    nie wolno. Pomimo wiedzy, że to w sumie najbezpieczniejsze miejsce do
    zatrzymania w okolicy i w niczym nikomu nie przeszkadza.
    Dobrze też gdy dziala to w drugą stronę. Gdy pozostawienie o 5 cm za malo
    miejsca dla przejścia pieszych nie wywołuje reakcji mandatowej, sam fakt
    posiadania tel komórkowego nie wywołuje chęci poznania jego IMEI, itd/

    --
    pozdro
    poreba

  • 38. Data: 2016-02-14 13:12:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A cudzysłów widzisz? Jaki sens używać sformułowań ustawowych do osoby,
    > która tego prawa nie zna?

    > A do SPRAWDZENIA? :-)

    Sprawdzenie zawartości kieszeni czy portfela to już rewizja osobista.
    Przynajmniej w cywilizowanych krajach.

    > A jest jakikolwiek,który nakazuje patrolowi mieć terminal? Pytam, bo o
    > ile wiem,to nie ma. U nas w terenie jest masa miejsc, w których te
    > terminale nie działają z przyczyn technicznych.

    O tym że wszędzie nie działają wiem. O tym że jest obowiązkowym
    wyposażeniem patrolu tez wiem. Tak wynika z tzw. prawa powielaczowego
    czyli z waszych wewnętrznych zarządzeń. I powinieneś je znać.

    > Po za tym - i ja do tego się odnosiłem - potwierdzenie podanych przez
    > legitymowany danych personalnych nie stanowi podstawy do ustalenia jego
    > tożsamości. Co za problem nauczyć się personaliów innej osoby.

    Spory.
    Poza imieniem i nazwiskiem trzeba znać jeszcze sporo danych.
    Jak człowiek nie pamięta np. daty urodzin to jest podstawa do
    podejrzenia że podaje jednak cudze dane.

    > W Polsce też może zostać ukarany. Można również ustalić tożsamość

    Tyle że tam karano faktycznie i dotkliwie a u nas to martwy przepis.

    > poprzez potwierdzenie przez osobę, której tożsamość ustalono.

    Mafia wychowana w milicyjnym duchu przez starszych kolegów z
    SB, UB i innych wiodących kiedyś służb zaczyna od straszenia
    zatrzymaniem i przewiezieniem na posterunek.
    Jak się okaże że ktoś kontrolę nagrywa lub kontrolujący okazuje
    się człowiekiem wykształconym i świadomym swoich praw a dodatkowo
    zna obowiązki kontrolującego to nagle okazuje się że jest wiele
    metod potwierdzenia tożsamości zamiast zatrzymania.

    Ja rozumiem że rozmowa i postępowanie z przestępcą jest troszkę
    inne niż z normalnym człowiekiem. Ale w momencie jak zaczynasz
    tak traktować każdego człowieka to ludzie ci zaczną ciebie
    postrzegać i traktować jak bandytę a nie policjanta.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2016-02-14 13:54:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    .pdf

    > Nie ma też o niewyciąganiu parasola. I wielu innych.

    No to zakonotuj sobie, że obywatel może robić wszystko co nie jest
    zabronione a władza tylko to co jest jej dozwolone w Ustawach.

  • 40. Data: 2016-02-14 14:45:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-16 o 13:12, RadoslawF pisze:

    > Sprawdzenie zawartości kieszeni czy portfela to już rewizja osobista.
    > Przynajmniej w cywilizowanych krajach.

    Jak sprecyzujesz, o który kraj szczególnie cywilizowany Ci chodzi, to
    mogę się dopytać. W Polsce w ogóle nie ma pojęcia "rewizji" poza
    filmami, ale rozumiem że piszesz w potocznym tego słowa znaczeniu
    właśnie o sprawdzeniu. O ile się orientuję, to we wszystkich krajach
    strefy Schengen ta procedura wygląda podobnie. Rozmawiałem z
    policjantami Kanady i USA - tam mają analogicznie.

    > O tym że wszędzie nie działają wiem. O tym że jest obowiązkowym
    > wyposażeniem patrolu tez wiem. Tak wynika z tzw. prawa powielaczowego
    > czyli z waszych wewnętrznych zarządzeń. I powinieneś je znać.

    Nie wiem, skąd masz tę wiedzę, ale jeszcze nie dawno raportowało się raz
    na dzień ile patroli te urządzenia ma i liczyło statystyki - no więc
    choć by z tego wnoszę, że strona służbowa dopuszczała ich brak. Jeśli
    upierasz się przy powielaczowym prawie, to sprecyzuj, jaki akt coś
    takiego normuje.

    > Spory.

    Błądzisz. Zdarzyło mi się kilka razy, że poszukiwany podawał dane po
    prostu brata pewien, że brata w systemie nie mamy. To przecież nie musi
    być obca przypadkowa osoba.

    > Poza imieniem i nazwiskiem trzeba znać jeszcze sporo danych.
    > Jak człowiek nie pamięta np. daty urodzin to jest podstawa do
    > podejrzenia że podaje jednak cudze dane.

    Ale prawie wszystkie dane bywają w dowodzie osobistym, czy innych
    zagubionych dokumentach.

    > Tyle że tam karano faktycznie i dotkliwie a u nas to martwy przepis.

    Ooo! Widzę, ze z braku racjonalnych argumentów uderzamy w
    postkomunistyczność :-)

> [...]
    > tak traktować każdego człowieka to ludzie ci zaczną ciebie
    > postrzegać i traktować jak bandytę a nie policjanta.

    No więc uznałem, ze w tym miejscu trzeba Cię sprowadzić na ziemię :-)

    Przez takie osoby jak Ty, Witek - ale i wielu innych "mądralińskich"
    pisujących w sieci po prostu ginął ludzie. Ginął, bo wydaje im się, ze
    ta Policja, to tak stoi sobie na tych drogach i nic im nie wolno, nic
    nie potrafią, a samochody, to sobie zatrzymują dla hecy i wypracowania
    statystyk.

    Cóż, na szczęście, Polska, to nie "Dziki Zachód" i przeważnie zatrzymuje
    się kierującego w związku z wykroczeniem albo do "rutynowej kontroli".
    Toteż jak raz na czas pojawia się przygłup, to dla świętego spokoju
    policjant pozwala mu się powygłupiać i puszcza wolno. Bo po co się
    "kopać" z idiotą.

    Wynikiem takiego podejścia - dodatkowo propagowanego przez Internet - są
    różne wypadki. Sztandarowy, to motocyklista, który miał hobby uciekać
    policjantom i raz się narwał na blokadę po napadzie na kantor -
    zastrzelono go. Ale z obserwacji kolegów automatycznie spadła na jakiś
    czas liczba dowcipów z ucieczkami. Było kilka strzelanin nagłaśnianych
    przez media, ale jakoś dziwnie nikt nie podaje później wyroków.

    Pamiętasz "akcję" z breneką wystrzeloną w tłum studentów przez pomyłkę?
    Ale kilka tygodni później na meczu, jak pseudokibice zaczęli przeginać,
    to podsłuchali przypadkową rozmowę dwóch policjantów, że jest
    wątpliwość, jaką amunicję wydano prewencji. Spokój, jaki zapanował w tym
    sektorze zdziwił nawet kibiców drużyny przeciwnej.

    Tak więc osobiście jestem zdania, że wprowadzenie w Polsce prawa wzorem
    z USA pozwalającego na strzelanie do uciekającego przed umundurowanym
    policjantem doprowadziłoby do drastycznego spadku pościgów. Po prostu
    uciekali by tylko przestępcy. Oczywiście, na początku kilku próbujących
    by zostało odstrzelonych, ale niestety to cena za życie pozostałych.

    A chodzi nie tylko o życie uciekającego (sam wybrał), policjantów (tymi
    gardzisz) ale przede wszystkim osób postronnych. Kilka lat temu -
    jeszcze były POLONEZ-y - niedaleko naszego miasta jechał facet BMW.
    Policjanci zmierzyli mu prędkość i chcieli zatrzymać. No ale on
    postanowił uciec, bo POLONEZ-em go nie złapią. Po pierwsze za POLONEZ-em
    stał lepszy radiowóz. Po drugie specyfika gór jest taka, że kolejne 30
    km mógł uciekać tylko krajówką, albo wjechać w boczną i po kilku
    kilometrach zatrzymać się przed szlabanem do lasu. Gnał krajówką, a
    jadący za nim policjanci nagrali kilka sytuacji, w których po prostu o
    mało co nie spowodował wypadku. Złapano go na blokadzie na końcu tej
    krajówki. Dostał kilka lat w zawiasach i zakaz prowadzenia pojazdów.
    Uciekał, bo miał w samochodzie dwie ładne dziewczyny.

    Tak więc kończąc przydługi post, do którego mnie sprowokowałeś, weź z
    łaski swojej pod uwagę, że takie akcje w Internecie, z pozoru
    nieszkodliwe, są bardzo niebezpieczne.