  • 1. Data: 2002-07-19 11:11:31
    Temat: komornik i egzekucja za granica
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    raz jeszce i krocej
    czykomornik mam mozliwosc wyegzekwowania długu od osoby przebywajacej za
    granica ? takiej ktore nie ma obywatelstwa tylko prawo stałego pobytu ??
    przy zalozeniu ze nikt nie wie gdzie ona mieszka ??????

    thx z gory

    sqrczak

  • 2. Data: 2002-07-19 12:29:20
    Temat: Re: komornik i egzekucja za granica
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    sqrczak oznajmił:

> [...]
    > granica ? takiej ktore nie ma obywatelstwa tylko prawo stałego pobytu ??
    > przy zalozeniu ze nikt nie wie gdzie ona mieszka ??????

    Pytanie pomocnicze:

    Czy można zjeśc lizaka, którego się nie ma?

    --
    nie VIm po co mi taka głupia sygnaturka.

  • 3. Data: 2002-07-19 12:30:02
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    ok moj intelekt podpowiada - nie .......
    ale czy napewno nie ma zadnych mozliwosci prawnych ?
    matka hajtnela sie za granica i musiala tutaj w urzedzie miasta podac swoj
    nowy adres i nowe nazwiski
    wiec cos o niej wie .....

    i co dalej ??
    czy ten lizak wciaz jest tylko za szyba ?

    sqrczak

  • 4. Data: 2002-07-19 12:47:33
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    sqrczak oznajmił::

    > czy ten lizak wciaz jest tylko za szyba ?

    ależ oczywiście, że nie.
    Tyle, że polski komornik nic nie poradzi,
    ale
    jeżeli masz wyrok, musisz wnieśc sprawę o uznanie tego wyroku w kraju
    pobytu osoby i tam egzekwować
    (nie zawsze jest to możliwe, nie podałeś kraju więc nie wiem jak jest w
    tym wypadku),
    a żeby ją znaleźć. Cóż, muszą mieć tam chyba jakieś Centralne Biuro
    Adresowe, czy coś podobnego
    (chyba, ze w Stanach siedzi :-) )

    pozdrufka

    ja

    --
    nie VIm po co mi taka głupia sygnaturka.

  • 5. Data: 2002-07-19 14:02:14
    Temat: Odp: komornik i egzekucja za granica
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin <s...@f...id.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@f...id.pl...
> [...]
    > tym wypadku),
    > a żeby ją znaleźć. Cóż, muszą mieć tam chyba jakieś Centralne Biuro

    Ha ha mądrale a ktoś z Was słyszał o prawie w obrocie zagranicznym i o
    podpisanych konwencjach z poszczegolnymi krajami?
    I ,że tym sposobem można odszukać dłużnika przez SO i wszczynać egzekucje na
    terenie danego kraju .

    Mądrale :P

  • 6. Data: 2002-07-19 14:17:29
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Sandra oznajmił::

> [...]
    > podpisanych konwencjach z poszczegolnymi krajami?
    > I ,że tym sposobem można odszukać dłużnika przez SO i wszczynać egzekucje na

    proszę szanowną koleżankę o przykład takiej konwencji i w miarę
    możliwości jej zastosowanie w praktyce.

    Kraj do wyboru.

    --
    nie VIm po co mi taka głupia sygnaturka.

  • 7. Data: 2002-07-19 15:06:31
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    napisał:3...@f...id.pl...
    > Sandra oznajmił::

    > proszę szanowną koleżankę o przykład takiej konwencji i w miarę

    Poczytaj sobie kolego konwencje sporządzoną w Hadze . A ściągane są koszty
    np. w stanach , w grecji i nietylko .

    Teraz nie mam czasu by odszukać w papierzyskach adresy podane przez
    Ministerstwo gdzie kierować dokładnie pisma w sprawach początkowo
    dobrowolnej egzekucji przez organa danych państw a w ostateczności o
    wszczecie na terenie danego kraju takowej. Ponadto przez SO na wniosek
    strony w komórce obrotu zagranicznego też poszukuje sie osoby przebywajacej
    za granicą.

    Sandra

  • 8. Data: 2002-07-20 22:59:22
    Od: "Bona" <b...@p...onet.pl>

    Jest taka możliwość, służą temu konwencje międzynarodowe, przede wszystkim
    konwencja haska o uznawaniu i wykonywaniu orzeczeń sądów zagranicznych. Jest
    też konwencja ozściąganiu np. alimentów. Na ogół w konwencjach podanesą
    instytucje, które sie tym zajmują. W Polsce odbywa się to poprzez sądy, ale
    już np. w Niemczech zajmuje się tym Bundesverwaltungsamt.
    Wszystko zależy od kraju docelowego, czy podpisał konwencję i czy się do
    niej stosuje. Bo w niektóych są zastrzeżenia.
    b.

  • 9. Data: 2002-07-20 23:57:21
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Bona <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ahcq08$rpt$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Wszystko zależy od kraju docelowego, czy podpisał konwencję i czy się do
    > niej stosuje. Bo w niektóych są zastrzeżenia.

    A mało tego jesli sam nie potrafisz takiego wniosku zredagować to zwracasz
    się takową pomoc do sądu,który cię w dalszej części poinformuje co masz
    dalej robić.

    Sandra