  • 1. Data: 2004-02-05 14:19:04
    Temat: komornik - bardzo proszę o porad
    Od: Kamila <n...@h...com>

    Witam i od razu z góry przepraszam - wiem, że było o komornikach masę, ale
    nie znalazłam nic dla siebie, a kompletnie się na tym nie znam i dlatego
    proszę o jakąś poradę.

    Jeszcze jako panna ( w tej chwili mężatka) wzięłam kredyt, który spłaciłam
    połowicznie, a potem, w wyniku utraty pracy, przestałam. Bank nie godził się
    na żadne odroczenia terminu - finałem jest pismo od komornika, które dziś
    otrzymałam. Trzy kartki - na jednej mam wykaz wszystkich kosztów, na drugiej
    komornik wzywa mnie do osobistego stawiennictwa w celu złożenia wyjaśnień
    niezbędnych do prowadzenia egzekucji, a na trzeciej każe mi przysłać sobie
    spis wszystkiego, co mógłby zająć.

    Pytanie 1: iść tam czy wysłać mu to listownie (mam chore dziecko, którego nie
    mam z kim zostawić i szczerze mówiąc mi nie na rękę tam isć, ale boję się
    kosztów, którymi mnie tu straszy za brak odzewu)?

    Pytanie 2: nie mam dochodów (jestem na urlopie wychowaczym - do
    2006 roku - niepłatnym - ZUS odmówił mi prawa do zasiłku, więc żyjemy tylko z
    pensji męża - 1500 zł miesięcznie), nie posiadam żadnego majątku własnego,
    żadnego wspólnego. Żadnych większych szans na podjęcie pracy, gdyż mam
    dziecko alergika i zostawienie go w przedszkolu odpada - zresztą i tak mnie
    na nie nie stać, a nie ma nikogo, kto mógłby się nim zająć, gdy ja będę
    pracować. Podejrzewam, że egzekucja może być umorzona, ale czy na pewno?

    Pytanie 3: czy komornik może wstrzymać egzekucję do momentu, aż będę miała
    jakieś dochody własne i wtedy zając mi wynagrodzenie czy może zająć się od
    razu dochodami męża? Czy możliwe jest w zamian za brak mozliwości spłaty
    zasądzenie innej kary jak np. w przypadku alimentów kary więzienia?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-02-06 06:33:36
    Temat: Re: komornik - bardzo proszę o porad
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Hej!

    Mialam identyczn asytuacje jako panna kredyt, niesplacony itd..
    W moim przypadku dogadalm sie z bankiem i splacilam im to w ratach ,
    umorzyli mi odsetki, ale faktycznie duzo pisalam, prosilam itd..
    W tym momencie wszytsko co macie jest wspolne, i dlatego komornik moze
    zajac pobory twojego meza, lub cokolwiek co nabyliscie po slubie.
    Jesli jest wyrok sadowy o egzekucji to musialabys czekac 10 lat na
    umorzenie tego - gra nie warta swieczki, kazde odwolanie lub czesc
    splaty cofa juz miniony czas i zaczyna sie od poczatku 10 lat...
    Proponuje albo dogadac sie z wierzycielem, i oddac, ( nie przez
    komornika bo on ma swoje koszty) lub zrobic rozdzielnosc majatkowa,
    wtedy wszytko co byscie kupowali byloby na meza.
    Wiem, ze to ciezka sytuacja, pozdrawiam
    Anna

  • 3. Data: 2004-02-06 12:23:43
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    jesli nie mozesz sie stawic poslij poleconym z potwierdzeniem odbioru.
    opisz swoja sytuacje (dziecko chore wiec nie stawilas sie osobiscie)
    i napisz, ze nie pracujesz i nie masz dochodow.
    napisz takze, ze nie posiadasz majatku ruchomego i nieruchomosci,
    wierzytelnosci i praw majatkowych itd. - jesli tak jest:)

    jesli komornik ma tytul tylko na Ciebie to nie wspominaj o mezu.
    nie musisz:) komornik stwierdzi nieskutecznosc i umorzy postepowanie.
    komornik umarza postepowanie jesli jest oczywiste, ze z egzekucji
    nie uzyska sie sumy wyzszej od kosztow egzekucyjnych.
    wtedy masz na jakis dluzszy czas spokoj i jak sie dorobisz to splacisz.
    kredyt zaciagnelas Ty a nie maz i na dodatek zanim go poslubilas
    wiec on nie moze za to odpowiadac.

    > Czy możliwe jest w zamian za brak mozliwości spłaty
    > zasądzenie innej kary jak np. w przypadku alimentów kary więzienia?

    zadluzenia w postaci kredytu nie zamienia sie na kare aresztu.

    pozdr
    marcin

  • 4. Data: 2004-02-08 13:48:21
    Temat: Odp: komornik - bardzo proszę o porad
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik Kamila <n...@h...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@1...110.122.80...
    więc żyjemy tylko z
    > pensji męża - 1500 zł miesięcznie), nie posiadam żadnego majątku własnego,
    > żadnego wspólnego.

    wspolny posiadasz -1500 zl. miesiecznie

    Sandra