    From: Kamila <n...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: komornik - bardzo proszę o porad
    Date: Thu, 5 Feb 2004 14:19:04 +0000 (UTC)

    Witam i od razu z góry przepraszam - wiem, że było o komornikach masę, ale
    nie znalazłam nic dla siebie, a kompletnie się na tym nie znam i dlatego
    proszę o jakąś poradę.

    Jeszcze jako panna ( w tej chwili mężatka) wzięłam kredyt, który spłaciłam
    połowicznie, a potem, w wyniku utraty pracy, przestałam. Bank nie godził się
    na żadne odroczenia terminu - finałem jest pismo od komornika, które dziś
    otrzymałam. Trzy kartki - na jednej mam wykaz wszystkich kosztów, na drugiej
    komornik wzywa mnie do osobistego stawiennictwa w celu złożenia wyjaśnień
    niezbędnych do prowadzenia egzekucji, a na trzeciej każe mi przysłać sobie
    spis wszystkiego, co mógłby zająć.

    Pytanie 1: iść tam czy wysłać mu to listownie (mam chore dziecko, którego nie
    mam z kim zostawić i szczerze mówiąc mi nie na rękę tam isć, ale boję się
    kosztów, którymi mnie tu straszy za brak odzewu)?

    Pytanie 2: nie mam dochodów (jestem na urlopie wychowaczym - do
    2006 roku - niepłatnym - ZUS odmówił mi prawa do zasiłku, więc żyjemy tylko z
    pensji męża - 1500 zł miesięcznie), nie posiadam żadnego majątku własnego,
    żadnego wspólnego. Żadnych większych szans na podjęcie pracy, gdyż mam
    dziecko alergika i zostawienie go w przedszkolu odpada - zresztą i tak mnie
    na nie nie stać, a nie ma nikogo, kto mógłby się nim zająć, gdy ja będę
    pracować. Podejrzewam, że egzekucja może być umorzona, ale czy na pewno?

    Pytanie 3: czy komornik może wstrzymać egzekucję do momentu, aż będę miała
    jakieś dochody własne i wtedy zając mi wynagrodzenie czy może zająć się od
    razu dochodami męża? Czy możliwe jest w zamian za brak mozliwości spłaty
    zasądzenie innej kary jak np. w przypadku alimentów kary więzienia?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.