  • 1. Data: 2003-12-26 15:01:12
    Temat: czynsz a grzanie....
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    ...a w zasadzie jego brak - poradzcie jak dochodzic
    swoich praw wobec administracji budynku mieszkalnego
    ktorego wynajmowane mieszkania sa notorycznie
    niedogrzewane (zima), tak jak teraz -
    domowe termometry ktore moga byc niedokladne
    wskazuja 16 stopni (a termometr w moim komputerze
    pokazuje temp. systemu 19-20 stopni - w obudowie!!)
    w dodatku sa swieta i nikogo z osob odpowiedzialnych
    za temperature nie ma - taka sama sytuacja jest zreszta
    w weekendy - w dni robocze kiedy mozna ktoregos
    z urzedasow przywlec do domu i pokazac jak jest
    grzeja jak nalezy (ale wtedy grzeja i siebie, bo sa w robocie)

    jak zarejestrowac te obnizenia temperatur, zastanawiam
    sie czy w zwiazku z tym nie wystapic o obnizenie skladki
    czynszowej, ale musze miec jakis trwaly argument...

    prosze tez o namiary miejsc gdzie sprawa juz byla poruszana
    (np. archiwa News, a jesli to jakie?)

    ZOMO

  • 2. Data: 2003-12-26 21:31:01
    Temat: Re: czynsz a grzanie....
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    ZOMO wrote:

    > zastanawiam
    > sie czy w zwiazku z tym nie wystapic o obnizenie skladki
    > czynszowej, ale musze miec jakis trwaly argument...

    Znajoma jakis czas temu zalatwila podobna sprawe z urzedem miasta. Tylko tam
    chodzilo o remonty. Dowiedziala sie, ze w czynsz ma wliczone remonty, a
    musiala robic remont na wlasny koszt. Poszla do administracji, i kazala
    sobie dac na pismie dokladna rozpiske skladnikow czynszu. A jak ta rozpiske
    dostala, to poszla do kierownika ADM i przy nim wykreslila oplate za
    remonty. Policzyla nowy czynsz bez remontow, i powiedziala mu, ze od dzis
    tyle bedzie im placic, a jak im sie nie podoba, to niech ja podadza do sadu.
    A jak jej przysla jakies upomnienie, to ona ich poda. Teraz placi nizszy
    czynsz i nikt nie odwazyl sie jej sprzeciwic.

  • 3. Data: 2003-12-27 08:10:18
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl> napisał
    w wiadomości news:bsi9c6$ufv$1@absinth.dialog.net.pl

> [...]
    > Tylko tam chodzilo o remonty. Dowiedziala sie, ze w czynsz ma wliczone
    > remonty, a musiala robic remont na wlasny koszt.

    Przecież to normalne, że mieszkanie remontujesz
    *na własny koszt*

    > Poszla do
    > administracji, i kazala sobie dac na pismie dokladna rozpiske
    > skladnikow czynszu. A jak ta rozpiske dostala, to poszla do kierownika
    > ADM i przy nim wykreslila oplate za remonty.

    To są "zaliczki" na remonty budynku mieszkalnego,
    (dachu, klatki schodowej itd.), a nie jej mieszkania.

    > Policzyla nowy czynsz bez
    > remontow, i powiedziala mu, ze od dzis tyle bedzie im placic, a jak im
    > sie nie podoba, to niech ja podadza do sadu.

    Hehe - *policzyła sobie* - dobre! LOL

    > A jak jej przysla jakies
    > upomnienie, to ona ich poda. Teraz placi nizszy czynsz i nikt nie
    > odwazyl sie jej sprzeciwic.

    Po co z idiotą_pieniaczem zadzierać. Zaległości
    rosną i w styczniu gdy otrzyma aneks do umowy
    to dopiero się zdziwi. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Piękno jest powierzchowne, ale brzydota przenika aż do kości."

  • 4. Data: 2003-12-27 08:46:34
    Temat: Odp: czynsz a grzanie....
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Administracje domów mieszkalnych muszą mieć
    takie ustrojstwo do całodobowego pomiaru temperatury
    w mieszkaniu wielkości tostera , postawione i zaplombowane
    u lokatora . Rejestrator .Domagaj się tego w dni kiedy
    jest niedogrzanie .Pisemnie . Sam takie kiedyś montowałem
    u niedogrzanych lokatorów na ich wniosek .

  • 5. Data: 2003-12-27 15:10:54
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik bubu <j...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bsjh0k$2qn$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > jest niedogrzanie .Pisemnie . Sam takie kiedyś montowałem
    > u niedogrzanych lokatorów na ich wniosek .

    pierwsze slysze, ale sprobuje - dzieki !

    ZOOMOO

  • 6. Data: 2003-12-27 18:17:31
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Andrzej_K. wrote:

    > Przecież to normalne, że mieszkanie remontujesz
    > *na własny koszt*

    No tak. Nie opisalem sytuacji... To bylo mieszkanie poradzieckie, i ona je
    otrzymala JEDYNIE POD TYM WARUKNIEM, ze wspolnie z innymi mieszkancami miala
    wykonac calkowity remont kapitalny calego budynku. Dach, klatke schodowa,
    piwnice itd.. po prostu wszystko. Remont trwal okolo 3 lata. I przez te trzy
    lata placila w czynszu za remonty (a dodatkowo z wlasnych pieniedzy
    remontowala budynek).

    > To są "zaliczki" na remonty budynku mieszkalnego,
    > (dachu, klatki schodowej itd.), a nie jej mieszkania.

    Zadne zaliczki. Od poczatku bylo wiadomo, ze po ukonczeniu remontu caly
    budynek idzie w sprzedaz. Tak bylo w umowie o remont.

    > Hehe - *policzyła sobie* - dobre! LOL

    Dokladnie tak. Policzyla sobie. A oni sie nie sprzeciwili, bo od razu by
    mieli sprawe w sadzie.

    > Po co z idiotą_pieniaczem zadzierać. Zaległości
    > rosną i w styczniu gdy otrzyma aneks do umowy
    > to dopiero się zdziwi. :)

    To bylo jakies... 6? 7? lat temu? Wlasciwie juz czynszu nie placi, bo caly
    budynek wykupila do spolki z innymi lokatorami.
    Jest wiele (bardzo wiele) przepisow, o ktorych wiele osob nie wie, i sa z
    tego powodu oszukiwani przez rozne instytucje.
    Mnie kiedys facet z urzedu skarbowego probowal naciac na mniej wiecej
    rownowartosc moich dwuletnich zarobkow (a zarabialem niemalo). I dopuki nie
    zagrozilem mu sadem to nie chcial nawet sluchac moich argumentow.
    Czy na prawde jak ktos potrafi swoich praw dochodzic, to zaraz jest
    pieniaczem? Czyli Polacy dziela sie na jeleni, ktorzy daja sie skubac i na
    pieniaczy?
    Mogl bym Ci tu opisac, jak ZUS probowal zrobic w bambuko moja szwagierke.
    Ale po co? Jeszcze powiesz, ze ona jest idiotka i pieniaczka, bo sie nie
    dala?

  • 7. Data: 2003-12-30 08:54:08
    Od: "Kropeczka" <k...@k...net.pl>

> [...]
    > jest niedogrzanie .Pisemnie . Sam takie kiedyś montowałem
    > u niedogrzanych lokatorów na ich wniosek .

    A jaka jest podstawa prawna?? Mam ten sam problem i trafia mnie wydzwanianie
    do Pani z administracji, która zgrywa 'idiotke':( ech...
    Kropeczka