  • 1. Data: 2003-12-26 11:04:41
    Temat: skladanie falszywych zeznac
    Od: gulldarek<g...@x...pl>

    Witam!

    W liscie przeslanym do sadu w sprawie o ubezwlasnowolnienie zostalo
    napisane, cytuje:

    "W chwili obecnej ubezwlasnowolniona skarzy sie telefonicznie, ze
    dostaje bardzo silne leki, przez ktore bardzo zle se czuje."

    Czy jesli posiadam bilingi, wykazujace ze zadne rozmowy telefocniczne
    nie odbyly sie mam prawo zlozyc doniesienie do prokuratury o
    skadanie falszywych zeznan? Dodatkowo list ten napisal mgr prawna,
    aplikant, syn jednej ze stron. Czy mozna go oskarzyc o poswiadczenie
    nieprawdy?

    Z gory dziekuje

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-26 12:01:09
    Temat: Re: skladanie falszywych zeznac
    Od: gulldarek<g...@x...pl>

    Zakladajac, ze udowodnione zostanie skladanie falszywych zeznan
    stosowne jest oskarzenie wych osob o pomowienie?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-12-26 19:14:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gulldarek" <g...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Zakladajac, ze udowodnione zostanie skladanie falszywych zeznan
    > stosowne jest oskarzenie wych osob o pomowienie?

    Samo pismo nie jest przesłuchaniem. Należało by doprowadzić do
    przesłuchania twórcy pisma przez sąd w charakterze świadka na okoliczność
    tych telefonów. Jeśli wówczas zezna, że takie rozmowy miały miejsce, to
    dopiero popełni przestępstwo. Zakładając, że ubezwłasnowolniona nie mogła
    dzwonić do niego z innego telefonu, niż ty posiadasz biling.

  • 4. Data: 2003-12-27 09:03:21
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

    > "W chwili obecnej ubezwlasnowolniona skarzy sie telefonicznie, ze
    > dostaje bardzo silne leki, przez ktore bardzo zle se czuje."

    Nie jest to zeznanie, tylko podejrzany moze skladac pisemnie wyjasnienia.

    Dodatkowo list ten napisal mgr prawna,
    > aplikant, syn jednej ze stron. Czy mozna go oskarzyc o poswiadczenie
    > nieprawdy?

    Nie kazdy wyuczony magister prawa jest madry ;-) potrzeba mu jeszcze duzo
    lat praktyki. Znam takich aplikantow co pozjadali wszystkie rozumy i
    uwielbiam im rzucac klody pod nogi

  • 5. Data: 2003-12-27 11:23:38
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Bogdan wrote:
    > Nie jest to zeznanie, tylko podejrzany moze skladac pisemnie wyjasnienia.

    tak?

    KG

  • 6. Data: 2004-01-03 10:52:34
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

> [...]
    >
    > Czy jesli posiadam bilingi, wykazujace ze zadne rozmowy telefocniczne
    > nie odbyly sie mam prawo zlozyc doniesienie do prokuratury o

    Co ty gadasz za glupoty? Jak jest ubezwlasnowolniona to jak mozesz ja
    zaskarzyc do prokuratury? Przeciez jak nie ma pelnej zdolnosci do czynnosci
    prawnych to moze pieprzyc co jej slina na jezyk przyniesie - równiez w
    formie pisemnej. Przeciez zapewnie dlatego zostala ubezwlasnowolniona.
    Prokurator by cie wysmial i tyle.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 7. Data: 2004-01-03 11:02:38
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    Lesio5 wrote:

> [...]
    > - równiez w formie pisemnej. Przeciez zapewnie dlatego zostala
    > ubezwlasnowolniona. Prokurator by cie wysmial i tyle.

    Wydaje sie ze nie chodzi o zeznania ubezwlasnowolnionej,
    tylko jej drugiej corki

    Marek