  • 1. Data: 2003-05-06 22:43:20
    Temat: bledny przelew (ale nietypowo) - pomocy
    Od: "Emvu" <e...@p...fm>

    witam wszystkich

    jakis czas temu wyslalem przelew (dosc znaczna kwota) pod zly nr konta -
    dodam ze nazwa wlasciciela i nr konta sa poprawne - to ja zrobilem blad i
    wyslalem nie temu co potrzeba.
    zadzwonilem proszac o oddanie, gosc mowil, ze nic nie wie o tym, wiec
    wyslalem faxem prosbe o oddanie, podkreslajac, ze mam udokumentowane
    wykonanie przelewu. po kilku dniach gosc dzwoni, ze ma przelew, ale chce
    oddac tylko czesc (znalezne), a jak sie nie zgodze to mi nic nie da, bo jego
    prawnik ma sposob, zeby z "nienaleznego" zrobic "nalezny".

    czy to jest mozliwe? zadzwonilem do jakiegos prawnika - zapytalem czy mozna
    zatrzymac taki przelew z jego "pomoca" - powiedzial ze tak - spisze z nim
    cos i to juz jego sprawa. Obawiam sie wiec ze ten gosc tez mogl tak zrobic i
    kasa mi przepada.

    jak oni to robia - czy mozna to jakos obejsc ?? moze ktos sie z czyms takim
    spotkal i wie o co chodzi

    bardzo licze na wasza pomoc
    Emvu

  • 2. Data: 2003-05-06 23:59:08
    Temat: Re: bledny przelew (ale nietypowo) - pomocy
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > kasa mi przepada.
    >
    > jak oni to robia - czy mozna to jakos obejsc ?? moze ktos sie z czyms takim

    A co na to organ dokonujący zlecenia przelewu?

  • 3. Data: 2003-05-07 06:33:11
    Od: "Tom" <b...@i...pl>

> [...]
    > kasa mi przepada.
    >
    > jak oni to robia - czy mozna to jakos obejsc ?? moze ktos sie z czyms

    Moim zdaniem mają namyśli przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu, a w
    szczególności ten:
    "Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto
    korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
    wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien był
    liczyć się z obowiązkiem zwrotu."
    Myślę, że zamiana nienależnego w należne będzie polegało na zapłacie
    adwokatowi całej tej kwoty za fikcyjną usługę.
    Jednakże człowiek, któremu wysłałeś pieniądzę "powinien liczyć się z
    obowiązkiem zwrotu" dlatego moim zdaniem taki manewr nie powinien przejść.
    Problem jest taki, że informowałeś go tylko telefonicznie, więc wszystko
    zależy od tego komu sąd da wiarę w ewentualnym sporze.

    Burenezo

  • 4. Data: 2003-05-07 08:30:54
    Od: Szexpir <s...@g...pl>

    On Wed, 7 May 2003 00:43:20 +0200, "Emvu" <e...@p...fm> wrote:

    >witam wszystkich
    >
    >jakis czas temu wyslalem przelew (dosc znaczna kwota) pod zly nr konta -
    >dodam ze nazwa wlasciciela i nr konta sa poprawne

    Czy to znaczy, że nr konta był zgodny z tożsamością odbiorcy przelewu,
    czy różniły się?

> [...]
    >oddac tylko czesc (znalezne), a jak sie nie zgodze to mi nic nie da, bo jego
    >prawnik ma sposob, zeby z "nienaleznego" zrobic "nalezny".

    Moim zdaniem powienieneś zacząć od wysłania listem poleconym za
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru wezwania do zwrotu kwoty wraz z opisem
    stanu faktycznego i zaznaczeniem np. 3-dniowego terminu, ew. ksero
    potwierdzenia złożenia przelewu. Bez tego ani rusz przy ew. procesie!
    Pozwoli to na dowiedzenie przed sądem, że wezwałeś do zwrotu oraz że
    odbiorca przelewu działa w złej wierze, np. wydając Twoje pieniądze.

    Moim zdaniem żadne znaleźne (patrz art. 186 kc) się nie należy, i taki
    pogląd należy forsować.

    Swoją drogą warto, aby dalsze kontakty z odbiorcą przelewu odbywały
    się na piśmie za ZPO.

    pozdrawiam,
    Szexpir

  • 5. Data: 2003-05-07 09:00:39
    Od: "Tom" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Szexpir" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pozwoli to na dowiedzenie przed sądem, że wezwałeś do zwrotu oraz że
    > odbiorca przelewu działa w złej wierze, np. wydając Twoje pieniądze.
    biorąc pod uwagę dotychczasowe zachowanie odbiorcy przelewu, zawiadomienie
    niewiele pomoże - wyda po prostu pieniądze z datą wsteczną. W każdym razie
    jego wysłanie nie zaszkodzi
    Burenezo

  • 6. Data: 2003-05-07 12:21:02
    Od: "Emvu" <e...@p...fm>

> [...]
    > Myślę, że zamiana nienależnego w należne będzie polegało na zapłacie
    > adwokatowi całej tej kwoty za fikcyjną usługę.

    ale sa to pieniadze - jak wydal moje, to ma przeciez jeszcze swoje i z nich
    powinien oddac - czy nie jest tak?? moze czegos nie rozumiem??

  • 7. Data: 2003-05-07 12:59:25
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Użytkownik "Tom" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Problem jest taki, że informowałeś go tylko telefonicznie, więc wszystko
    > zależy od tego komu sąd da wiarę w ewentualnym sporze.

    I znowu trzeba będzie sprawdzać bilingi...
    ;-)

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 8. Data: 2003-05-07 18:09:43
    Temat: Odp: bledny przelew (ale nietypowo) - pomocy
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Tom <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9a8u8$mjg$...@a...news.tpi.pl...

    Jego bank nie miał prawa ZAKSIĘGOWAĆ tego przelewu bo numer konta to
    nie wszystko.
    Nie zgadzało się nazwisko lub nazwa odbiorcy oraz adres . Cwaniak
    wcale nie ma racji .
    Zawinił bank odbierający . Były już precedensy w Polsce , że osoba na
    której konto
    bank pomyłkowo przelał i to dużą kwotę zwracała całość .
    Powodzenia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 9. Data: 2003-05-07 21:23:56
    Od: "Emvu" <e...@p...fm>

    > Zawinił bank odbierający .

    Nie, nie!!! to moja wina, bo zgadza sie wszystko poza kwota - a skad bank ma
    wiedziec ze dopisalem jedno zero wiecej??

  • 10. Data: 2003-05-07 21:32:09
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > której konto
    > bank pomyłkowo przelał i to dużą kwotę  zwracała całość .

    precedensy tylko w ameryce, u nas sędziego sumienie jeno tylko