    From: "Tom" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bledny przelew (ale nietypowo) - pomocy
    Date: Wed, 7 May 2003 08:33:11 +0200

    > witam wszystkich
    >
    > jakis czas temu wyslalem przelew (dosc znaczna kwota) pod zly nr konta -
    > dodam ze nazwa wlasciciela i nr konta sa poprawne
    > wyslalem nie temu co potrzeba.
    > zadzwonilem proszac o oddanie, gosc mowil, ze nic nie wie o tym, wiec
    > wyslalem faxem prosbe o oddanie, podkreslajac, ze mam udokumentowane
    > wykonanie przelewu. po kilku dniach gosc dzwoni, ze ma przelew, ale chce
    > oddac tylko czesc (znalezne), a jak sie nie zgodze to mi nic nie da, bo
    jego
    > prawnik ma sposob, zeby z "nienaleznego" zrobic "nalezny".

> [...]

    Moim zdaniem mają namyśli przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu, a w
    szczególności ten:
    "Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto
    korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
    wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien był
    liczyć się z obowiązkiem zwrotu."
    Myślę, że zamiana nienależnego w należne będzie polegało na zapłacie
    adwokatowi całej tej kwoty za fikcyjną usługę.
    Jednakże człowiek, któremu wysłałeś pieniądzę "powinien liczyć się z
    obowiązkiem zwrotu" dlatego moim zdaniem taki manewr nie powinien przejść.
    Problem jest taki, że informowałeś go tylko telefonicznie, więc wszystko
    zależy od tego komu sąd da wiarę w ewentualnym sporze.

    Burenezo