    From: Szexpir <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bledny przelew (ale nietypowo) - pomocy
    Date: Wed, 07 May 2003 10:30:54 +0200

    On Wed, 7 May 2003 00:43:20 +0200, "Emvu" <e...@p...fm> wrote:

    >witam wszystkich
    >
    >jakis czas temu wyslalem przelew (dosc znaczna kwota) pod zly nr konta -
    >dodam ze nazwa wlasciciela i nr konta sa poprawne

    Czy to znaczy, że nr konta był zgodny z tożsamością odbiorcy przelewu,
    czy różniły się?

    >zadzwonilem proszac o oddanie, gosc mowil, ze nic nie wie o tym, wiec
    >wyslalem faxem prosbe o oddanie, podkreslajac, ze mam udokumentowane
    >wykonanie przelewu. po kilku dniach gosc dzwoni, ze ma przelew, ale chce
    >oddac tylko czesc (znalezne), a jak sie nie zgodze to mi nic nie da, bo jego
    >prawnik ma sposob, zeby z "nienaleznego" zrobic "nalezny".

    Moim zdaniem powienieneś zacząć od wysłania listem poleconym za
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru wezwania do zwrotu kwoty wraz z opisem
    stanu faktycznego i zaznaczeniem np. 3-dniowego terminu, ew. ksero
    potwierdzenia złożenia przelewu. Bez tego ani rusz przy ew. procesie!
    Pozwoli to na dowiedzenie przed sądem, że wezwałeś do zwrotu oraz że
    odbiorca przelewu działa w złej wierze, np. wydając Twoje pieniądze.

    Moim zdaniem żadne znaleźne (patrz art. 186 kc) się nie należy, i taki
    pogląd należy forsować.

    Swoją drogą warto, aby dalsze kontakty z odbiorcą przelewu odbywały
    się na piśmie za ZPO.

    pozdrawiam,
    Szexpir