  • 1. Data: 2003-02-28 19:27:08
    Temat: Wymeldowanie z urzędu
    Od: "LeBi" <n...@o...pl>

    Witam
    Mam taki mały(?)problem:
    Obecnie jestem zameldowany na ul.X,a od przeszło 15 lat mieszkam na ul.Y.
    Główny lokator z ul.X,który w pełni toleruje ten stan rzeczy przebywa
    obecnie za granicą natomiast jeden z lokatorów podał mnie do urzędu miasta o
    wymeldowanie z urzędu wskutek czego otrzymałem zawiadomienie o wszczęciu
    postępowania administracyjnego i wezwanie do złożenia stosownych wyjaśnień.
    Nie będę ukrywał,że zależy mi na adresie z ul.X.
    W związku z tym mam pytanie - jak się tłumaczyć w U.M? Jakich użyć
    argumentów? Jakie mogą być tego konsekwencje?
    Liczę bardzo na Waszą pomoc.
    Za wszelkie uwagi,pomysły i komentarze będę bardzo wdzięczny.

    --
    ______pozdrawiam_______
    __________LeBi__________

  • 2. Data: 2003-02-28 21:03:33
    Temat: Re: Wymeldowanie z urzędu
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "LeBi" <n...@o...pl> napisał:

    >W związku z tym mam pytanie - jak się tłumaczyć w U.M?
    W tym przypadku ma zast. art.15. 2. ustawy o ewidencji ludności:
    "Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie
    wymeldowania osoby, która utraciła uprawnienia do przebywania w lokalu
    i bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego,
    albo osoby, która bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce
    pobytu stałego i nie przebywa w nim co najmniej przez okres 6
    miesięcy, a nowego miejsca jej pobytu nie można ustalić."

    Pytanie czy dotyczy on ciebie... chyba nie.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2003-02-28 22:08:22
    Temat: Odp: Wymeldowanie z urzędu
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Artur Golanski <A...@w...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1...@4...com..
    .
    > "LeBi" <n...@o...pl> napisał:

    > Pytanie czy dotyczy on ciebie... chyba nie.

    a ja w opisanej sytuacji nie byłabym tego taka pewna ,ze nie dotyczy to
    osoby zainteresowanej ...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-03-01 08:40:51
    Od: "LeBi" <n...@o...pl>

> [...]
    > miesięcy, a nowego miejsca jej pobytu nie można ustalić."
    >
    > Pytanie czy dotyczy on ciebie... chyba nie.

    W tym przypadku chyba nie , ale art.15ust.2 o ewidencji ludności mówi:
    "Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad
    2 miesiące,
    jest zobowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na
    dotychczasowe
    miejsce pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca".

    A to już mnie chyba dotyczy i z tego będę musiał "Złożyć stosowne
    wyjaśnienia w sprawie"

    Pozdrawiam
    LeBi

  • 5. Data: 2003-03-01 12:58:45
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > argumentów? Jakie mogą być tego konsekwencje?
    > Liczę bardzo na Waszą pomoc.
    > Za wszelkie uwagi,pomysły i komentarze będę bardzo wdzięczny.

    Na szczescie sie nie wytlumaczysz.
    Nie mieszkasz pod adresem X i koniec dyskusji.

    Dokladnie na takiej podstwie pozbylem sie lokatorki,
    ktora byla zameldowana w lokalu, ktory kupilem -
    lokal byl zdewastowany od kilkunastu lat, a babka nie
    chciala sie wymeldowac "bo nie".

    Ciekawe czy jest jakis inny kraj na swiecie w ktorym
    wazniejsze od aktu wlasnosci jest "zameldowanie".

  • 6. Data: 2003-03-01 13:28:43
    Od: "LeBi" <n...@o...pl>

    > Ciekawe czy jest jakis inny kraj na swiecie w ktorym
    > wazniejsze od aktu wlasnosci jest "zameldowanie".

    Radzę dokładniej czytać posty zanim się wypowiesz w czyjejś sprawie.

    Pozdrawiam
    LeBi

  • 7. Data: 2003-03-01 13:33:56
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Radzę dokładniej czytać posty zanim się wypowiesz w czyjejś sprawie.

    Alez czytalem ;)
    Uwage o prawie wlasnosci dodalem ilustrujac moj przypadek...

  • 8. Data: 2003-03-02 08:52:17
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "LeBi" <n...@o...pl> napisał:

    >jest zobowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na
    IMHO niewypelnienie tego obowiazku nie jest wystarczajacym powodem do
    wymeldowania z urzedu. Warunki sa jasne, zawarte w ust. 2.

    >A to już mnie chyba dotyczy i z tego będę musiał "Złożyć stosowne
    >wyjaśnienia w sprawie"
    Dopelnij obowiazku meldunku tymczasowego w miejscu Y, jesli tego
    dotychczas nie zrobiles.

    Artur Golański