  • 1. Data: 2003-02-28 17:19:39
    Temat: Umowa i ja.
    Od: "krs" <k...@w...pl>

    Witam. Przedstawie sprawe najprosciej jak sie da, majac w swiadomosci iz i t
    ak pewnie nie zostane potraktowany powaznie. Jestem sobie nie-zwyklym 17latk
    iem, niezwyklym dlatego ze jak na swoj wiek podobno zbyt dojrzalym, ale mnie
    jsza z tym. Ostatnio pewna ogolnopolska stacja radiowa zaproponowala mi zaku
    p jednego z moich dziel muzycznych, nie zdajac sobie sprawy z mojej niepelno
    letnosci. Dzisiaj otrzymalem do podpisania umowe, i juz bym ja wypelnil, gdy
    by nie fakt ze nie mam co wpisac w pole NIP, poniewaz takiego numerka jeszcz
    e nie posiadam. Prosze wiec o rade, co robic w takiej sytuacji, czy pomoze z
    miana rodzaju umowy (to jest akurat umowa o dzielo) czy moze jest na to jaki
    s inszy sposob. Nie wierze zeby kilka biurokratycznych cyferek mialo komplet
    nie uniemozliwic podpisanie takiej umowy. Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Lobodzinski

  • 2. Data: 2003-02-28 17:28:32
    Temat: Re: Umowa i ja.
    Od: "Artur Miller" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krs" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    komplet
    > nie uniemozliwic podpisanie takiej umowy. Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Z tego co mi moja lepetyna podpowiada (i z obserwacji rubryczek w druku
    PIT37) wnioskuje, ze umowe powinno podpisac ktores z Twoich rodzicow i to
    wlasnie rodzice powinni zaplacic podatek od dochodow nieletnich potomkow.

    @

  • 3. Data: 2003-02-28 17:28:52
    Temat: Odp: Umowa i ja.
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik krs <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3o5vi$dji$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    komplet
    > nie uniemozliwic podpisanie takiej umowy. Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    A ustwowy przedstawiciel /rodzic / nie może tego za Ciebie podpisać? do
    czasu uzyskania pełnej zdolności do czynności prawnych i otrzymania tego jak
    to nazywasz numerka ...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-02-28 17:33:23
    Od: "krislob" <k...@l...onet.pl>

    Użytkownik Sandra <J...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
    ł:b3o6ab$31e$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    > czasu uzyskania pełnej zdolności do czynności prawnych i otrzymania tego j
    Dziekuje. Tak myslalem, ale wolalem sie Was poradzic.

    krs

  • 5. Data: 2003-02-28 17:39:13
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Artur Miller <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3o6ao$ebl$...@n...onet.pl...

> [...]
    > wlasnie rodzice powinni zaplacic podatek od dochodow nieletnich potomkow.

    no właśnie jak to jest z tą pełną zdolnością nieletniego skoro nawet ma
    problem w podpisaniu takiej umowy a na grupie sugeruje się ,że moze zakładać
    działalność gospodarczą hm ???

    Sandra

  • 6. Data: 2003-02-28 18:22:57
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sandra" <J...@w...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > no właśnie jak to jest z tą pełną zdolnością nieletniego skoro nawet ma
    > problem w podpisaniu takiej umowy a na grupie sugeruje się ,że moze

    A ktos sugerowal, ze nie maloletni ma pelna zdolnosc do cz.pr.? Raczej nie
    i co ma jedno do drugiego? Hm ???

    Depi.

  • 7. Data: 2003-02-28 18:44:39
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Artur Miller" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wlasnie rodzice powinni zaplacic podatek od dochodow nieletnich potomkow.

    Ale nie wszystkich. Zamiast patrzec w formularz, który, jak juz gdzies
    podkreslalem, NIE JEST zródlem prawa w swietle Konstytucji RP, nalezy
    spojrzec do ustawy, a konkretnie do art. 7 ust 1 updf.

    A wedle KC na umowe musi wyrazic zgode któres z rodziców, ale podpis
    powninien byc tam tez Twój ( art. 17 ).

    Pozdrawiam

    Depi.

  • 8. Data: 2003-02-28 19:18:31
    Od: "krislob" <k...@l...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3oadj$3ro$...@a...news.tpi.pl...

    > A wedle KC na umowe musi wyrazic zgode któres z rodziców, ale podpis
    > powninien byc tam tez Twój ( art. 17 ).
    W umowie jako wykonawca powinien byc wpisany kto ? Ja, i wystarczy podpis
    rodzica, czy dane maja byc rodzica ?

    krs

  • 9. Data: 2003-02-28 19:25:49
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3o94t$s3f$...@a...news.tpi.pl...
    > A ktos sugerowal, ze nie maloletni ma pelna zdolnosc do cz.pr.? Raczej
    nie
    > i co ma jedno do drugiego? Hm ???

    a chyba ma :-) gdy miałby pełną zdolność nie byłoby tego problemu czyż nie ?

    Sandra

    ps. ale szczerze to ja nie chcę już się na ten temat sprzeczac :-)

  • 10. Data: 2003-02-28 19:47:28
    Od: "krislob" <k...@l...onet.pl>

    Użytkownik Sandra <J...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3od5n$obf$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    > nie
    >
    > a chyba ma :-) gdy miałby pełną zdolność nie byłoby tego problemu czyż nie
    ?
    KC, z tego co czytam, twierdzi ze maloletni ma ograniczona zdolnosc prawna.
    Art 15.

    No to jak ma wygladac ta umowa ? Ja jestem wykonawca, a podpis rodzica jest
    tylko dla poprawnosci prawnej, tak ?

    krs