  • 1. Data: 2003-08-04 15:20:30
    Temat: Samotna matka
    Od: "Mikolus" <m...@p...onet.pl>

    Mam taką oto sytuacje: z dziewczyną mamy malutkiego dzidziusia. Ona ma 17, a ja
    18 lat. Narazie jesteśmy na utrzymaniu rodziców i nie mamy ślubu. Ja się uczę w
    liceum państwowym, ona od września pójdzie do prywatnej szkoły wieczorowej.
    Chciałbym wiedzieć, czy przysługują nam jakieś pieniądze od państwa lub z
    opieki społecznej? Co trzeba zrobić, żeby to dostać? Czy lepiej, żeby miało
    nazwisko ojca czy matki? Z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2003-08-04 16:00:58
    Temat: Odp: Samotna matka
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Mikolus <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...onet.pl...
> [...]
    wieczorowej.
    > Chciałbym wiedzieć, czy przysługują nam jakieś pieniądze od państwa lub z

    hm opieka społeczna może w jakiś tam sposób pomóc ale musiałaby złożyc
    wniosek o pomoc wykazujac jaki jest dochód na członka rodziny w sumie to
    dziewczynie należą się alimenty od Ciebie lub od Twoich rodziców

    Co trzeba zrobić, żeby to dostać?

    przejść sie do opieki społecznej przedstawiając swoją cieżką sytuację
    składajac wniosek o pomoc oni wszystko reszte wytłumaczą

    Czy lepiej, żeby miało
    > nazwisko ojca czy matki?

    hm myśle, że ważne jest to byście byli dobrymi rodzicami odpowiedzialnymi
    reszta nie ma takiego wielkiego znaczenia poza oczywiście uznaniem tego
    dziecka a przy jakim nazwisku pozniej zostanie ,na co wyrazicie zgode to juz
    mniej istotne ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-08-04 19:32:57
    Temat: Re: Samotna matka
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    > hm opieka społeczna może w jakiś tam sposób pomóc ale musiałaby złożyc
    > wniosek o pomoc wykazujac jaki jest dochód na członka rodziny w sumie to
    > dziewczynie należą się alimenty od Ciebie lub od Twoich rodziców

    A dlaczego dziewczynie??? O ile wiem to alimenty są przyznawane na dziecko i
    równie dobrze to on może się ich domagać od dziewczyny(na dziecko
    oczywiscie).

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-08-04 19:53:10
    Od: "Jarek" <j...@a...net.pl>

    > A dlaczego dziewczynie??? O ile wiem to alimenty są przyznawane na dziecko

    Ale tytul posta "Samotna matka" odebral bym jako "matka samotnie wychowujaca
    dziecko"...

    pzdr.
    Jarek

  • 5. Data: 2003-08-04 20:05:58
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Feanor <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bgmcem$bcu$...@n...onet.pl...
    > A dlaczego dziewczynie??? O ile wiem to alimenty są przyznawane na dziecko
    > równie dobrze to on może się ich domagać od dziewczyny(na dziecko
    > oczywiscie).

    uwaga słuszna :-) w drugą stronę również można rozpatrywać sprawę w
    konkretnym jednak przypadku to nawet nie wiem ,czy to dziecko zostało uznane
    przez domniemanego ojca , czy została ustanowiona opieka prawna nad
    małoletnim , czy opiekun dziecka wyrazil zgode na uznanie? stad moja
    odpowiedz ? podejrzewam ,że na obecną chwilę jest nie uregulowana sytuacja
    prawna tego dziecka i tylko matka mogłaby się starać o jakąs pomoc ze strony
    opieki społecznej czy sądu rodzinnego

    Sandra