  • 21. Data: 2004-07-21 12:49:18
    Temat: Re: Odp: Jak ściągnąć należność?
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik brett napisał:

    > A czemu nie? Koszty małe ( 15 zł ), nakaz zapłaty powinien być wydany w
    > ciągu miesiąca ( chyba, że teraz urlopy będą). Nawet do sądu się nie trzeba
    > fatygować osobiście.

    A co wyślesz jako podstawę do wydania nakazu zapłaty ?
    Nagłówki maila ?

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 22. Data: 2004-07-21 16:07:54
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cdloqt$fc5$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > A co wyślesz jako podstawę do wydania nakazu zapłaty ?
    > Nagłówki maila ?

    że powtórzę za poprzednikiem: a czemu nie ???
    do tego daty i nazwy serwerów,
    wniosek o dowód ze świadka - samego siebie
    i wystarczy, żeby dostac nakaz w upominawczym
    poczytaj Stasiu 498.2 i 499.3 KPC

    pozdr
    Traaq

  • 23. Data: 2004-07-21 16:14:52
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Traaq napisał:

    > że powtórzę za poprzednikiem: a czemu nie ???
    > do tego daty i nazwy serwerów,
    > wniosek o dowód ze świadka - samego siebie
    > i wystarczy, żeby dostac nakaz w upominawczym
    > poczytaj Stasiu 498.2 i 499.3 KPC

    poczytaj p.i.m. jak to polskie przecietne sądy, prokuratorzy, czy
    policjanci przyjmują zawiadomienia o popełnionym
    wykroczeniu/przestępstwie przez internet ... Może w ten sposób (leka
    ironia) ...

    No ba ... kodeks to odpowiednio sankcjonuje ... Sprawa pójdzie jak
    burza ... Nie będziesz musiał tłumaczyćpolicjantowi, że ta kopia to
    nie oryginał , i że maila się nie da przynieść ... że to tylko wydruk
    nagłówków ... Nie , nie będziesz musiał się tłumaczyć, że wyzywasz
    policjantów od półgłówków, a masz jedynie WYDRUKI NAGŁÓWKÓW ... takie
    miejsce gdzie serwery .... Ahhh ... SPier&^$%&* panie
    sierżancie/prokuratorze/Wysoki Sądzie ...

    Kilkanaście/dziesiąt straconych godzin ... Po podsumowaniu kosztów -
    Czas (ja mam cenę swojej godziny) , przemieszcczania się, materiałów,
    expertyz ... I takie tam .. dopominania się od adminów serwerów (np
    serwer z Nowej gwinei - poproś go o potwierdzenie logów ...) nie no ..
    jaja ... po prostu stwierdzam krótko i zwięźle, że jesli ktos chce
    dochodzic prawnie 30 zl wyludzonych droga internetowa, to sie z
    wlasnym &*%( na glowy zamienil ;)

  • 24. Data: 2004-07-21 21:08:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Traaq" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > że powtórzę za poprzednikiem: a czemu nie ???
    > do tego daty i nazwy serwerów,
    > wniosek o dowód ze świadka - samego siebie
    > i wystarczy, żeby dostac nakaz w upominawczym
    > poczytaj Stasiu 498.2 i 499.3 KPC

    No to sam sobie przeczysz. Jak świadek, to i musi się jednak pofatygować do
    tego sądu (przez Internet go nie przesłuchają), a i raczej to postępowanie
    nakazowe chyba wyklucza.

  • 25. Data: 2004-07-22 08:14:59
    Temat: Odp: Odp: Jak ściągnąć należność?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    W postępowaniu upominawczym sąd się nie będzie długo rozwodził czy wydruk
    maila jest dokumentem czy nie jest, i jaki jest jego charakter. Wyda nakaz
    zapłaty i tyle.

    Osobiście uzyskiwałem już nakazy zapłaty na podstawie o wiele mniej
    wiarygodnych dokumentów, n.p. pisemnych oświadczeń wierzyciela o wysokości
    długu :)

    brett

  • 26. Data: 2004-07-22 08:17:04
    Temat: Re: Jak ściągnąć należność?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Jakie 100... 30 zł, a jak będzie nakaz to 15.

    A gdzie on nakaz dostanie, nie mówiąc już o wyroku w normalnym trybie, skoro
    wszystko ma "w postaci elektronicznej"? Wydaje mi się, że nie chodzi o podpis
    elektroniczny :)

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 27. Data: 2004-07-22 08:25:07
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > że powtórzę za poprzednikiem: a czemu nie ???
    > do tego daty i nazwy serwerów,
    > wniosek o dowód ze świadka - samego siebie
    > i wystarczy, żeby dostac nakaz w upominawczym
    > poczytaj Stasiu 498.2 i 499.3 KPC

    Dane o mailu (nazwy serwerów, daty) z pewnością są gdzieś przechowywane. A co
    z jego treścią? Jeśli jej nie ma, to o jakim dowodzie możemy tu mówić?

    L.

  • 28. Data: 2004-07-22 08:27:34
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Osobiście uzyskiwałem już nakazy zapłaty na podstawie o wiele mniej
    > wiarygodnych dokumentów, n.p. pisemnych oświadczeń wierzyciela o wysokości

    Akurat w tej sytuacji mało ważne jest, czy sąd wyda nakaz zapłaty w
    postępowaniu upominawczym, skoro udowodnienie istnienia długu po wniesieniu
    sprzeciwu jest wątpliwe? To na tej drugiej części problemu powinna skupić się
    dyskusja.

    Pozdrawiam!
    Liwiuszw
    www.liwiusz.republika.pl

  • 29. Data: 2004-07-22 08:44:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Osobiście uzyskiwałem już nakazy zapłaty na podstawie o wiele mniej
    > wiarygodnych dokumentów, n.p. pisemnych oświadczeń wierzyciela o wysokości

    Nie zgodzę się z Tobą. Oświadczenie jest dokumentem. Wydruk e-maila, już nie
    całkiem. Jeśli posiada podpis elektroniczny, to już bardziej.

  • 30. Data: 2004-07-22 08:46:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dane o mailu (nazwy serwerów, daty) z pewnością są gdzieś przechowywane.
    A co
    > z jego treścią? Jeśli jej nie ma, to o jakim dowodzie możemy tu mówić?

    Treść raczej nie jest nigdzie rejestrowana - choćby z uwagi na ochronę
    prawną korespondencji. Ale serwery przechowują sumy kontrolne. Odtworzyć
    listu się nie da, ale prawdopodobieństwo, że suma taka będzie jednakowa w
    równych listach jest stosunkowo mała.