  • 41. Data: 2013-02-21 01:22:50
    Temat: Re: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl>

    > [......]
    >
    > wchodzisz do sklepu, wybierasz, placisz --> dajesz cos tam grubszego i 30
    > sztuk jednogroszowek, i sprzedawca mowi, ze nie bierze takiej drobnicy,
    > Ty --> nie mam innej kasy, on ---> to panu nie sprzedam, bo takiej kasy
    > nie
    > biore.

    "Już Pan sprzedał. Nie oddam Panu już tego. Jestem Panu winny ..., a tu
    proszę zapłata ..."

  • 42. Data: 2013-02-21 10:13:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.02.2013 16:18, Liwiusz pisze:

    > Druga część jest poprawna, ale pierwsza - nie dotyczy PL. Nieuzasadniona
    > odmowa sprzedaży jest karalna.

    Ale tu jest uzasadniona.
    Brak możliwości przeliczenia oraz weryfikacji autentyczności wpłacanej
    gotówki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2013-02-21 10:15:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale tu jest uzasadniona.
    > Brak możliwości przeliczenia oraz weryfikacji autentyczności wpłacanej
    > gotówki.

    Tego nie negowałem.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2013-02-21 10:30:24
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Ale tu jest uzasadniona.
    > Brak możliwości przeliczenia

    Nieprawda. Monety są przeliczalne i policzalne.

    > oraz weryfikacji autentyczności wpłacanej
    > gotówki.

    Nieprawda. Gdyby była prawda moznaby w ten sposob odmawiac płacenia
    czymkolwiek.

  • 45. Data: 2013-02-21 13:04:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.02.2013 10:30, Mr. Misio pisze:
    > Nieprawda. Monety są przeliczalne i policzalne.

    Ale nie w rozsądnym czasie. Przeliczenie i zweryfikowanie 10 tysięcy
    groszówek (taka była bodajże propozycja, żeby 100zł zapłacić w 1gr) nie
    jest możliwe w sensownym czasie i sensownym kosztem. A co za tym idzie,
    odmowa jest tu uzasadniona, CBDU.

    > Nieprawda. Gdyby była prawda moznaby w ten sposob odmawiac płacenia
    > czymkolwiek.

    No. Jak płacisz czymkolwiek, to owszem, sprzedawca pewnie odrzuci :D

    To mniej więcej tak, jak płacenie Okazyjnymi Monetami. O ile mi wiadomo,
    są one obowiązującym środkiem płatniczym, a jednak w mojej ocenie
    uzasadniona jest odmowa przyjęcia takiej monety, bo skąd sprzedawca ma
    się znać na jej autentyczności.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2013-02-21 14:55:38
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]
    > groszówek (taka była bodajże propozycja, żeby 100zł zapłacić w 1gr) nie
    > jest możliwe w sensownym czasie i sensownym kosztem. A co za tym idzie,

    To czy "w sensownym czasie i sensownym kosztem" oceni sąd przy sporze.

    Coby nie mówić - odmowa przyjęcia płątności obowiązującym środkiem
    płatniczym może prowadzić włąśnie do sądu...

    PRzy czym zgłosić pozwać może tak jedna strona (niezadowolony klient)
    jak i druga (niezadowolony sprzedawca, vide autostrady i motocykliści).

    > No. Jak płacisz czymkolwiek, to owszem, sprzedawca pewnie odrzuci :D
    >
    > To mniej więcej tak,

    No właśnie bardziej mniej niż więcej, bo....

    > jak płacenie Okazyjnymi Monetami.
    ---------------^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    bo to nie są dobrze znane monety. Co do groszówek nie ma takiej
    wątpliwości. BA, groszówki na 100% nie są podrabiane! (Nieopłącalne by
    to było).

  • 47. Data: 2013-02-21 16:09:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.02.2013 14:55, Mr. Misio pisze:
    > To czy "w sensownym czasie i sensownym kosztem" oceni sąd przy sporze.

    No i to kończy każdą rozmowę.

    Oczywiście. Ja przedstawiam swój osąd.

    > ---------------^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > bo to nie są dobrze znane monety. Co do groszówek nie ma takiej
    > wątpliwości. BA, groszówki na 100% nie są podrabiane! (Nieopłącalne by
    > to było).

    A może gościowi nie zależy, żeby mu się opłaciło, ale żeby sprzedawcy
    zrobić kuku?

    Tak czy siak, sprzedawca w spożywczaku niespecjalnie ma jak przeliczyć
    10 tysięcy groszy i odmowę ich przyjęcia uważam za uzasadnioną. Rozprawa
    zamknięta :-P

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 48. Data: 2013-02-21 16:29:03
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > Tak czy siak, sprzedawca w spożywczaku niespecjalnie ma jak przeliczyć
    > 10 tysięcy groszy i odmowę ich przyjęcia uważam za uzasadnioną. Rozprawa

    JA czesto w lokalnym sklepiku wymieniałem groszówki na serki i inne
    produkty :) PRzynosiłem woreczek z karteczką 20 złotych. Pani brała
    woreczek. NAstępnym razem pytałem, czy się zgadza - zgadzało się. ;)

    Liczyła w "wolnym czasie" albo nie liczyła. Za to miałą werek
    drogocennych groszówek :)

  • 49. Data: 2013-02-21 17:36:54
    Temat: Odp: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > tak

    > ma prawo

    > to inna bajka.

    Nie tylko ja Ci będę wdzięczny jak Twoje stwierdzenia, w zakresie regulacji
    zobowiązań finansowych w gotówce podeprzesz wskazaniem podstawy prawnej.

    JW

  • 50. Data: 2013-02-21 19:31:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mr. Misio wrote:

> [...]
    > woreczek. NAstępnym razem pytałem, czy się zgadza - zgadzało się. ;)
    >
    > Liczyła w "wolnym czasie" albo nie liczyła. Za to miałą werek

    to przynos tej pani nie 20, tylko 200 zl i nie raz na jakis czas tylko
    codziennie.

    p.s.
    ja bym nie liczyl tylko zwazyl.