    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    Date: Thu, 21 Feb 2013 13:04:30 +0100

    W dniu 21.02.2013 10:30, Mr. Misio pisze:
    > Nieprawda. Monety są przeliczalne i policzalne.

    Ale nie w rozsądnym czasie. Przeliczenie i zweryfikowanie 10 tysięcy
    groszówek (taka była bodajże propozycja, żeby 100zł zapłacić w 1gr) nie
    jest możliwe w sensownym czasie i sensownym kosztem. A co za tym idzie,
    odmowa jest tu uzasadniona, CBDU.

    > Nieprawda. Gdyby była prawda moznaby w ten sposob odmawiac płacenia
    > czymkolwiek.

    No. Jak płacisz czymkolwiek, to owszem, sprzedawca pewnie odrzuci :D

    To mniej więcej tak, jak płacenie Okazyjnymi Monetami. O ile mi wiadomo,
    są one obowiązującym środkiem płatniczym, a jednak w mojej ocenie
    uzasadniona jest odmowa przyjęcia takiej monety, bo skąd sprzedawca ma
    się znać na jej autentyczności.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek