  • 1. Data: 2013-02-18 18:35:34
    Temat: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    Od: c...@p...onet.pl

    Czy klient ma prawo odmowic przyjecia reszty w postaci garsci jednogroszowek?

  • 2. Data: 2013-02-18 18:44:31
    Temat: Re: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-18 18:35:34 +0100, c...@p...onet.pl said:

    > Czy klient ma prawo odmowic przyjecia reszty w postaci garsci jednogroszowek?

    Ma prawo w ogóle odmówić przyjęcia reszty.
    Ba! Nawet kupiony towar może komuś oddać, jeśli sam go nie chce...

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2013-02-18 18:46:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    c...@p...onet.pl wrote:
    > Czy klient ma prawo odmowic przyjecia reszty w postaci garsci jednogroszowek?

    ma
    tak samo jak i sprzedawca zapłaty nimi.

  • 4. Data: 2013-02-18 19:04:23
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2013-02-18 18:46, witek pisze:

    > ma
    > tak samo jak i sprzedawca zapłaty nimi.

    Na podstawie?

    mjk

  • 5. Data: 2013-02-18 19:22:28
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Slawek Kotynski" napisał w wiadomości grup

    > tak samo jak i sprzedawca zapłaty nimi.

    >Na podstawie?

    Znajdź podstawę prawną ukarania za odmowę sprzedaży za "kilogram" groszówek.
    Może to Ci pomoże;)

  • 6. Data: 2013-02-18 19:32:25
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Nostradamus napisał:
    > Użytkownik "Slawek Kotynski" napisał w wiadomości grup

    > Znajdź podstawę prawną ukarania za odmowę sprzedaży za "kilogram"
    > groszówek. Może to Ci pomoże;)

    A to nie tak, że płaci się kwotę a nie na wagę groszówek?

    Jeśli środkiem płatniczym w PL obowiązującym jest także groszówka, a do
    zapłaty mam 100 złotych, to mam zapłacić 100 złotych.

    Płacę w groszówkach (100 x 100 groszówek). Nie ma wiec chyba opcji
    "odmowa przyjęcia zapłaty w groszówkach". Tak samo jak nie ma "odmowa
    przyjęcia zapłaty w setkach (zł)".

    Bo to by prowadziło, że sprzedawca przyjmuje zapłąte wedle swojego
    widzimisię, np. nie przyjmuje 20-złotówkowych banknotów, bo nie...

    Jeśli jest zaś taka opcja to prosze o konkretny paragraf, w którym
    pozwala się na nie przyjęcie oficjalnego środka płatniczego.

    Bo ja mam towar, mam ekwiwalent w walucie (odpowiednia ilosc srodka
    platniczego). I sprzedawca odmawia mi sprzedazy produktu, bo mu się nie
    podobają akurat takie monety.

  • 7. Data: 2013-02-18 19:32:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-02-18 19:04, Slawek Kotynski pisze:

    > Na podstawie?

    par 22 ustawy o bilonie.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 8. Data: 2013-02-18 19:37:15
    Temat: Odp: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Czy klient ma prawo odmowic przyjecia reszty w postaci garsci
    > jednogroszowek?

    Nie.
    Podobnie jak sprzedawca nie ma prawa przyjęcia należności od klienta w
    takich nominałach. Chyba, że wysokość należności jest tak duża, że
    transakcja musi być opłacona za pośrednictwem banku.

    Jurek W

  • 9. Data: 2013-02-18 19:53:25
    Od: c...@p...onet.pl

    On Monday, February 18, 2013 7:32:25 PM UTC+1, Mr. Misio wrote:

    > Płacę w groszówkach (100 x 100 groszówek). Nie ma wiec chyba opcji
    >
    > "odmowa przyjęcia zapłaty w groszówkach". Tak samo jak nie ma "odmowa
    >
    > przyjęcia zapłaty w setkach (zł)".

    1 grosz wazy 1,64 grama

    Pomnoz to przez 10000 to wyjdzie 16,4 kg :)

  • 10. Data: 2013-02-18 20:13:25
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik c...@p...onet.pl napisał:

    > 1 grosz wazy 1,64 grama
    >
    > Pomnoz to przez 10000 to wyjdzie 16,4 kg :)

    Ale ja ni epłące kilogramami metalu tylko walutą, kwota :) Ta kwota może
    wazyć róznie. A kupię za daną kwotę zawsze tyle samo (czy za 100 zł w
    bilonie można kupić więcej kilo jabłek niż za 100 zł w banknotach?)

    ;)