    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa przyjecia reszty groszowkami
    Date: Mon, 18 Feb 2013 19:32:25 +0100

    Użytkownik Nostradamus napisał:
    > Użytkownik "Slawek Kotynski" napisał w wiadomości grup

    > Znajdź podstawę prawną ukarania za odmowę sprzedaży za "kilogram"
    > groszówek. Może to Ci pomoże;)

    A to nie tak, że płaci się kwotę a nie na wagę groszówek?

    Jeśli środkiem płatniczym w PL obowiązującym jest także groszówka, a do
    zapłaty mam 100 złotych, to mam zapłacić 100 złotych.

    Płacę w groszówkach (100 x 100 groszówek). Nie ma wiec chyba opcji
    "odmowa przyjęcia zapłaty w groszówkach". Tak samo jak nie ma "odmowa
    przyjęcia zapłaty w setkach (zł)".

    Bo to by prowadziło, że sprzedawca przyjmuje zapłąte wedle swojego
    widzimisię, np. nie przyjmuje 20-złotówkowych banknotów, bo nie...

    Jeśli jest zaś taka opcja to prosze o konkretny paragraf, w którym
    pozwala się na nie przyjęcie oficjalnego środka płatniczego.

    Bo ja mam towar, mam ekwiwalent w walucie (odpowiednia ilosc srodka
    platniczego). I sprzedawca odmawia mi sprzedazy produktu, bo mu się nie
    podobają akurat takie monety.