  • 1. Data: 2002-04-02 16:28:58
    Temat: Biegły - pytanie
    Od: d...@k...net.pl (Daddies)

    HelpPytanie - sprawa dotyczy kradzieży impulsów telefonicznych.
    Biegły (ustanowiony w postepowaniu przygotowawczym celem dokonania
    ekspertyzy) jest pracownikiem TPSA (która osiągała korzyści majątkowe w
    zwiazku z domniemanym procederem). Dodatkowo jak sam stwierdza informacje o
    metodach dzialania uzyskal z lektury stron internetowych sam zas nie jest
    bieglym z listy SO (choc SO dysponuje na swej liscie bieglymi tej
    specjalnosci) Ekspertyza nie jest jednoznaczna, Sad I instancji odrzuca moj
    (oskarzonego) wniosek o powolanie nowego bieglego - CZY MOGE SKUTECZNIE
    PODNIESC TEN FAKT W APELACJI ???

    ---
    Przylacz sie do nas! Niezapomniane wrazenia z antywiruswej akcji!
    ---

  • 2. Data: 2002-04-04 12:15:01
    Temat: Odp: Biegły - pytanie
    Od: "Jack" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    1. Sąd nie ma obowiązku powoływać biegłego z listy biegłych.

    2. Moim zdaniem na podstawie art. 196 par 3 kpk w tym wypadku należy powoł
    ać innego biegłego z powodu okoliczności osłabiających zaufanie co do bezstr
    onności (biegły powołany spośród pracowników instytucji która poniosła szkod
    ę !!!!! TO CHYBA ŻART)

    3.Nie wiem czy przełuchano biegłego w związku z niejasnością ekspertyzy, jeż
    eli nie, jest to poważne uchybienie.Chyba, że sąd uznał ekspertyzę za jasną
    ale to kwestia uznania i możesz się nie zgadzać z odczuciami sądu.

    4. Nie wiem na jakiej podstawie sąd oddalił Twój wniosek dowodowy o powołan
    ie dodatkowego biegłego. Przesłanki oddalenia są określone w art.170 kpk. Ni
    e wiem dokładnie co biegły miał ustalić ale jedyny w tej konkretnej sytuacji
    , sesnsowny powód (i zarazem dopuszczalny przez prawo) może być ten iż dana
    okoliczność została udowodniona zgodnie z Twoim twierdzeniem czyli na Twoją
    korzyść, jeżeli nie - Masz doczynienia z naruszeniem prawa procesowego.

    5 . W szczególności niedopuszczalne jest oddalenie wniosku tylko dlatego iż
    chcesz udowodnić co innego niż podał dotychczasowy biegły.

    6. Inne przesłanki z art. 170 kpk nie będą miały zastosowania. Jeżeli sąd uz
    nał je za podstawę oddalenia Twojego wniosku to w takim razie nie powinien d
    opuszczać w ogóle opinii tego biegłego.

    7. W przypadkach 2-6, możesz skutecznie podnosić to w apelacji na podstawie
    art. 438 pkt.2 jako obrazę przepisów postępowania

    -----
    Jack

    Użytkownik Daddies <d...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
    pisał:000201c1da5e$832f9840$0...@e...net.pl.
    ..

  • 3. Data: 2002-04-06 09:09:56
    Temat: Re: Biegły - pytanie
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daddies" <d...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    moj
    > (oskarzonego) wniosek o powolanie nowego bieglego - CZY MOGE SKUTECZNIE

    Polecam swoje usługi. Nie jestem biegłym z listy, ale mam za sobą
    kilkanaście
    takich spraw. Niestety jestem dosyć drogi. Opinia poniżej 2000 zł w zasadzie
    nie wchodzi w grę.

    Nie spotkałem się z tym aby sąd zlecał wykonanie opinii komuś związanemu z
    TPSA.
    Nieraz poszukiwania odpowiedniego biegłego trwały 1-2 lata. Wielokrotnie
    musiałem pisać oświadczenia, że jestem "obcy" w stosunku do stron w
    szczególności TPSA. Moim zdaniem masz powód do odrzucenia tej opinii, ale
    zapytaj prawników.

    Zapraszam na priv.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl