    From: "Jack" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Biegły - pytanie
    Date: Thu, 4 Apr 2002 14:15:01 +0200

    Witam!

    1. Sąd nie ma obowiązku powoływać biegłego z listy biegłych.

    2. Moim zdaniem na podstawie art. 196 par 3 kpk w tym wypadku należy powoł
    ać innego biegłego z powodu okoliczności osłabiających zaufanie co do bezstr
    onności (biegły powołany spośród pracowników instytucji która poniosła szkod
    ę !!!!! TO CHYBA ŻART)

    3.Nie wiem czy przełuchano biegłego w związku z niejasnością ekspertyzy, jeż
    eli nie, jest to poważne uchybienie.Chyba, że sąd uznał ekspertyzę za jasną
    ale to kwestia uznania i możesz się nie zgadzać z odczuciami sądu.

    4. Nie wiem na jakiej podstawie sąd oddalił Twój wniosek dowodowy o powołan
    ie dodatkowego biegłego. Przesłanki oddalenia są określone w art.170 kpk. Ni
    e wiem dokładnie co biegły miał ustalić ale jedyny w tej konkretnej sytuacji
    , sesnsowny powód (i zarazem dopuszczalny przez prawo) może być ten iż dana
    okoliczność została udowodniona zgodnie z Twoim twierdzeniem czyli na Twoją
    korzyść, jeżeli nie - Masz doczynienia z naruszeniem prawa procesowego.

    5 . W szczególności niedopuszczalne jest oddalenie wniosku tylko dlatego iż
    chcesz udowodnić co innego niż podał dotychczasowy biegły.

    6. Inne przesłanki z art. 170 kpk nie będą miały zastosowania. Jeżeli sąd uz
    nał je za podstawę oddalenia Twojego wniosku to w takim razie nie powinien d
    opuszczać w ogóle opinii tego biegłego.

    7. W przypadkach 2-6, możesz skutecznie podnosić to w apelacji na podstawie
    art. 438 pkt.2 jako obrazę przepisów postępowania

    -----
    Jack

    Użytkownik Daddies <d...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na
    pisał:000201c1da5e$832f9840$0...@e...net.pl.