  • 1. Data: 2002-04-05 11:01:25
    Temat: Re: Biegły - Pytanie
    Od: d...@k...net.pl (Daddies)

    Help>> HelpPytanie - sprawa dotyczy kradzieży impulsów telefonicznych.

    >(biegły powołany spośród pracowników instytucji która poniosła szkod
    >ę !!!!! TO CHYBA ŻART)

    To znaczy nie szkode, tylko korzysc - pokrzywdzonym jest pewna firma - ale
    Sad uznal, iz nie zasluguje taka argumentacja na uwzglednienie, gdyz TPSA
    pobrala tylko oplate za usluge i nie mozna mowic o korzysciach w zwiazku z
    czynem przestepczym... - co Ty na to ??

    ---
    Przylacz sie do nas! Niezapomniane wrazenia z antywiruswej akcji!
    ---

  • 2. Data: 2002-04-05 19:15:31
    Temat: Odp: Biegły - Pytanie
    Od: "Jack" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Przepraszam za pomyłkę.
    Jeśli mam rozumieć Ty jesteś oskarżony o kradzież impulsów, stratna jest fir
    ma trzecia a opłaty pobierała TP S.A.?

    No cóż, fakt ten może powoduje iż możesz zmienić zarzut wobec biegłego. Art.
    196 par 3 kpk przewiduje jako przyczynę powołania nowego biegłego okolicznoś
    ci osłabiające zaufanie do wiedzy biegłego (pisałeś, że opinia została sporz
    ądzona na podstawie wiedzy z Internetu).

    Poza tym moim zdaniem, parafrazując łacińskie przysłowie "Jeden biegły to ża
    den biegły", sąd powinien dopuścić w sprawie co najmniej dwóch biegłych.
    Chyba, że było dwóch biegłych, wtedy sprawa wygląda gorzej.

    Na te wyżej wymienione powody możesz powołać się przy apelacji.
    Poszukaj także czy nie ma gdzieś opinii korzystnych dla Ciebie. Jeżeli są za
    żądaj dopuszczenia ich w charakterze dowodu a najlepiej zażądaj przesłuchani
    a autora tej opinii w charakterze świadka. (żądanie oczywiście w formie wnio
    sku dowodowego). Jeśli sąd oddali wniosek - podnieś to w apelacji. Pamietaj
    iż w apelacji możesz wskazywać nowe dowody i fakty które nie zostały nawet w
    ogóle poruszone w trakcie rozprawy w sądzie I instancji (np. za późno znajdz
    iesz taką opinię).

    -----
    Jack

    Użytkownik Daddies <d...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych na