  • 1. Data: 2002-04-05 10:08:36
    Temat: Pożyczka
    Od: "Puszka" <p...@p...onet.pl>

    Mam pytanie. kompletnie nieznam się na prawie więc prosze o dokładna
    odpowiedź
    Chcę pozyczyć kuzynowi pewną kwote pieniędzy. Mam go spłacić z jego czesci
    domu. i bedzie to jednoczesnie pożyczka a w niedługim czasie stanie się owa
    spłatą.
    Pytanie moje brzmi.
    Jaki dokument musze z nim spisać bym nie został zrobiony na szaro.
    czy istnieje mozliwośc bym w umowie napisał ze w razie problemów z
    wyegzekwowaniem pożyczonych pieniedzy jego część domu stała się też moją
    własnością.
    jak to spisać
    Jaki spisać dokument w przypadku typowej pożyczki.
    Proszę o odpowiedź. Zależy mi na czasie
    Pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2002-04-05 11:33:56
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "winetu" <P...@p...onet.pl> wrote <a8jvm4$7gm$1@news.tpi.pl>:

    >Ja bym dał zarobić notariuszowi i byłoby pewnie i profesjonalnie.

    Mówisz o hipotece ? Pan Grzegorz napisał, że to ma być szybko, a na wpis do
    hipoteki czeka się długo.

    Ja bym zażadał weksla, najlepiej z wpisaną tylko kwotą (no i podpis), a
    dopiero później zastanawiał się nad hipoteką. Bo jeśli w perspektywie
    powiedzmy kilku miesięcy i tak dostanie udział we własności tej
    nieruchomości, to hipoteka to tylko strata czasu i pieniędzy. Jeśli to
    potrwa powiedzmy powyżej roku, to się przychylam do Twojego zdania -
    hipoteka i (niestety) notariusz.

    Pozdr

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 3. Data: 2002-04-05 11:53:53
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Ja bym dał zarobić notariuszowi i byłoby pewnie i profesjonalnie.

  • 4. Data: 2002-04-05 13:49:57
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Puszka wrote:

    > Chcę pozyczyć kuzynowi pewną kwote pieniędzy. Mam go spłacić z jego czesci
    > domu. i bedzie to jednoczesnie pożyczka a w niedługim czasie stanie się owa
    > spłatą.

    Nie rozumiem tego zdania :)

    > Pytanie moje brzmi.
    > Jaki dokument musze z nim spisać bym nie został zrobiony na szaro.

    Normalna forma pisemna.

    > czy istnieje mozliwośc bym w umowie napisał ze w razie problemów z
    > wyegzekwowaniem pożyczonych pieniedzy jego część domu stała się też moją
    > własnością.

    Korzystniejsza dla was obu będzie hipoteka. Dla kuzyna, ponieważ może
    sprzedać dom (za zgodą wierzyciela) i nie martwić się o jego obciążenie;
    dla ciebie, ponieważ zabezpieczenie jest rzeczowe, zatem obciąża
    każdorazowego właściciela nieruchomości.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)