  • 1. Data: 2003-04-07 12:04:34
    Temat: Bank i podpisane oświadczenia
    Od: "Tom J" <t...@g...pl>

    Jeśli podpisuje się dwa oświadczenia:
    1. Wynagrodzenie za pracę jest co miesiąc przelewane na konto w banku
    2. Deklaruje się, że miesięczne przychody na konto będą większe od
    określonej kwoty.
    A w rzeczywistości to różnie z tym bywa, albo brak wypłaty, albo mniejsza
    kwota.
    To czy ze strony banku można ponieść jakieś konsekwencje ??

  • 2. Data: 2003-04-07 12:40:12
    Temat: Re: Bank i podpisane oświadczenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zajrzyj do regulaminu prowadzenia ROR. Tam to powinno być napisane.

  • 3. Data: 2003-04-07 14:14:56
    Temat: Odp: Bank i podpisane oświadczenia
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Tom J <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b6rpbc$8sn$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    mniejsza
    > kwota.
    > To czy ze strony banku można ponieść jakieś konsekwencje ??

    Takich bzdurnych wymagań nie ma np. LUKASBANK co sprawdzić możesz
    www.lukasbank.com.pl

  • 4. Data: 2003-04-07 16:56:10
    Od: "Tom J" <t...@g...pl>

    > Zajrzyj do regulaminu prowadzenia ROR. Tam to powinno być napisane.

    W regulaminie nic nie pisze na ten temat, umowy podpisuje się dobrowolnie.
    Czyli jeśli na tych umowach nie ma żadnej wzmianki o odpowiedzialności tylko
    jest moje imię i nazwisko, pesel i pieczątka firmy to nie ma podstaw do
    jakiś konsekwencji.

  • 5. Data: 2003-04-07 18:33:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003, Tom J wrote:

> [...]
    >+ kwota.
    >+ To czy ze strony banku można ponieść jakieś konsekwencje ??

    W skrajnym przypadku mogliby próbowac wypowiedzieć ci umowę
    o konto. Nie podejrzewam !
    Natomiast *jakbyś* zaczął ubiegać się o pożyczkę, to niewątpliwie
    porównanie twojej deklaracji z przeczywistością może określić
    twoją wiarygodność i "zdolności kredytowe".

    pzdr, Gotfryd
    (który dawno temu pewnemu bankowi który się uparł zadeklarował
    wpłaty po 100 zł)
    [i wyprowadzający się z grupy na trochę]

  • 6. Data: 2003-04-07 19:07:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wzmianki o odpowiedzialności być nie musi. Zazwyczaj piszą, i to często
    nieadekwatne do stanu prawnego pouczenie. Jak ma być głupie, to lepiej, że
    nie ma.
    Ewentualna odpowiedzialność karna jest ograniczona do skutków. Więc, jeżeli
    w dobrej wierze wpisałeś dane z umowy o pracę, a z powodu niewypłacalności
    zakładu są jakieś zawirowania związane z terminowością i wysokością wpłat,
    to nic Ci nie grozi. Jeśli wpisałeś dane z powietrza, a bank w wyniku tego
    poniesie jakieś straty, to jest to odpowiedzialność za oszustwo (art. 286
    kk). Jeśli pracodawca wystawił Ci zaświadczenie z powietrza, to zarówno on
    jak i ty ponosicie odpowiedzialność z tytułu fałszywego dokumentu, on bo go
    sporządził (art. 271 kk), a Ty, bo się nim świadomie posłużyłeś (art. 273
    kk).
    Niezależnie od tego, ewentualnie bank może rozwiązać z Tobą umowę o
    prowadzenie rachunku, jeśli okaże się, że podane przez Ciebie dane są
    fałszywe.
    Dodatkowo, jeśli uzyskasz prawo do debetu w rachunku, to wówczas złożenie
    jakiegokolwiek fałszywego oświadczenia, które będzie miał związek z
    udzieleniem tego debetu wiąże się z odpowiedzialnością karną z art. 297 kk.

  • 7. Data: 2003-04-08 00:15:22
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > napisał:b6rpbc$8sn$...@i...gazeta.pl...
    > mniejsza
    > >
    > Takich bzdurnych wymagań nie ma np. LUKASBANK co sprawdzić możesz

    Nie do końca jest to prawdą.
    LUKAS nie ma wymagań jeśli chodzi o prowadzenie rachunku.
    W przypadku starania się o kredyt odnawialny, potrzebna jest deklaracja
    minimalnych wpływów, gdyż kredyt przyznawany jest maksymalnie do
    siedmiokrotności zadeklarowanych wpływów i może zostać cofnięty.

  • 8. Data: 2003-04-08 18:00:19
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    podejrzewam, że raczej żadnych konsekwencji z tego tytułu pan nie poniesie,
    gdyż bankom zależy na klientach. Pana oświadczenia są oświadczeniami pana
    woli, ale nie sa w pełni zalezne od pana. Dlatego uważam, że nie będzie
    problemu.