  • 1. Data: 2002-12-17 11:00:18
    Temat: Alimenty - ustalenie wysokosci - raz jeszcze
    Od: "Krzysztof Paderski" <k...@o...pl>

    Witam,

    Wiem, ze o alimentach bylo juz wiele razy - ale pojutrze mam pierwsza sprawe
    i nie wiem jak sie przygotowac:
    Zarabiam ok 2000 - brutto - sa to prace umowa o dzielo - nie zadna stala
    praca - Musze od tego sam zaplacic sobie ZUS i czasem nawet podatki. Tak ze
    zostaje ok 1000 zl na reke - zona chce odemnie 1000 na 1 dziecko. Napisala w
    pozwie ze zarabiam 2000 i tyle. Nie moge tych dochodow w zaden sposob
    udokumentowac. Czy sad uwzgledni to ze musze sam sie ubezpieczyc i placic
    ZUS czy zabierze mi wszystko? I prosze mi tu nie pisac ze chce sie uchylic
    od placenie itd... nie jest tak , jakbym mial 2000 netto placilbym.
    Aha, nie jestem prawnikiem - ktos moglbym mi wyjasnic co znaczy "Wartosc
    przed. sprawy - xxxx (tu kwota1000 * 12 = 12000) i jak to sie ma do sprawy ?
    Jakie koszty poniose ?

    pozdrawiam,

    krzysiek

  • 2. Data: 2002-12-17 11:30:03
    Temat: Odp: Alimenty - ustalenie wysokosci - raz jeszcze
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof Paderski <k...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atn073$h3g$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > przed. sprawy - xxxx (tu kwota1000 * 12 = 12000) i jak to sie ma do sprawy

    wartość przedm.sporu liczy sie w stosunku rocznym tj.1000 zł.żadanych
    alimentów pomnożone przez 12 miesiecy /rok/.
    zastanawia mnie dlaczego po otrzymaniu pozwu nie odpowiedziałes na pozew ,że
    sie nie zgadzasz z tą kwotą nic straconego możesz teraz tez
    napisać...wyszczególnic ponoszone koszty... możesz wnioskowac o zwolnienie
    cię z kosztów w części bądz całości /tu jednak wykazać sie musisz
    własnorecznie napisanym oswiadczeniem o stanie majątkowym i dochodach jakie
    posiadasz/...
    Jeżeli jest tak jak piszesz to kwota żądana jet
    wygórowana ... wylicz sobie wszystko i zadeklaruj sie na sprawie do
    protokołu bądz
    napisz gotowca i przedłuż na rozprawie...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-17 13:46:40
    Temat: Re: Alimenty - ustalenie wysokosci - raz jeszcze
    Od: "Krzysztof Paderski" <k...@o...pl>

    > wartość przedm.sporu liczy sie w stosunku rocznym tj.1000 zł.żadanych
    > alimentów pomnożone przez 12 miesiecy /rok/.
    dzieki - ale jakie koszty sadowe zaplace ?
> [...]

    > wygórowana ... wylicz sobie wszystko i zadeklaruj sie na sprawie do
    > protokołu bądz
    > napisz gotowca i przedłuż na rozprawie...

    mozesz mi jakos szybko "sklecic" - jak taki gotowiec powienien wygladac ? np
    zarabiam 2000 brutto (lecz nie mam na to zadnych rachunkow) - sa to umowy o
    dzielo - z tego place podatki oraz ZUS w kwocie ok 700 zl / mc - zostaje mi
    1100 tak ? Cos takiego napisac ? Jak ma to dokladnie wygladac, tzn jaka
    forma , do kogo ? Bede bardzo zobowiazany....

    Czy moge w sadzie argumentowac .... ze jezeli mamy utrzymywac dziecko w
    rownej czesci (a ona zarabia wiecej) to moj 1k i jej 1k = 2 tysiace
    miesiecznie na 4 letniego chlopaka ...... hmmm .... (to bez zadnej urazy i
    zlosliwosci) trzeba sie sporo starac zeby tyle wydac ...

    dziekuje
    Krzysiek

  • 4. Data: 2002-12-17 14:33:40
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof Paderski <k...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atn9v0$53d$...@n...tpi.pl...
    > mozesz mi jakos szybko "sklecic" - jak taki gotowiec powienien wygladac ?

    w sądach rodzinnych nie przywiązuje się wagi do formy , nie ma dosłownego
    wzoru na takie pismo ...możesz to uczynić jako "odpowiedz na pozew " nalezy
    jednak powolac sie na sygn.akt sprawy , adresowac do sądu,który prowadzi
    postępowanie / w braku sygn. czesto to sie przytrafia stronom , pismo
    doł.jest do akt z opóznieniem a niekiedy i błądzi po innych wydziałach/ ...

> [...]
    > dzielo - z tego place podatki oraz ZUS w kwocie ok 700 zl / mc - zostaje

    rozliczasz się prawda? powinienes w takim układzie przedł. pit ewentualnie
    dochody z ostatnich trzech miesiecy a także własnorecznie napisane
    oświadczenie o stanie majątkowych jeżeli pokusisz się na wniosek o
    zwolnienie od kosztów w części bądz w całości...

    Cos takiego napisac ? Jak ma to dokladnie wygladac, tzn jaka
    > forma , do kogo ? Bede bardzo zobowiazany....

    wiec jak wyzej powołujesz się na sygnaturkę akt adresujac do sądu
    prowadzącego postępowanie ...
    w pismie takim piszesz z czym się nie zgadzasz ,dlaczego i podajesz swoje
    propozycje deklarujac sie do kwoty wzgledem uprawnionej osoby do
    alimentacji...

    > Czy moge w sadzie argumentowac .... ze jezeli mamy utrzymywac dziecko w
    > rownej czesci (a ona zarabia wiecej) to moj 1k i jej 1k = 2 tysiace

    nie ponieważ nie jest to w równej niekiedy częsci ponieważ powódka może mieć
    niższy dochód i nie byłoby to słuszne z założeniami k.r.o

    > miesiecznie na 4 letniego chlopaka ...... hmmm .... (to bez zadnej urazy i
    > zlosliwosci) trzeba sie sporo starac zeby tyle wydac ...

    tu raczej nie wypowiadam swojego zdania bo potrzeby mogą byc rózne
    mianowicie jedno dziecko może wymagać mniejszego nakładu a drugie wiekszego
    np. dziecko często chorujace, specjalnej troski itp. ,zakres świadczeń
    zalezy wiec od usprawiedliwionych potrzeb dziecka a także możliwości
    zarobkowych i majątkowych pozwanego /art.135 k.r.o/.

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-17 14:47:59
    Od: "Krzysztof Paderski" <k...@o...pl>

> [...]
    > oświadczenie o stanie majątkowych jeżeli pokusisz się na wniosek o
    > zwolnienie od kosztów w części bądz w całości...

    czy wystarczy jesli wlasnorecznie napisze ze w ciagu ostatnich 3 miesiecy
    zarobilem tyle i tyle , koszty mialem takie, itd ???...- podatek place jak
    rozliczam sie z PITU (rocznie, nie mam DG) wiec nic nie dostane z mojego US
    (chyba ze zas. nic nie zarobilem) - pracuje dla zagraniczenej firmy ....
    wiec musze robic to sam - wszytkie dokumenty/umowy/rachunki sa po angielsku
    a z doswiadczenia wiem ze ..h mmmm urzednicy nie uznaja innych jezykow niz
    polski ..... nie chodzi mi tu wcale o ukrywanie dochodow, nieplacenie na
    dziecko itd....

    > nie ponieważ nie jest to w równej niekiedy częsci ponieważ powódka może
    mieć
    > niższy dochód i nie byłoby to słuszne z założeniami k.r.o
    ale ona ma wyzszy dochod - ok 2000 netto ...... (a ja brutto) .... to jest
    tak ze powinnismy utrzymywac dziecko w rownej czesci czy nie ?

> [...]
    > zalezy wiec od usprawiedliwionych potrzeb dziecka a także możliwości
    > zarobkowych i majątkowych pozwanego /art.135 k.r.o/.
    ok, tu rozumiem, i nie mam pytan ......... ale mieszkamy w jednym z tanszych
    miast na wschodzie polski ....... [to tak troche OT] ........

    dziekuje za pomoc,
    K.

  • 6. Data: 2002-12-17 15:28:06
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof Paderski <k...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atndhv$3i1$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czy wystarczy jesli wlasnorecznie napisze ze w ciagu ostatnich 3 miesiecy
    > zarobilem tyle i tyle , koszty mialem takie, itd ???...-

    sąd może to uwzglednić ale nie daje gwarancji z uwagi na to,że może odroczyć
    postępowanie i nakazać dol. zeszłorocznego pitu.

> [...]
    > polski ..... nie chodzi mi tu wcale o ukrywanie dochodow, nieplacenie na

    :-) nie jest tak do końca jak piszesz ...jednak strona jest zobowiązana do
    składania pism w j.polskim

    > tak ze powinnismy utrzymywac dziecko w rownej czesci czy nie ?

    W odpowiedzi na to pytanie należy zwrócić uwagę na " osobiste starania " w
    wychowaniu małoleniego.
    Osobiste starania o wychowanie dziecka traktuje k.r.o jak świadczenia
    alimentacyjne.Przepis k.r.o 135§ 2 stanowi bowiem:
    "wykonywanie obowiązku alimentacyjnego,może polegać także, w całości lub w
    części, na osobistych staraniach o jego utrzymanie lub wychowanie" a tzn.
    ,że np. wylicza się w wysokość świadczeń również osobisty nakład, pracę
    związaną z wychowniem i utrzymaniem dziecka.../ np. twoja rola ogranicza się
    do zasądzonej kwoty a powódki ? /kwota + praca/.

    Sandra

  • 7. Data: 2002-12-17 15:41:29
    Od: "Krzysztof Paderski" <k...@o...pl>

    ok, dziekuje, juz Cie nie mecze ... zobaczymy jak bedzie .....
    dzieki,
    K.
    PS. Moge opisac na grupie - jesli to kogos zainteresuje ....

  • 8. Data: 2002-12-18 13:18:12
    Od: "Pablo" <p...@f...pl>

> [...]
    się
    > do zasądzonej kwoty a powódki ? /kwota + praca/.

    Należy też pamiętać, że Sąd orzekając alimenty kieruje się możliwościami
    zarobkowymi pozwanego a tylko pośrednio tym ile w danej chwili pozwany
    zarabia! Przyklad: orzeka sie alimenty nawet w stosunku do bezrobotnych! NIe
    uwazam, ze wskazany tu pomysl jest idealny, sad moze to potraktowac jako
    uchylanie sie od obowiaku alimentacyjnego i celowo zasadzic wiecej. Lepiej
    grac skruszonego i prosic sad o zmniejszenie, podczas pierwszej rozprawy.
    Zadanie zony wysuniete w pozwie nie musi byc przeciez uwzglednione. ROwnie
    dobrze moglaby zazadac np. 100 000 i co wtedy?

    Paweł

  • 9. Data: 2002-12-18 14:13:50
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Pablo <p...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:atpseg$3qo$...@n...tpi.pl...
    > Należy też pamiętać, że Sąd orzekając alimenty kieruje się możliwościami
    > zarobkowymi pozwanego a tylko pośrednio tym ile w danej chwili pozwany
    > zarabia!

    o tym wspomniałam wcześniej powołujac sie na art. 135 k.r.o

    Sandra