  • 1. Data: 2022-11-14 13:54:43
    Temat: Odmowa skladania zeznan
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Prawo pozwala odmówić składania zeznań dotyczących osoby najbliższej - ale czy
    dotyczy to również ewentualnego wykroczenia?
    A informacja przez właściciela pojazdu komu powierzył pojazd też dotyczy/nie dotyczy?

  • 2. Data: 2022-11-14 15:37:17
    Temat: Re: Odmowa skladania zeznan
    Od: rAzor <j...@o...es>

    ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    dotyczy to również ewentualnego wykroczenia?
    > A informacja przez właściciela pojazdu komu powierzył pojazd też dotyczy/nie

    Tak

  • 3. Data: 2022-11-14 17:11:48
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 14.11.2022 o 13:54, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    > ale czy dotyczy to również ewentualnego wykroczenia?
    > A informacja przez właściciela pojazdu komu powierzył pojazd też

    Nie powierzałeś, zostawiłeś kluczyki plus dokumenty w domu i miało
    do nich dostęp (tu wyliczasz bliższą i dalsza rodzinę, można
    dodać znajomych).
    Właściciel ma obowiązek pamiętać, korzystający już nie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2022-11-14 19:32:39
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    RadoslawF w
    RadoslawF w

    > Nie powierzałeś, zostawiłeś kluczyki plus dokumenty w domu

    Piknie kurwa, ale na chuj komu dokumenty do pojechania tym albo tamtym
    wózkiem?

    No i gdzie zostawiać "bezpiecznie" kluczyki jak nie w domu...
    Skrytka bankowa...?

  • 5. Data: 2022-11-14 20:40:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 13:54, ąćęłńóśźż pisze:
    > Prawo pozwala odmówić składania zeznań dotyczących osoby najbliższej -
    > ale czy dotyczy to również ewentualnego wykroczenia?

    Tak.

    > A informacja przez właściciela pojazdu komu powierzył pojazd też
    > dotyczy/nie dotyczy?

    Nie wiem - chyba jest dyskusyjne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2022-11-14 21:36:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 17:11, RadoslawF pisze:
    > Właściciel ma obowiązek pamiętać, korzystający już nie.
    A jak jest kilku współwłaścicieli? Jak udowodnić, który udostępnił?
    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-11-14 21:55:03
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 20:40, Shrek pisze:

    > Nie wiem - chyba jest dyskusyjne.

    Tylko, jeśli nie powie komu powierzył to zadziała kodeks wykroczeń:

    Art. 96. § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik lub prowadzący pojazd,
    który na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu
    dopuszcza:
    [...]
    podlega karze grzywny.
    [...]
    § 3. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na
    żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub
    używania w oznaczonym czasie.

    Od jakiegoś nieodległego czasu również Straż Miejska/Gminna może w
    trybie postepowania mandatowego wystawiać grzywny z art. 96 §3.
    Oczywiście zawsze istnieje prawo do odmowy przyjęcia, ale jak to się w
    Sądzie potoczy ?

  • 8. Data: 2022-11-14 22:02:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 listopada 2022 o 21:55:07 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):

> [...]
    > trybie postepowania mandatowego wystawiać grzywny z art. 96 §3.
    > Oczywiście zawsze istnieje prawo do odmowy przyjęcia, ale jak to się w

    A co "uprawnia" strażników (zwanych "wieśniakami") do "zobowiązywania"?
    I co uprawnia inne organy (jakie)?

  • 9. Data: 2022-11-14 22:10:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 21:55, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > trybie postepowania mandatowego wystawiać grzywny z art. 96 §3.
    > Oczywiście zawsze istnieje prawo do odmowy przyjęcia, ale jak to się w

    Dlatego piszę, że dyskusyjne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2022-11-14 22:12:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tylko, jeśli nie powie komu powierzył to zadziała kodeks wykroczeń:

    Ale to pod warunkiem, że komuś powierzył. A jak jest kilku
    współwłaścicieli, to wiadomo, że wszyscy nie powierzają. Ten przepis
    jest dyskusyjny i w cywilizowanych bardziej krajach już od dawna
    zastąpiono to opłatą administracyjną od właściciela. Tylko tam punktów
    nie można naliczać.
    --
    Robert Tomasik