  • 21. Data: 2022-11-15 14:31:16
    Temat: Re: Odmowa skladania zeznan
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 14:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > No ale gdyby wskazanie miało dotyczyć osoby najbliższej (np.
    > zaparkowanie na zakazie czyli ewentualne wykroczenie) - to jest prawo
    > odmowy, czy nie ma?

    Trzeba by sprawdzić czy w kpw jest odwołanie do tego artykułu w kpk.

  • 22. Data: 2022-11-15 17:29:28
    Od: "To.Ja" <t...@n...pl>

    J.F w

    > Solidarnie skazac, to przeciez twoja ulubiona metoda :-)

    Skazać za ?

    --
    nieAnon

  • 23. Data: 2022-11-15 20:07:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Nov 2022 17:29:28 +0100, To.Ja wrote:
    > J.F w
    >
    > Skazać za ?

    Za to, za co scigaja.
    Za przekroczenie predkosci, parkowanie bez oplaty, w miejscu
    niedozwolonym itp.

    J.

  • 24. Data: 2022-11-15 20:22:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 13:54:43 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

    > Prawo pozwala odmówić składania zeznań dotyczących osoby najbliższej - ale czy
    dotyczy to również ewentualnego wykroczenia?

    O ile pamietam, to jest niescislosc drobna.
    W KPwSoW jest zapis "przepisy KPK stosuje sie odpowiednio",
    a w KPK jest zapis, ze mozna odmowic, jesli narazi to osobę bliską
    na odpowiedzialnosc za przestępstwo.

    Czy "odpowiednio" zmienia to na wykroczenie?
    Nie wiadomo. Tzn nie bylo wiadomo, zanim sie SN i TK nie wypowiedzialy

    https://adwokat-sobolewski.pl/prawo-swiadka-do-odmow
    y-odpowiedzi-na-pytanie/

    Pozostaje odmowic z powodu mozliwosci narazenia na odpowiedzialnosc za
    przestepstwo.
    A jakie przestepstwo? Tym bardziej odmowic :-)

    J.

  • 25. Data: 2022-11-16 01:56:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to był jakiś casus, że kłamał sędzia zeznając (jako podejrzany/sprawca) i inny Sąd
    stwierdził, że tenże sędzia miał prawo kłamać
    bo w swojej obronie.
    Oczywiście prawo dla Kowalskiego i Ciebie byłoby inne, i dlatego Ziobro ma rację z
    azotoksem jak Katon z Kartaginą ;-)

    -----