  • 11. Data: 2022-11-14 22:16:48
    Temat: Re: Odmowa skladania zeznan
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > A co "uprawnia" strażników (zwanych "wieśniakami") do "zobowiązywania"?
    > I co uprawnia inne organy (jakie)?

    ten wątek przewija się w necie wiele razy

    Prawo o ruchu drogowym:
    Art. 78.
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
    w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    jedno z wielu zapytań wpisywanych to:
    https://www.google.com/search?q=Wezwanie+do+wskazani
    a+użytkownika+pojazdu

  • 12. Data: 2022-11-14 22:31:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 listopada 2022 o 22:16:58 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):

> [...]
    > w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    > wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    No dobra, niech będzie że PoRD "zobowiązywuje".
    Ale gdzie jest lista "uprawnionych organów"?

  • 13. Data: 2022-11-14 22:40:12
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    a+użytkownika+pojazdu

    > No dobra, niech będzie że PoRD "zobowiązywuje".
    > Ale gdzie jest lista "uprawnionych organów"?

    Policja może kontrolować chyba(?) całość zagadnienia ruchu drogowego,
    ITD jakiś wycinek, a Straż Gminna też jakiś wycinek, każdy ma to
    okreslone w swojej ustawie i trochę odniesien jest w PoRD, jeszcze jest
    Straż Graniczna, też coś tam w ruchu drogowym może.
    Nie wiem jak KAS czy Żandarmeria Wojskowa.
    Nawet Straż Leśna gdzieś tam za krzakiem w lesie może, ale tak dokładnie
    ile kto może to trzeba się zagłębić.

  • 14. Data: 2022-11-14 22:46:21
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Ale to pod warunkiem, że komuś powierzył. A jak jest kilku
    > współwłaścicieli, to wiadomo, że wszyscy nie powierzają. Ten przepis
    > jest dyskusyjny i w cywilizowanych bardziej krajach już od dawna
    > zastąpiono to opłatą administracyjną od właściciela. Tylko tam punktów
    > nie można naliczać.

    No tak, bo punkty to tylko dla sprawcy/kierującego.
    Czyli te wszystkie procedury na wykroczenia, gdzie nie ma kierującego na
    miejscu zdarzenia, to jest tylko polowanie na "jelenia", nakierowane na
    tych, którzy trudno, złapali, przyznam się zapłacę, bo nie mam czasu
    łazić po komisariatach, czy siedzibach.
    Ci co mają samozaparcie, siły i zdrowie - nie płacą.

    Co oczywiście nie znaczy, że znaki przestały obowiązywać !!

  • 15. Data: 2022-11-15 00:13:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 22:16, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie,
    > chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną

    Tylko ten przepis ma pewną wadę. Właściciel może wskazać osobę, ale to
    organ procesowy ma to udowodnić. Wskazanie dowodem nie jest. Dowodem
    byłoby przesłuchanie takiej osoby, ale tu jest problem polegający na
    tym, że są wyłączenia w możliwości przesłuchania. Po za tym wskazanie
    dokonane poza przesłuchaniem nie jest obarczone odpowiedzialnością karną
    za kłamstwo. I trochę sytuacja się zapętla w praktyce.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2022-11-15 00:18:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-14, Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    > wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    Ciekawa konstrukcja z tym "wbrew jego woli i wiedzy". Jak ktoś obcy mi
    siłą zabierze to wynika, że odpowiadam.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2022-11-15 07:14:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 22:46:21 +0100, Krzysztof kw1618 wrote:

> [...]
    > łazić po komisariatach, czy siedzibach.
    > Ci co mają samozaparcie, siły i zdrowie - nie płacą.

    Na tych jest kolejny bacik.
    Wyrok w imieniu Rzeczypospolitej ... nakazowy.

    No ale za "niewskazanie" jest przewidziana kara.

    J.

  • 18. Data: 2022-11-15 07:16:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 21:36:47 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > A jak jest kilku współwłaścicieli? Jak udowodnić, który udostępnił?

    Masz jakies watpliwosci?

    Solidarnie skazac, to przeciez twoja ulubiona metoda :-)

    J.

  • 19. Data: 2022-11-15 07:17:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 07:14, J.F pisze:

    > Na tych jest kolejny bacik.
    > Wyrok w imieniu Rzeczypospolitej ... nakazowy.

    Wyrok nakazowy to nie wyrok;) Wystarczy napisać sprzeciw i zaczynamy
    jakby go nigdy nie było.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2022-11-15 14:08:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No ale gdyby wskazanie miało dotyczyć osoby najbliższej (np. zaparkowanie na zakazie
    czyli ewentualne wykroczenie) - to jest prawo
    odmowy, czy nie ma?

    -----