  • 1. Data: 2022-11-13 20:50:07
    Temat: Chciałam aby podpisał mi ePUAPEM
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Chciałam, aby inna osoba podpisała mi na odległość umowe o dzieło ePUAPEM.
    Dostałam fotki paszportu, dowodu osobistego i biletu komunikacji
    miejskiej jako uwiarygadniająca jej osobę.
    Gady zapytałam w czym problem, dostałam odpowiedź, że co za różnica?
    To przeciez fotki mozna łatwo zrobić, a podpis ePUAP nie koniecznie.

    Umowa nie doszła do skutku.

    Kto inny nie widział tego problemu.

  • 2. Data: 2022-11-13 22:56:53
    Temat: Re: Chciałam aby podpisał mi ePUAPEM
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ktoś odczytał tezę?
    Chyba że nie trzeba...

  • 3. Data: 2022-11-14 00:17:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2022 o 20:50, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > Gady zapytałam w czym problem, dostałam odpowiedź, że co za różnica?
    > To przeciez fotki mozna łatwo zrobić, a podpis ePUAP nie koniecznie.

    Umówić sie można i za pośrednictwem emaila, ale sensu wysyłania
    paszportu, dowodu osobistego i biletu nie widzę. Gdyby chodziło o
    uwiarygodnienie swoich danych, to wystarczyłby jeden dokument.
    Ewentualnie selfie z tym dokumentem i jakąś kartką z oświadczeniem.

    Natomiast nie wszyscy mają ePUAP.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-11-14 09:21:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2022 00:17:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast nie wszyscy mają ePUAP.

    Babcia kościelna i owszem. Ale ktoś kto jest na rynku pracy czy usług
    powinien mieć. Jak nie ma, spławić bezlitośnie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2022-11-14 09:51:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sensie bot czy zwykły troll?

    -----

  • 6. Data: 2022-11-14 14:00:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 listopada 2022 o 09:51:54 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > W sensie bot czy zwykły troll?

    Jestem ciekawy, "co autor miał n myśli".
    Bo taka historia bez puenty...
    Chyba że chodziło o reklamę epuap.

    A, i w sumie bardzo zaciekawiło mnie porównanie dowodu osobistego/paszportu z biletem
    komunikacji
    miejskiej jako sposobem "uwierzytelnienia".
    Ciekawe, gdzie jeszcze można się "wylegitymować" biletem ;>
    Hmm, na zajezdnie mam "wejściówkę" w postaci karty, z takim samym niestety nfc co
    karta wiejska,
    więc powoduje to problemy w bramkach w metrze - a z kolei ta "wejściówka" jest na
    tyle niespersonalizowana
    (wręcz nazywam się wg niej "Firma Zewnętrzna 67" ;) że biletu na nią wgrać nie mogę.

    O, a w Gdańsku pomontowali już nowe kasowniki, ciekawe, czy będzie można płącić tak
    jak w Londynie,
    bo te bilety są irytujące. Jakby jeszcze w SKM to działało...
    Mam mówiła, że widziała w autobusach już działające - ciekawe, jak to wybrali do
    pilota, jakiegoś
    jednego przewożnika? W tramwajach powyłączane, w jedynym autobusie, jakim jechałem,
    nie zauważyłem.

  • 7. Data: 2022-11-14 14:02:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 listopada 2022 o 00:17:59 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast nie wszyscy mają ePUAP.

    Tak jak nie wszyscy mają konto, obowiązku nie ma.
    Ale jak masz konto to epuap masz w 5 minut.
    A jak nie masz, to musisz mieć na imię Jarosław, inaczej jesteś nikim.
    Już lata temu koleżanka powiedziała mi ciekawe hasło: "Jeśli tego nie ma w internecie
    to to nie istnieje."
    Podobno nawet szewc na Puławskiej, co u niego od lat naprawiam buty, ma w internecie
    - ale nie odbiera podanego na stronie telefonu ;>

  • 8. Data: 2022-11-14 17:08:34
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > A jak nie masz, to musisz mieć na imię Jarosław, inaczej jesteś nikim.
    > Już lata temu koleżanka powiedziała mi ciekawe hasło: "Jeśli tego nie ma w

    I jest to znane hasło trolii internetowych którzy jako potwierdzenie
    chcą zawsze linka do informacji. Ci głupsi nawet do informacji
    podawanych przez telewizję ileś miesięcy temu. :-)

    > Podobno nawet szewc na Puławskiej, co u niego od lat naprawiam buty, ma w
    internecie - ale nie odbiera podanego na stronie telefonu ;>

    Namówili go żeby podał i okazało się nie ma kiedy pracować bo
    ciągle dzwonią. To wyłączył i trudno go za to winić.
    Ludzie od kadr w różnych firmach mają specjalne telefony na czas
    rekrutacji jakiegoś pracownika. Włączają na moment aby umówić założoną
    liczbę chętnych na posadę a potem wyłączają i do szuflady.
    Włączą jak będą szukać kolejnego.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2022-11-14 17:55:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 14 listopada 2022 o 17:08:40 UTC+1 RadoslawF napisał(a):

    internecie to to nie istnieje."
    > I jest to znane hasło trolii internetowych którzy jako potwierdzenie
    > chcą zawsze linka do informacji. Ci głupsi nawet do informacji
    > podawanych przez telewizję ileś miesięcy temu. :-)

    "Jutro rano będzie w gazetach,a dziś wieczorem będzie na TV".
    A w internecie już jest.
    Jakbyś napisał "kilkanaście" - choć to też za mało, już prawie 2023 - więc
    "kilkadziesiąt" lat temu,
    to jeszcze można by się zgodzić ;P

    Ale czasem jest problem, należy go jednak twórczo rozwiązać.
    Joanna Bator napisała do "Wysokich Obcasów" bodajże felieton o upartości "redaktorów"
    wikipedii.
    Ktoś zrobił o niej artykuł w wiki, ktoś został redaktorem.
    Ale wpisali złą datę urodzenia.
    To napisała, żeby zmienili - ale "redaktor" z uporem maniaka żądał linka z
    potwierdzeniem tej daty,
    nie wierząc, że pisze do niego prawdziwa Joanna Bator.
    Odpuścił dopiero jak ten felieton ukazał się też na stronie wybiórczej - a link
    "uwiarygodniający"
    zmianę daty urodzenia był właśnie do tego felietonu ;> I może nadal jest ;>

    Prawie tak dobre jak Henryk Batuta ;P

  • 10. Data: 2022-11-15 00:40:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-14, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Jestem ciekawy, "co autor miał n myśli".
    > Bo taka historia bez puenty...

    Autorka chciała się podzielić swoją konsternacją.

> [...]
    > "uwierzytelnienia". Ciekawe, gdzie jeszcze można się "wylegitymować"
    > biletem ;> Hmm, na zajezdnie mam "wejściówkę" w postaci karty, z takim

    A co jest na tym bilecie i jakie są warunki uzyskania takiego biletu
    jesli jest imienny?

    --
    Marcin