  • 11. Data: 2008-08-21 07:23:05
    Temat: Re: Obraźliwe tresci na forum internetowym - odpowiedzialnosć moderatora
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Ale *nakazuje* ustawa.

    a wlasnie usuwac czy chowac? :)

    P.

  • 12. Data: 2008-08-21 07:34:41
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 21 Aug 2008 06:50:35 +0000 (UTC),
    wd40 <w...@g...pl> screamed:
    > Bardzo Ci współczuję:
    > - jak nie usuniesz to zostaniesz posądzony o współudział
    > - jak usuniesz to naruszysz prawa autorskie

    - jeśli usunie połowę to zostanie posądzony o zawłaszczenie mienia
    - jeśli usunie całość to zostanie posądzony o nielegalną aborcję

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 09:33:05 user up 11806 days, 21:28, 1 user, load average: 0.97, 0.10, 0.00 ]

    One person's error is another person's data.

  • 13. Data: 2008-08-21 07:54:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 09:23:05 +0200, Troll napisał(a):

    > a wlasnie usuwac czy chowac?

    No tak, uniemożliwiać dostęp.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2008-08-21 08:18:28
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Grzechu" napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jestem administratorem pewnego forum internetowego.

    musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie : czy niewygodna krytyka to
    obrażanie? bo dla mnie to co pisałeś wcześniej to nic innego jak krytyka, a
    zabranianiac krytyki na forum staniesz sie stronniczy

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2008-08-21 08:41:25
    Od: " " <w...@g...pl>

    Troll <w...@d...mnie> napisał(a):

    > Użytkownik " wd40" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > 2xbzdura

    Panu również współczują

  • 16. Data: 2008-08-21 08:55:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olgierd wrote:

    > Ale *nakazuje* ustawa.

    Olgierd - czy myslisz o UoŚUDE? To gdzie masz w tym konkretnym przypadku
    *bezprawność* danych lub działalności? Przecież tam nawet żadne mięso
    nie pada ;-)

    > Odpowiedzialność usługodawcy może być wyłącznie odpowiedzialnością
    > solidarną, wraz z osobą, która wygaduje/wypisuje takie osoby. I na pewno
    > żaden z przepisów kodeksu karnego nie wchodzi w rachubę.

    Oczywiście, że wchodzi w rachubę, ale na pewno nie w tym przypadku.

    M.

  • 17. Data: 2008-08-21 09:24:09
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 10:55:50 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Olgierd - czy myslisz o UoŚUDE? To gdzie masz w tym konkretnym przypadku
    > *bezprawność* danych lub działalności? Przecież tam nawet żadne mięso
    > nie pada ;-)

    Zaznaczyłem, że odnoszę się do zasady, nie do konkretnego przypadku!

    > Oczywiście, że wchodzi w rachubę, ale na pewno nie w tym przypadku.

    No dobrze, art. 14 ust. 1 ustawy nie może wyłączyć odpowiedzialności
    karnej, bo jej nie ma.
    Były pojedyncze przypadki ścigania adminów za takie rzeczy, ale ZTCP
    rzadkie i nieczęste ;-)
    Tak czy inaczej odpowiedzialność karną ponosi sprawca czynu stypizowanego
    w ustawie. W tym przypadku brak jest czynu, ustawy, zagrożenia.

  • 18. Data: 2008-08-21 10:05:34
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Panu również współczują

    nie rozumiem? Mozesz wyjasnic?
    Omawiany przypadek nie ma absolutnie zwiazku ani z pomowieniem ani z
    zniewaga, musi byc oczywiste przestepstwo by admin musial ukryc informacje.
    Bo nalezy ukryc anie usunac trwale. Usuneicie spowoduje mozliwosc
    odpowiedzialnosci karnej za niszczenie dowodu. Ale nie w tym przypadku.

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 19. Data: 2008-08-22 08:58:59
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Tak -- mówię o zasadzie ogólnej, nie o tym konkretnym przypadku -- o
    > odpowiedzialności usługodawcy mówi art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu
    > usług drogą elektroniczną.

    a co powiesz na temat takiego punktu w regulaminie:
    "Administrator nie moderuje twórczości użytkowników, dlatego też nie
    odpowiada za ich działalnosc. W przypadku złamania prawa Administrator
    udostępnia organom ścigania dane niezbędne do identyfikacji.
    W przypadku eweidentnego naruszenia prawa karnego, np znieważenia urzędnika,
    administrator jeżeli zostanie skutecznie powiadomiony (pocztę może odczytac
    po kilku dniach) podejmie kroki zmierzające do zablokowania treści.
    Administrator nie blokuje treści w przypadku złamania prawa cywilnego,
    autorskiego, chyba że sąd po wniesieniu powództwa zadecyduje o
    zabezpieczeniu powództwa w postaci takiej blokady lub też decyzja taka
    zapadnie w wyroku."

    P.

  • 20. Data: 2008-08-22 12:23:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 22 Aug 2008 10:58:59 +0200, Troll napisał(a):

    > a co powiesz na temat takiego punktu w regulaminie: "Administrator nie
    > moderuje twórczości użytkowników, dlatego też nie odpowiada za ich
    > działalnosc.

    Myślę dokładnie to samo co o szatni, która nie odpowiada za pozostawione
    rzeczy.