  • 1. Data: 2008-08-20 16:51:58
    Temat: Co mi przysługuje a co nie?
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Co mi przysługuje?
    Od 02.01.2008 roku jestem zatrudniony w Państwowym Przedsiębiorstwie na
    umowę o pracę w wymiarze 1 etatu. Pierwsza umowa była na okres próbny od
    02.01.2008 do 31.03.2008, następna na czas określony od 01.04.2008 do
    30.06.2008, teraz mam od 01.07.2008 do końca sierpnia kolejną umowę. Z
    tego co wiem trwają negocjacje mojego bezpośredniego przełożonego z
    Dyrektorem Naczelnym w sprawie mojego dalszego zatrudnienia, teraz już
    na umowę na czas nieokreślony, na innym stanowisku - bezpośrednio
    podległym Naczelnemu. Naczelny do pomysłu mojego obecnego przełożonego
    (zmiana stanowiska na samodzielne) odnosi się ,,z dystansem".
    No i teraz pytania:
    1. Czy umowa ot tak sobie wygasa i 01.09.2008 mam nie przychodzić
    do pracy, czy jest wymagana pisemna informacja pracodawcy o nie
    przedłużeniu (nie podpisaniu nowej umowy)?
    2. Mam zaległy urlop 10 dni, których w ramach obecnej umowy nie
    jestem w stanie wykorzystać, czy pracodawca w wypadku niepodpisania
    nowej umowy jest zobowiązany do wypłacenia mi ekwiwalentu za zaległy urlop?
    3. W umowie mam zapisany okres wypowiedzenia 14 dni, nawiązując do
    pytania 1. czy obecna umowa musi zostać wypowiedziana przez jedną ze
    stron, czy wygasa i okres wypowiedzenia nie ma tu znaczenia?
    4. Jeśli 01.09.2008 roku zjawię się w biurze i bezpośredni
    przełożony ,,dopuści mnie do wykonywania obowiązków" to z automatu musi
    podpisać ze mną nową umowę?

    --
    Reseller

  • 2. Data: 2008-08-20 19:27:39
    Temat: Re: Co mi przysługuje a co nie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Reseller pisze:

    > 1. Czy umowa ot tak sobie wygasa i 01.09.2008 mam nie przychodzić do
    > pracy, czy jest wymagana pisemna informacja pracodawcy o nie
    > przedłużeniu (nie podpisaniu nowej umowy)?

    Możesz nie iść do pracy, jeśli nie zawarłeś kolejnej umowy.

    > 2. Mam zaległy urlop 10 dni, których w ramach obecnej umowy nie
    > jestem w stanie wykorzystać, czy pracodawca w wypadku niepodpisania
    > nowej umowy jest zobowiązany do wypłacenia mi ekwiwalentu za zaległy urlop?

    Tak.

    > 3. W umowie mam zapisany okres wypowiedzenia 14 dni, nawiązując do
    > pytania 1. czy obecna umowa musi zostać wypowiedziana przez jedną ze
    > stron, czy wygasa i okres wypowiedzenia nie ma tu znaczenia?

    Okres wypowiedzenia ma znaczenie gdyby ktoś wypowiedział umowę. Ale
    teraz to już za późno.

    > 4. Jeśli 01.09.2008 roku zjawię się w biurze i bezpośredni
    > przełożony ,,dopuści mnie do wykonywania obowiązków" to z automatu musi
    > podpisać ze mną nową umowę?

    Zasadniczo tak.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-20 19:32:43
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > No i teraz pytania:
    > 1. Czy umowa ot tak sobie wygasa i 01.09.2008 mam nie przychodzić
    > do pracy, czy jest wymagana pisemna informacja pracodawcy o nie
    > przedłużeniu (nie podpisaniu nowej umowy)?

    Tak i nie. Jesli dnia poprzedniego nie podpiszesz umowy, to nastepnego
    nie musisz przychodzic do pracy. W ogóle już nic nie musisz. Ale jesli
    umowicie sie chociaz na gębę ze będzie umowa, to mozesz przychodzic. Ale
    jesli to na gebe ... to lepiej zebys miał na to swiadkow.

    > 3. W umowie mam zapisany okres wypowiedzenia 14 dni, nawiązując do
    > pytania 1. czy obecna umowa musi zostać wypowiedziana przez jedną ze
    > stron, czy wygasa i okres wypowiedzenia nie ma tu znaczenia?

    Wygasa.

    > 4. Jeśli 01.09.2008 roku zjawię się w biurze i bezpośredni
    > przełożony ?dopuści mnie do wykonywania obowiązków? to z automatu musi
    > podpisać ze mną nową umowę?

    Nie, pracujesz za darmo. Byc moze wygrasz w sądzie ewentualną wypłatę za
    te dni, ale lepiej nie zjawiaj sie w pracy, jesli nie masz umowy.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 4. Data: 2008-08-20 20:05:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8hi3p$mob$1@news.dialog.net.pl Reseller
    <r...@o...pl> pisze:

> [...]
    > 1. Czy umowa ot tak sobie wygasa i 01.09.2008 mam nie przychodzić do
    > pracy, czy jest wymagana pisemna informacja pracodawcy o nie przedłużeniu
    Nie wygasa. Rozwiązuje się (to nie to samo).
    Nie są potrzebne żadne kroki którejkolwiek ze stron.

> [...]
    > stanie wykorzystać, czy pracodawca w wypadku niepodpisania nowej umowy
    > jest zobowiązany do wypłacenia mi ekwiwalentu za zaległy
    Tak.

    > 3. W umowie mam zapisany okres wypowiedzenia 14 dni, nawiązując do pytania
    > 1. czy obecna umowa musi zostać wypowiedziana przez jedną ze stron, czy
    > wygasa i okres wypowiedzenia nie ma tu znaczenia?
    Nic nie wygasa (chyba, że planujesz np. umrzeć na dniach).
    Ulega rozwiązaniu z upływem okresu na jaki została zawarta i tyle.
    Na wypowiedzenie za późno.

    > 4. Jeśli 01.09.2008 roku zjawię się w biurze i bezpośredni przełożony
    > ,,dopuści mnie do wykonywania obowiązków" to z automatu musi podpisać ze
    > mną nową umowę?
    Raczej tak, ale pracodawca może próbować kombinować.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-08-20 20:07:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:MPG.23168fc3a3a82a0598971e@news.task.gda.pl KsZZysiek
    <k...@n...tlen.pl> pisze:

    > Wygasa.
    Doprawdy?

  • 6. Data: 2008-08-20 20:44:38
    Od: "Tomasz" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Z tego tekstu wynika że od 01.07.2008 roku masz trzecią umowę, co według
    mnie oznacza, że z mocy prawa jest ona umową na czas nieokreeślony.
    Pozdrawiam Tomasz

  • 7. Data: 2008-08-20 20:53:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8hvl7$tjr$1@node2.news.atman.pl Tomasz
    <t...@n...pl> pisze:

> [...]
    > Z tego tekstu wynika że od 01.07.2008 roku masz trzecią umowę, co według
    > mnie oznacza, że z mocy prawa jest ona umową na czas nieokreeślony.
    Nieprawda.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-08-20 21:35:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Reseller wrote:
    > 1. Czy umowa ot tak sobie wygasa i 01.09.2008 mam nie przychodzić do
    > pracy, czy jest wymagana pisemna informacja pracodawcy o nie
    > przedłużeniu (nie podpisaniu nowej umowy)?

    Nie. Nie jest wymagana żadna forma powiadomienia pracodawcy.
    Można się ewentualnie dzień wcześniej pożegnać.

    > 2. Mam zaległy urlop 10 dni, których w ramach obecnej umowy nie
    > jestem w stanie wykorzystać, czy pracodawca w wypadku niepodpisania
    > nowej umowy jest zobowiązany do wypłacenia mi ekwiwalentu za zaległy urlop?

    tak.

    > 3. W umowie mam zapisany okres wypowiedzenia 14 dni, nawiązując do
    > pytania 1. czy obecna umowa musi zostać wypowiedziana przez jedną ze
    > stron, czy wygasa i okres wypowiedzenia nie ma tu znaczenia?

    Okres wypowiedzenia nie ma znaczenia, bo nikt jej nie wypowiadał.
    Umowa zostanie rozwiązana zgodnie z tym co w niej ustalono.

    > 4. Jeśli 01.09.2008 roku zjawię się w biurze i bezpośredni
    > przełożony ,,dopuści mnie do wykonywania obowiązków" to z automatu musi
    > podpisać ze mną nową umowę?

    Formalnie ma 7 dni, na pisemne zawarcie umowy, ale to nie zmienia faktu,
    że w ten sposób "niechcący" właśnie ją zawarł.

  • 9. Data: 2008-08-21 07:20:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 22:44:38 +0200, Tomasz napisał(a):

    > Z tego tekstu wynika że od 01.07.2008 roku masz trzecią umowę, co według
    > mnie oznacza, że z mocy prawa jest ona umową na czas nieokreeślony.

    Jest to 3 umowa, ale 2 na czas określony. Skutku, o którym piszesz nie ma.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2008-08-21 07:22:10
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 16:35:29 -0500, witek napisał(a):

    > Formalnie ma 7 dni, na pisemne zawarcie umowy, ale to nie zmienia faktu,
    > że w ten sposób "niechcący" właśnie ją zawarł.

    Z naciskiem na prawidłowe rozumienie pojęcia *dopuści do wykonywania
    obowiązków*. Dlatego najsensowniej odparł Johnson: 'zasadniczo tak'.