  • 1. Data: 2008-08-20 15:16:25
    Temat: Odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
    Od: skx <s...@g...com>

    Witam,

    Pewnie takich pytań pojawiło się tutaj wiele, ale nie udało mi się
    wygooglać wszystkich potrzebnych informacji, więc z góry przepraszam za
    powielenie wątku.

    Moja mama podpisała (u siebie w domu) umowę zlecenie wymiany drzwi, od
    której, po namyśle, chciałaby odstąpić.
    Czy list polecony za potwierdzeniem odbioru z oświadczeniem według wzoru
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/wzory/18.doc wystarczy?

    Firma chce zacząć pracę już pojutrze, a chciałbym uniknąć pokrywania
    związanych z tym kosztów (transportu, etc). Co powinienem zrobić?
    Zadzwonić i uprzedzić o chęci odstąpienia od umowy?

    Do tego przedsiębiorstwo to stosuje niezbyt elegancką praktykę i umieszcza
    w umowie zapis, że "przedpłata gwarancyjna", którą klient wpłaci nie
    zostanie zwrócona w przypadku odstąpienia od umowy. Którą instytucję
    można tym faktem zainteresować?
    Firma ma siedzibę w Górze Kalwarii.

    --
    skx.

  • 2. Data: 2008-08-20 15:25:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    skx napisał(a):

    > Moja mama podpisała (u siebie w domu) umowę zlecenie wymiany drzwi, od
    > której, po namyśle, chciałaby odstąpić.

    Czy w tej umowie napisano, ze drzwi zostana wykonane/dopasowane
    na indywidualne zamowienie czy tez sa to drzwi standardowe?

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 3. Data: 2008-08-20 15:37:03
    Od: skx <s...@g...com>

    januszek napisał(a):

    > Czy w tej umowie napisano, ze drzwi zostana wykonane/dopasowane
    > na indywidualne zamowienie czy tez sa to drzwi standardowe?

    Mam tylko skan i nie mogę rozczytać części z dokładnym opisem, ale pojawia
    się tam jakieś oznaczenie modelu tych drzwi, więc prawdopodobnie są to
    standardowe drzwi.
    A to ma znaczenie? Bo nic nie robili ani nawet nie mierzyli jeszcze. Nie
    mają danych, żeby te drzwi "skroić".

    --
    skx.