  • 1. Data: 2008-08-20 17:27:44
    Temat: Podwyżka wynagrodzenia zasadniczego a wydelegowanie pracownika do innej firmy
    Od: Glexu <g...@o...pl>

    Witam.

    W firmie w której pracuje następuje wzrost wynagrodzenia zasadniczego
    wraz z wyrównaniem wstecz w zależności od stanowiska od kilku do
    kilkunastu %. Dostają go, podobno, wszyscy pracownicy w firmie.

    Ja, jako pracownik firmy, zostałem "wytypowany" w grudniu 2007 do
    wydelegowania mnie do innej firmy, z zapewnieniem identycznych warunków
    pracy , stanowiska i wynagrodzenia. Wydelegowanie to miało nastąpić w
    styczniu 2008r ale nie nastąpiło do dzisiaj. Nadal pracuję w tej samej
    firmie, na tych samych zasadach, na tym samym stanowisku. Nie
    podpisywałem żadnej zgody czy porozumienia przejścia do innej firmy. Po
    prostu mam taka samą umowę o prace na czas nieokreślony jaka podpisałem
    3 lata temu. Jednakże podwyżka mnie nie objęła - z tego co mi wiadomo z
    powodu w/w wydelegowania. Dopiero jutro będę miał kontakt z kierownikiem
    i wyjaśniał sprawę. Ale mam do Was pytanie o jakieś podstawy prawne o
    które mógłbym się oprzeć w razie oporów kierownictwa, bo domyślam się że
    jestem poszkodowany w tej sprawie i nie ma podstaw prawnych aby mi firma
    anulowała podwyżkę pensji?

    będę wdzięczny za informacje,

    Glexu

  • 2. Data: 2008-08-20 19:26:39
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > które mógłbym się oprzeć w razie oporów kierownictwa, bo domyślam się że
    > jestem poszkodowany w tej sprawie i nie ma podstaw prawnych aby mi firma

    znaczy kolejny przypadekktory chce zmusisz pracodawce do podwyzki ??

    Zacznij strajkowac!!

    Icek

    PS A jak Ci praca nie pasuje to rozmowa z pracodawca a jak nie pomoze to
    szukasz innej pracy.

  • 3. Data: 2008-08-20 19:30:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Glexu pisze:

> [...]
    oporów kierownictwa, bo domyślam się że
    > jestem poszkodowany w tej sprawie i nie ma podstaw prawnych aby mi firma

    Zobacz sobie Rozdział IIa kodeksu pracy.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 4. Data: 2008-08-20 19:33:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Icek <i...@d...pl> napisal:
    > znaczy kolejny przypadekktory chce zmusisz pracodawce do podwyzki ??
    > Zacznij strajkowac!!

    Widze z twoich postow, ze masz jakies problemy z identyfikacja wlasnej
    tozsamosci, wiec przejde na twoj poziom wypowiedzi/argumentacji:

    a) jak sie nie podoba ustroj spoleczno-gospodarczy w Polsce
    to wyp.laj do Korei albo Zimbawbe; tam bedziesz mogl
    realizowac swoje marzenia o wspolczesnym niewolnictwie
    i zamordyzmie

    b) A jak zamierzasz realizowac swoja dzialalnosc w Polsce
    to musisz RESPEKTOWAC ustroj spoleczno-gospodarczy,
    nawet jezeli ci sie nie podoba

    c) Dlaczego? Dlatego, ze to spoleczenstwo ZEZWALA ci na prowadzenie
    tej dzialalnosci tutaj i przyznaje ci do tego prawo. Ty tego
    prawa nie posiadasz w zaden naturalny sposob, o ile to
    spoleczenstwo nie zechce ci go przyznac

    > PS A jak Ci praca nie pasuje to rozmowa z pracodawca a jak nie pomoze to
    > szukasz innej pracy.

    Jak ci sie spoleczenstwo/panstwo/ustroj nie podoba to zaloz
    wlasna partie i staraj sie przekonac ludzi do zmiany
    lub zwiewaj do kraju, ktory da ci takie mozliwosci
    --
    Bez pozdrowien,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-08-20 19:39:17
    Od: Glexu <g...@o...pl>

    Icek pisze:
    > znaczy kolejny przypadekktory chce zmusisz pracodawce do podwyzki ??

    Dlaczego zmusić? Podwyżka ma objąć - WSZYSTKICH - pracowników firmy.
    Jeżeli mam umowę o pracę z ta firmą to chyba znaczy że ja tez jestem
    pracownikiem tej firmy?

  • 6. Data: 2008-08-21 18:25:35
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dlaczego zmusić? Podwyżka ma objąć - WSZYSTKICH - pracowników firmy.
    > Jeżeli mam umowę o pracę z ta firmą to chyba znaczy że ja tez jestem
    > pracownikiem tej firmy?

    ale to nie oznacza, ze masz dostac podwyzke. I nikt Ci jej nie anulowal
    tylko poprostu jej nie dostales. Anulowanie to w mojej ocenie dostanie i
    odebranie czyli przyznali Ci podwyzke zeby Ci ja zabrac a to zupelnie inna
    kwestia.

    Icek

  • 7. Data: 2008-08-21 18:28:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > wlasna partie i staraj sie przekonac ludzi do zmiany
    > lub zwiewaj do kraju, ktory da ci takie mozliwosci

    no wiec po to napisalem, ze najpierw rozmowa (proba przekonania) a pozniej
    szukasz lepszej alternatywy. Chyba nie oczekujesz, ze jednoosobowo
    przycisniesz pracodawce do podwyzki ?

    Ludziom w dupach sie juz dawno poprzewracalo. Odrazu przyciskac, strajkowac
    i nie wiem co jeszcze. Moze nalezaloby zaczac od najzwyczajnej rozmowy ??
    Moze pracodawca nie widzi pracownika wiec o nim zapomnial ? Moze juz czeka
    wypowiedzenie ? Nie ma co gdybac jezeli pracownik najpierw sam "po dobroci"
    nie pojdzie sie zapytac co i jak. Moze to najzwyklejsze nieporozumienie ??

    Icek