  • 81. Data: 2011-05-31 12:14:21
    Temat: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Mi po nic (pomijając, że byłoby taniej). Ale np. potrącony pieszy dzięki
    > temu właściwie zostanie oszacowany.
    >
    > Ja już od dawna o takim czymś marzę, ale nieseryjne są i na razie za
    > dużo kosztują :(

    Wszystko oficjalnie wymagane i do tego wbudowane w samochód byłoby 10
    razy droższe (popatrz ile kosztuje nawigacja solo a ile wbudowana w
    samochodzie).

    Zależy ile to dla ciebie dużo, ja uważam że to co teraz jest dostępne za
    200-300 zł nie jest jakąś zaporową ceną. (wiem że tak naprawdę to koszt
    tego jest 10x mniejszy w chinach ale każdy musi zarobić w łańcuchu
    pokarmowym)

  • 82. Data: 2011-05-31 12:32:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.05.2011 14:14, cyklista pisze:
    > Zależy ile to dla ciebie dużo, ja uważam że to co teraz jest dostępne za
    > 200-300 zł nie jest jakąś zaporową ceną.

    Znalazłem za 10 razy więcej, a i tak tylko przód obejmowało. Gdzie
    widzisz takie tanie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 83. Data: 2011-05-31 12:44:25
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    > Znalazłem za 10 razy więcej, a i tak tylko przód obejmowało. Gdzie
    > widzisz takie tanie?

    bo ty szukasz profesjonalnych rejestratorów ze śledzeniem GPS i
    czujnikami opóźnień do rozstrzygania z jaką siłą i z której strony było
    uderzenie,

    na hasło "rejestrator trasy" allegro wyrzuca ci masę tego

    pierwszy z brzegu
    http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-tra
    sy-2-5-fv-i1624128134.html

    i do tego żeby stwierdzić kto ci zajechał (a nie jak on twierdzi że
    tylko hamował), czy włączył kierunkowskaz przy skręcie w lewo jak go
    wyprzedałeś, jakie było światło na skrzyżowaniu, odczytania tablicy
    samochodu przed tobą, nagrania zaraz po kolizji zeznań świadków w
    zupełności wystarcza

  • 84. Data: 2011-05-31 12:48:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

    > jak płaci nie ma problemu, problem jest jak nie płaci

    W ubezpieczeniach obowiązkowych chodzi o to, by wydoić klienta. Nie wiem
    zupełnie czemu ludzie dorabiają do tego jakieś pokrętne teorie.

  • 85. Data: 2011-05-31 12:56:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Który będzie "przypadkowo" wciskany w sytuacjach nam odpowiadających ;)

    O to mi chodziło - by zachęcić do dobrowolnego użytkowania.

  • 86. Data: 2011-05-31 13:01:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

    > W ubezpieczeniach obowiązkowych chodzi o to, by wydoić klienta. Nie wiem
    > zupełnie czemu ludzie dorabiają do tego jakieś pokrętne teorie.

    Gdy w Polsce było jedyne słuszne towarzystwo ubezpieczeniowe, to Twoja
    teoria by jeszcze obleciała (ale wtedy nie było Internetu). Teraz, to niby
    kto miałby go doić?

    W ubezpieczeniu obowiązkowym chodzi o ochronę poszkodowanych w wypadku
    śmierci lub niewypłacalności zobowiązanego do naprawienia szkody.

  • 87. Data: 2011-05-31 13:11:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > W ubezpieczeniach obowiązkowych chodzi o to, by wydoić klienta.

    iii jasne, a ja myślę, że chodzi o to, abym np. nie musiał czyjejś rodziny
    ciągać po sądach o odszkodowanie, jak właśnie skończą się zajmować pogrzebem

  • 88. Data: 2011-05-31 13:35:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A jaką masz statystykę na wsparcie? Bo ostatnio Dworak mówił, że w 2010
    > rowerzyści w Krakowie spowodowali tyle samo wypadków, co motocykliści i
    > motorowerzyści razem wzięci.

    Podejrzewam, że rowerów jest więcej niż motorów i motocykli. No i trzeba
    wziąć pod uwagę, że i szkody spowodowane rowerem są małe.

    > UFG? Co to?

    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

    > A rower nie?

    Musisz przeczytać w OWU. Może oprócz zalania, chroni Cię też na szkody
    spowodowane rowerem ;)

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2011-05-31 14:10:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    > Na zęby? Bo taki system w wersji uproszczonej kosztuje około 2000zł, a w
    > pełnej zapewne dużo drożej niestety. Więc zanim bedziesz rzucał bzdurami
    > następnym razem, przygotuj sobie jakieś wsparcie z odsyłaczem do taniej
    > wersji.

    A co za problem zamocować do zagłówka pasażera?

  • 90. Data: 2011-05-31 14:11:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Gdy w Polsce było jedyne słuszne towarzystwo ubezpieczeniowe, to Twoja
    > teoria by jeszcze obleciała (ale wtedy nie było Internetu). Teraz, to niby
    > kto miałby go doić?

    Ktokolwiek.

    > W ubezpieczeniu obowiązkowym chodzi o ochronę poszkodowanych w wypadku
    > śmierci lub niewypłacalności zobowiązanego do naprawienia szkody.

    Nie, chodzi o ochronę państwa albo jego instytucji zobowiązanych do pomocy.