  • 11. Data: 2018-10-12 02:08:03
    Temat: Re: Obowiązek brania paragonu, bo ochrona nie wypuści
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Poniekąd dobrze wiesz. Sprzedawca ma obowiązek wydać Ci paragon. Możesz
    > go wziąć albo nie. Tylko po co sobie czasem utrudniać życie? Pokażesz
    > paragon ochroniarzowi i pójdziesz. A tak, to będziesz z godzinę
    > udawadniał, żejesteś obywatelem o nieposzlakowanej opinii.

    Po to żeby takich praktyk oduczyć kierownictwo sklepu i firmy
    ochroniarskiej? Dla zasady, zakładając oczywiście że mam na to czas. ;)

    --
    Sonn

  • 12. Data: 2018-10-12 02:11:39
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub w pościgu
    > podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa,

    Czyli musi widzieć fakt popełnienia przestępstwa (gorący uczynek) lub
    być świadkiem pościgu prowadzonego za sprawcą i na podstawie
    okoliczności powinien przypuszczać, że goni się przestępcę (np.
    pokrzywdzony lub osoba prowadząca pościg wrzeszczy "łapaj złodzieja").

    --
    Sonn

  • 13. Data: 2018-10-12 14:17:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-18 o 02:08, Sonn pisze:

    > Po to żeby takich praktyk oduczyć kierownictwo sklepu i firmy
    > ochroniarskiej? Dla zasady, zakładając oczywiście że mam na to czas. ;)

    Dużo szybciej będzie,jak im ów paragon pokażesz,apotem napiszesz wniosek
    do WPA o kontrolę takiej firmy,której pracownicy przekraczają
    uprawnienia. Tobie mniej zejdzie, a i skutek szybciej będzie osiągnięty.

  • 14. Data: 2018-10-12 14:20:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-18 o 02:11, Sonn pisze:

> [...]
    > okoliczności powinien przypuszczać, że goni się przestępcę (np.
    > pokrzywdzony lub osoba prowadząca pościg wrzeszczy "łapaj złodzieja").

    To tylko jedna z wielu innych możliwości. Wiedza o tym, że dana osoba
    popełniła przestępstwo może wynikać z innych przesłanek, ale w każdy
    razie muszą one być racjonalne. Moim zdaniem założenie, że każdy
    wychodzący że klepu jest złodziejem racjonalne nie jest.

  • 15. Data: 2018-10-12 14:26:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > razie muszą one być racjonalne. Moim zdaniem założenie, że każdy
    > wychodzący że klepu jest złodziejem racjonalne nie jest.

    Odpowiednio duży poziom kradzieży i takie domniemanie może uzasadnić ;-)
    Jakoś obstawiam że _niemal_ wszystkie sklepy w Polsce aż takiego poziomu
    kradzieży nie mają.

    Są reguły, wyjątki i wyjątki od wyjątków :-)

    --
    A. Filip

  • 16. Data: 2018-10-12 14:58:53
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > razie muszą one być racjonalne. Moim zdaniem założenie, że każdy
    > wychodzący że klepu jest złodziejem racjonalne nie jest.

    No i tu się zgadzamy :)

    --
    Sonn

  • 17. Data: 2018-10-12 15:00:27
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Dużo szybciej będzie,jak im ów paragon pokażesz,apotem napiszesz wniosek
    > do WPA o kontrolę takiej firmy,której pracownicy przekraczają
    > uprawnienia. Tobie mniej zejdzie, a i skutek szybciej będzie osiągnięty.

    A jak im udowodnię jeśli się wyprą takiej "kontroli" wobec mojej osoby?
    Monitoring np. może nagle "ulec awarii" zwłaszcza że to oni go obsługują.

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2018-10-12 15:01:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2018 14:59:22 UTC+2 użytkownik Sonn napisał:

    > A jak im udowodnię jeśli się wyprą takiej "kontroli" wobec mojej osoby?
    > Monitoring np. może nagle "ulec awarii" zwłaszcza że to oni go obsługują.
    Nagraj ich telefonem

  • 19. Data: 2018-10-12 15:47:04
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-12 o 15:01, Kris pisze:

    > Nagraj ich telefonem

    Już widzę jak gość któremu łeb łączy się z dupą bez pośrednictwa szyji
    pozwala nagrywać się telefonem... Jakiś emeryt na bramce to może jeszcze
    i tak

    --
    Sonn

  • 20. Data: 2018-10-12 16:30:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2018 15:45:59 UTC+2 użytkownik Sonn napisał:

    > Już widzę jak gość któremu łeb łączy się z dupą bez pośrednictwa szyji
    > pozwala nagrywać się telefonem... Jakiś emeryt na bramce to może jeszcze
    > i tak

    Ale o marketach piszemy a tam to raczej sami emeryci.